Close Menu
  • Home
  • Recent
  • NL Nieuws
  • Achtergrond
  • Editors’ Choice
  • Rubrieken
    • Analyse
    • Boeken
    • Column
    • Foto-artikel
    • Historische Luchtvaart
    • Interview
    • Longread
    • Militair
    • Opinie
    • Podcast
    • Travel
  • Webshop
  • Werken in de Luchtvaart
  • Account
Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube WhatsApp
  • Over Up in the Sky
  • Vacature plaatsen
  • Adverteren
  • Team
  • Tip de redactie
  • Contact
Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube WhatsApp
Login
0 Winkelmandje
Up in the SkyUp in the Sky
  • Home
  • Recent
  • NL Nieuws

    Defensie vraagt burgers om mening inzake Eelde

    15/07/2025

    Crash Londen: ‘Mijn kids zwaaiden en zij zwaaiden terug’

    14/07/2025

    “Nieuwe” airline zegt Schiphol nu al gedag

    14/07/2025

    Engelse TUI 787 keert bij tweede waarschuwing om

    14/07/2025

    Nieuwe bestemmingen voor KLM A321neo

    14/07/2025
  • Achtergrond

    Hoeveel vliegtuigen heeft KLM in totaal?

    13/07/2025

    Met de KLM DC-10 naar Aruba | Column

    12/07/2025

    F-16: ‘Daar heb je een liefdesrelatie mee’ | Interview

    12/07/2025

    Pieter Elbers: ‘We zijn gekomen om te blijven’

    05/07/2025

    Passagiers in vele soorten en maten | Column

    05/07/2025
  • Editors’ choice

    Nieuwe bestemmingen voor KLM A321neo

    14/07/2025

    Unieke vlucht met Antonov An-124 vanuit Oekraïne

    13/07/2025

    ‘Gevaarlijke situatie’ in A320 op Schiphol

    13/07/2025

    Voorlopige oorzaak crash Air India 787 bekend

    12/07/2025

    Met de KLM DC-10 naar Aruba | Column

    12/07/2025
  • Rubrieken
    • Analyse
    • Boeken
    • Column
    • Foto-artikel
    • Historische Luchtvaart
    • Interview
    • Militair
    • Longread
    • Opinie
    • Podcast
    • Travel
  • Webshop
  • Werken in de Luchtvaart
Up in the SkyUp in the Sky
Home»Algemeen»Rubriek»Militair»“USAF ontevreden met oplossingen Boeing KC-46”
Militair

“USAF ontevreden met oplossingen Boeing KC-46”

Leonard van den BroekDoor Leonard van den Broek01/02/2020Leestijd: 2 minuten
Facebook WhatsApp Twitter LinkedIn Email
KC-46A van de Amerikaanse Luchtmacht © Peter Steehouwer
Delen
Facebook WhatsApp Twitter LinkedIn Email

De Amerikaanse luchtmacht heeft nog weinig vertrouwen in de oplossing die Boeing voorstelt voor de KC-46 Pegasus, het nieuwste tankvliegtuig voor de US Air Force. Dit schrijft AviationWeek.

Cockpit

De Boeing KC-46 kampt al geruime tijd met vertragingen als gevolg van een aantal problemen. Het grootste struikelblok is op dit moment het ‘Remote Vision System’ (RVS). In de KC-46 wordt, net als bij de Boeing KC-767, de bijtankbuis bestuurd door de ‘boom operator’ die net achter de cockpit zit. Via een camerasysteem met 2D en 3D beeldschermen heeft de boom operator goed zicht op de bijtankbuis en het ontvangende toestel. Althans, dat is de bedoeling.

‘Refuelling operator’ van de Italiaanse KC-767 ©Remco de Wit

Botsingen

Het ‘Remote Vision System’, zoals het camerasysteem heet, werkt niet naar behoren. Door reflecties en vervorming van het beeld wordt het zicht zeer beperkt. Het risico op botsingen tussen bijtankbuis en het vliegtuig dat wordt bijgetankt is dan groot, met beschadigingen tot gevolg.

