fbpx
FinancieelFrequente reizigersNieuws

Delta en AeroMexico intensiveren samenwerking

Delta Air Lines en AeroMexico intensiveren hun joint cooperation samenwerking. Zo willen de twee maatschappijen naar eigen zeggen de reiservaring ‘naadloos’ maken, wat voor hen concreet inhoudt dat er onnodige technologische processen worden opgeschort.

Technologie

Het start allemaal met technologie, zijn de maatschappijen van mening. “Wanneer technologische tools niet met elkaar praten, ervaren klanten gaten in de service. We hebben al 83 procent van de services tussen de twee maatschappijen geëlimineerd, waardoor er consistentie ontstaat in de processen”, vertelt Jeff Moomaw, managing director alliance experience bij Delta. “Onze gezamenlijke klanten kunnen nu tickets boeken, stoelen reserveren en informatie over de bagage opvragen voor onze merken via al onze boekingskanalen.”

Wijzigingen

Naast het boekingsproces dat voortaan samen zal gaan, voeren de maatschappijen ook andere wijzigingen door. Zo is er een nieuw programma voor zakelijke reizigers: Corporate Priority, waardoor deze groep reizigers voordelen kan krijgen zoals check-in herkenning, priority boarding, service en recovery en bescherming tegen instapweigering en een downgrade van de stoel. Bij het loyaliteitsprogramma voor frequente reizigers (dus niet corporate) komt er een nieuwe status bij: elite. Ook kunnen verzamelde punten bij beide airlines worden gebruikt.

Informatie delen

Verder kunnen de twee maatschappij nu ook passagiersinformatie met elkaar delen ‘om consistentie van serviceaanvragen te bieden met voor niet-begeleid minderjarigbeleid en speciaal assistentiebeleid, evenals procedures voor dieren die in de cabine meereizen’, aldus Delta Air Lines.

2020

Voor 2020 liggen er een aantal plannen voor de samenwerking. Zo wil het tweetal de check-in via de website en apps ook naadloos maken (wat nu dus alleen voor het boekingssysteem geldt). Ook moet de bag tracking-technologie worden verbeterd en de corporate priority voordelen moeten worden uitgebreid. Ten slotte willen de maatschappijen de pre-flight communicatie verbeteren om de klanten van tevoren beter op de hoogte te stellen.

Bestel het 192-pagina dikke Schiphol.jpg fotoboek!

Ondersteun Up in the Sky in haar missie om meer unieke content te maken en bestel het Schiphol.jpg fotoboek voor €25,- inclusief verzending, ⭐⭐⭐⭐⭐ op Bol.com (4.7 uit 5).

Bestel hier! Voor 15:00 besteld = de volgende dag bezorgd.

Redactie

Frequent flyer, luchtvaartprofessional en liefhebber; alles wat je weten wil, je vindt het op Up in the Sky - het luchtvaartnieuws & meer

Gerelateerde artikelen

Back to top button