Reisvragen beantwoord: bij wie moet ik zijn? Airline of reisbureau?
Veel lezers van Up in the Sky hebben vragen over hun (geplande) reizen. Er is veel onduidelijkheid en contactcentra van maatschappijen zijn overbelast. In samenwerking met reisjournalist Daan Vermeer beantwoorden we de meest prangende vragen. Ook een vraag? Stel hem in de comments op ons Youtube-kanaal
Vraag van de lezer
De airline zegt dat ik bij het reisbureau moet zijn, het reisbureau zegt dat ik bij de airline moet zijn. Ik word van het kastje naar de muur gestuurd en sta uren voor niets in de wacht! Hoe zit het? Bij wie moet ik zijn?
Antwoord
Bij wie je moet zijn hangt er vanaf waar je je ticket hebt gekocht.
Als je het ticket rechtstreeks bij de airline hebt gekocht, is de airline je aanspreekpunt.
As je een ticket hebt geboekt bij een reisbureau, is het reisbureau aanspreekpunt tot de dag van vertrek. Vanaf de dag van vertrek is de airline verantwoordelijk en aanspreekpunt.
Als je een ticket hebt geboekt bij een reisorganisatie (zoals TUI of Corendon), dan blijft de reisorganisatie verantwoordelijk.
Ook een vraag? Stel hem via Youtube, in de comments onder de video!
Over Daan
Daan Vermeer is reisjournalist en werkt onder andere voor de Consumentenbond en het Financieele Dagblad (www.daanvermeer.info).