Het afgelopen jaar zijn er drie Boeing 747’s van KLM uitgefaseerd. Daarvoor in de plaats zijn er vier 787-10’s gearriveerd bij de maatschappij. Air France heeft daarentegen twee A340-300’s met pensioen gestuurd en heeft twee 787-9’s en drie A350-900’s ontvangen.
Medium-haul
In december ontving KLM nog de laatste 737-800, gedoopt als Krooneend. Er zijn in 2019 twee -700’s vertrokken bij de maatschappij. Daarmee bestaat het aantal 737’s uit 31 800’s, 16 -700’s en vijf -900’s. Air France heeft één A319 minder dan in het jaar ervoor.
Regionaal
Op het gebied van regionale vliegtuigen heeft Hop vier ATR 72-600’s, één 72-500 en zes 42-500’s minder in de vloot. Daarvoor in de plaats heeft de dochter van Air France vier Embraer 190’s ontvangen.
Premium Economy
Later dit jaar moeten er nog drie andere 787-10’s geleverd worden. Ook moeten er nog twee 777’s bij komen. Binnenkort voegt KLM een nieuwe klasse toe aan de vloot: Premium Economy. Het kan nog wel enkele jaren duren voordat de hele vloot is voorzien van de nieuwe klasse, aldus CEO Pieter Elbers.