fbpx
CoronavirusVeiligheid

Etihad test nieuwe technologie om reizigers bij zelfservice op ziekte te scannen

Etihad test samen met het Australische bedrijf Elenium Automation een nieuwe technologie waarmee zelfservice-apparaten op luchthavens gebruikt kunnen worden om medische aandoeningen te identificeren.

Symptomen

De technologie meet de temperatuur, hartslag en ademhaling van iedereen die de zelfservicepunten moet gebruiken. Bijvoorbeeld bij de check in, de kiosk, een bagagedepot of een beveiligingspunt. Als de technologie symptomen ontdekt, wordt het zelfservicesysteem automatisch onderbroken. Daarna wordt er een medewerker opgeroepen via video of gekwalificeerd personeel komt ter plaatse om een verdere beoordeling te maken.

Indicator

De maatschappij benadrukt dat de technologie niet is ontworpen om medische aandoeningen te diagnosticeren, maar dat het een indicator is om mogelijke (vroegtijdige) symptomen te constateren, zodat ze verder kunnen worden beoordeeld door medische experts. Daarmee wil de maatschappij de verspreiding van ziektes naar anderen op de vlucht proberen te voorkomen.

Contactloos

Tegelijkertijd werken de maatschappij en Elenium Automation aan een oplossing om de zelfservicepunten contactloos te maken door middel van spraakherkenning en scanners, waardoor virussen en bacteriën minder snel moeten worden overgebracht.

Bestel het 192-pagina dikke Schiphol.jpg fotoboek!

Ondersteun Up in the Sky in haar missie om meer unieke content te maken en bestel het Schiphol.jpg fotoboek voor €25,- inclusief verzending, ⭐⭐⭐⭐⭐ op Bol.com (4.7 uit 5).

Bestel hier! Voor 15:00 besteld = de volgende dag bezorgd.

Redactie

Frequent flyer, luchtvaartprofessional en liefhebber; alles wat je weten wil, je vindt het op Up in the Sky - het luchtvaartnieuws & meer

Gerelateerde artikelen

Back to top button