Icelandair wil één grote nieuwe luchthaven, in plaats van de twee huidige luchthavens die Reykjavik nu heeft. Dat meldt de IJslandse reiswebsite Túristi op basis van een rapport.
Binnenlands
Momenteel moeten passagiers die op Keflavik aankomen, overstappen naar de andere luchthaven in de hoofdstad als zij een binnenlandse vlucht nodig hebben. Volgens de maatschappij is het niet denkbaar om binnenlandse vluchten te verplaatsen naar Keflavik, maar zou er een grotere luchthaven moeten worden gebouwd in de plaats Hvassahraun.
Groei
Een nieuwe luchthaven zou volgens de maatschappij in tien jaar gebouwd kunnen worden en zo’n 300 miljard IJslandse kroon kosten, wat neerkomt op zo’n 2,19 miljard euro. Momenteel handelt Keflavik zo’n 19 miljoen passagiers per jaar af.
Studie
Onlangs hebben de gemeente Reykjavik en de IJslandse regering een contract getekend om de weersomstandigheden en vliegcondities van Hvassahraun de komende twee jaar te besturen. Elke partij investeert 100 miljoen IJslandse kroon (ongeveer 729 duizend euro).
De nieuwe Bose A30-pilotenheadset: beter dan ooit?
Bestel nu in de webshop van Bose Aviation!

