Het zesde prototype van de C919 heeft vrijdag de eerste test uitgevoerd. Het is het laatste testtoestel voor COMAC.
Testvlucht
De vlucht vanaf Shanghai duurde twee uur en vijf minuten. Er zullen hierna nog meer testvluchten gemaakt worden, waarbij zal worden gefocust op de cabine, de belichting en externe geluiden. De andere vijf prototypes maken elders in het land nog testvluchten. De bouwer is inmiddels ook al gestart met de productie van enkele onderdelen die in de eerste officiële toestellen gebruikt zullen worden.
Certificering
COMAC wil de C919 in 2021 gecertificeerd hebben. In augustus stelde de fabrikant de certificeringsdatum uit. In eerste instantie stond de datum eind 2020 gepland. De Chinese vliegtuigbouwer heeft meer dan 800 bestellingen ontvangen voor het vliegtuig dat de concurrentie met de Boeing 737 en Airbus A320 aan moet gaan.
De nieuwe Bose A30-pilotenheadset: beter dan ooit?
Bestel nu in de webshop van Bose Aviation!

