De Roemeense regering heeft een lening van 40 miljoen euro voor nationale luchtvaartmaatschappij TAROM goedgekeurd. Verschillende Roemeense media melden dat TAROM zonder de lening in maart de vluchtuitvoering zou moeten staken.
Verliezen
TAROM schrijft al sinds 2007 uitsluitend rode cijfers. De maatschappij heeft veel last van de steeds verder toenemende concurrentie in Oost-Europa van maatschappijen als Wizz Air. De verliezen van TAROM zijn de afgelopen jaren wel afgenomen, mede door de inzet van modernere vliegtuigen. Naar verwachting had de maatschappij in 2019 een verlies van 35 miljoen euro.
Vloot
Kort na de val van de Sovjet-Unie, in 1991, begon TAROM met het moderniseren van de vloot. Tot 1992 vloog de maatschappij uitsluitend met vliegtuigen van Russische makelij. Sinds begin jaren ‘90 is de vloot van TAROM slechts beperkt vernieuwd, zo is de maatschappij een van de weinige in Europa die nog met de 737-300 vliegt.
Amsterdam
TAROM is met meerdere dagelijkse vluchten naar Boekarest een bekend gezicht op Schiphol. Op deze route zet de maatschappij haar Boeing 737-800’s in, het modernste type dat de maatschappij in haar vloot heeft.