fbpx
737 MAXBoeingEditors choiceIncidentenNieuwsVeiligheidVliegtuigen

‘Boeing is niet van plan bekabeling 737 MAX aan te passen’

In januari ontdekte Boeing dat twee kabelbundels achterin de 737 MAX dermate dicht bij elkaar liggen dat deze kortsluiting zouden kunnen veroorzaken. Persbureau Reuters meldt dat betrokkenen bij de productie van de 737 MAX hebben gemeld dat de bekabeling van het toestel niet aangepast hoeft te worden.

Voorstel

Boeing liet eerder al aan Reuters weten dat het zou werken aan een plan om de kabels met een barrière van elkaar te scheiden, mocht dit nodig zijn. Het scheiden van de bundels zou een verdere vertraging van de terugkeer van de 737 MAX kunnen betekenen. De FAA heeft vrijdag bevestigd een voorstel van Boeing te hebben ontvangen om het probleem op te lossen.

Bekabeling

De kabels maken onderdeel uit van het fly-by-wire systeem van de 737 MAX en worden gebruikt om de stabilizer in de staart van het toestel te bedienen. Door kortsluiting zou de vliegcomputer van het toestel verkeerde informatie kunnen krijgen, waardoor het toestel kan gaan stijgen of dalen.

Bestel het 192-pagina dikke Schiphol.jpg fotoboek!

Ondersteun Up in the Sky in haar missie om meer unieke content te maken en bestel het Schiphol.jpg fotoboek voor €25,- inclusief verzending, ⭐⭐⭐⭐⭐ op Bol.com (4.7 uit 5).

Bestel hier! Voor 15:00 besteld = de volgende dag bezorgd.

Redactie

Frequent flyer, luchtvaartprofessional en liefhebber; alles wat je weten wil, je vindt het op Up in the Sky - het luchtvaartnieuws & meer

Gerelateerde artikelen

Back to top button