Vernieuwing

“De Amerikaanse luchtmacht gelooft niet dat Boeing’s voorstel voor het KC-46 Remote Vision System tegemoet zal komen aan de kritische parameters van het programma”, zo zei de plaatsvervangend commandant van het USAF Air Mobility Command tegen AviationWeek. “Pas als het probleem met het RVS is opgelost, is de tanker pas in staat om alle taken uit te voeren.” Boeing heeft eerder aangegeven dat het RVS volledig vernieuwd zal worden, met nieuwe software en hardware. De kosten hiervan zal Boeing op zich nemen, maar de vernieuwing zal drie tot vier jaar in beslag nemen.

Vertragingen

De Amerikaanse luchtmacht heeft 179 KC-46 Pegasus tankers besteld bij Boeing, als vervanger van de verouderde KC-135 tankvliegtuigen. Door de vele vertragingen in het KC-46 programma, worden de KC-135’s noodgedwongen langer in dienst gehouden. Een alternatief is het inhuren van commerciële bedrijven met bijtankvliegtuigen. Omega Air Refueling is zo’n aanbieder. Dit bedrijf heeft de twee KDC-10 tankers van de Nederlandse luchtmacht aangekocht.


Droom jij van een belangrijke rol in het luchtruim?
Dit is je kans!




Werken in de Luchtvaart

Officier Vlieger (VWO) – Werken bij Defensie

Verschillend
VWO

Onderofficier Luchtgevechtsleiding – Werken bij Defensie

Uddel
MBO

Officier Vlieger – Werken bij Defensie

Verschillend
Bijtanken in de lucht Boeing Boeing KC-46A Industrie KC-46 tankvliegtuig
Delen: Facebook WhatsApp Twitter LinkedIn Email Copy Link
Leonard van den Broek
  • Website
  • LinkedIn

Redacteur en fotograaf. Leonard groeide op in Eindhoven waar het vliegverkeer rond het toenmalige Welschap zijn interesse wekte. De afgelopen jaren bezocht Leonard talloze vliegbases in binnen- en buitenland. Zijn specialisatie betreft dan ook de militaire luchtvaart. In het dagelijks leven is Leonard werkzaam als arts bij een GGD.

Gerelateerde Artikelen

Defensie vraagt burgers om mening inzake Eelde

15/07/2025Redactie

Crash Londen: ‘Mijn kids zwaaiden en zij zwaaiden terug’

14/07/2025Redactie

“Nieuwe” airline zegt Schiphol nu al gedag

14/07/2025Redactie
Recent

Defensie vraagt burgers om mening inzake Eelde

15/07/2025

Hoeveel straaljagers heeft de Luftwaffe?

15/07/2025

Crash Londen: ‘Mijn kids zwaaiden en zij zwaaiden terug’

14/07/2025
Populair

Defensie aast op Nederlands vliegveld

11/07/2025

Hoeveel vliegtuigen heeft KLM in totaal?

13/07/2025

VS overwegen schrappen nieuw stealth-vliegtuig

11/07/2025

Bedankt

Je ontvangt vanaf nu de nieuwsbrief!

.

Werken in de Luchtvaart

Officier Vlieger – Werken bij Defensie

Verschillend

Onderofficier Luchtgevechtsleiding – Werken bij Defensie

Uddel
MBO

Officier Vlieger (VWO) – Werken bij Defensie

Verschillend
VWO
Up in the Sky
Facebook X (Twitter) Instagram YouTube LinkedIn WhatsApp RSS
  • Over Up in the Sky
  • Adverteren
  • Algemene voorwaarden
  • Disclaimer
  • Privacy
  • Manage Consent
  • Flying Insight
  • Contact
© 2025 UpFactory B.V. Alle rechten voorbehouden.

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

Inloggen of account aanmaken

Welkom terug!

Log hieronder in op je account. Een account aanmaken kan bij het plaatsen van een bestelling.

Wachtwoord vergeten?