KLM is van plan tikkies te sturen naar passagiers om CO2-uitstoot te compenseren. Uit een poll van de maatschappij blijkt dat 38,8 procent van de reizigers van plan is om volgend jaar CO2 te compenseren. Op deze manier wil KLM dat makkelijker maken.
CO2
Het project start voor de zomer van 2020 als een proef. Alleen KLM-klanten die via WhatsApp contact hebben met de maatschappij, zullen de betaalverzoeken krijgen. De verwachting van komend jaar voor het aantal reizigers dat CO2 wil compenseren is fors hoger dan eerdere cijfers. In 2018 compenseerde slechts 0,25 procent van de passagiers de CO2, wat neerkomt op 88.000 klanten.
Paspoortcontrole
Het nieuws maakte KLM bekend in de Tech & Travel Trends van 2020. Hiermee blikt de maatschappij vooruit op technologische ontwikkelingen. Een andere innovatie komt bij de paspoortcontrole. Dit jaar startte KLM al met een proef waarbij reizigers met een selfie in de KLM-app zonder paspoort langs controlepunten kunnen, zoals security, lounge-toegang of bij het instappen van het vliegtuig. Daardoor moeten de rijen een stuk korter worden. In 2020 komen er nieuwe tests.
AI
Ook gaat de maatschappij kunstmatige intelligentie (AI) inzetten bij onverwachte situaties, zoals noodweer. AI moet passagiers helpen om zo min mogelijk hinder te ondervinden van de vertragingen die daardoor ontstaan. De computer moet dan razendsnel uitrekenen hoe de beschikbare vliegtuigen en bemanning het beste kunnen worden ingezet. Zo hoopt de maatschappij nog meer vluchten op tijd te kunnen laten vertrekken.
Pre-order nu: schaalmodel van de gloednieuwe KLM A321neo
Nu te bestellen in de webshop! Let op: limited edition.