De coronacrisis en de problemen rondom de 737 Max hebben gezorgd voor rode cijfers voor Boeing in het eerste kwartaal van dit jaar. Het nettoverlies kwam uit op 641 miljoen dollar. Een jaar eerder was dat in dezelfde periode nog een winst van 2,1 miljard dollar.
Impact
De bouwer had een omzet van 16,9 miljard dollar, een verlies per aandeel (GAAP) van 1,11 dollar en een kernverlies per aandeel (niet-GAAP) van 1,70 dollar. De operationele cashflow kwam uit op min 4,3 miljard dollar. De bouwer ziet een significante impact op de vraag naar nieuwe commerciële vliegtuigen en diensten door de coronacrisis. Maatschappijen stellen de aankoop van nieuwe toestellen of de levering ervan uit en zien af van vrijwillig onderhoud.
Maatregelen
“De COVID-19-pandemie beïnvloedt elk aspect van onze bedrijfsvoering, inclusief de vraag onder luchtvaartmaatschappijen, de continuïteit in productie en de stabiliteit van de supply chain. Onze primaire focus ligt op de gezondheid en veiligheid van onze mensen en gemeenschappen. We nemen stevige maar noodzakelijke maatregelen om in deze unieke gezondheidscrisis onze weg te vinden en ons aan te passen aan een veranderende markt”, aldus David Calhoun, CEO van Boeing.
De Queen of the Skies is terug!
Dertig jaar lang vloog de PH-BFG in het KLM-blauw de wereld over. In 2019 ging ze met pensioen, maar nu is ze terug..
Een uniek stukje luchtvaartgeschiedenis. Bestel nu in de webshop van Up in the Sky - gratis verzonden!