Close Menu
  • Home
  • Recent
  • NL Nieuws
  • Achtergrond
  • Editors’ Choice
  • Rubrieken
    • Analyse
    • Boeken
    • Column
    • Foto-artikel
    • Historische Luchtvaart
    • Interview
    • Longread
    • Militair
    • Opinie
    • Podcast
    • Travel
  • Webshop
  • Werken in de Luchtvaart
  • Account
Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube WhatsApp
  • Over Up in the Sky
  • Vacature plaatsen
  • Adverteren
  • Team
  • Tip de redactie
  • Contact
Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube WhatsApp
Login
0 Winkelmandje
Up in the SkyUp in the Sky
  • Home
  • Recent
  • NL Nieuws

    Wat maakt Goedkoopnaarschiphol.nl anders dan andere Schiphol-taxi’s?

    17/07/2025

    KLM-partner vult leegte na abrupte exit Wizz Air

    16/07/2025

    KLM rouwt om dood collega na crash Londen

    16/07/2025

    ILT vraagt gemeente om ingrijpen bij zonnepark Schiphol

    16/07/2025

    Corendon keert terug naar populaire bestemming

    15/07/2025
  • Achtergrond

    Hoeveel vliegtuigen heeft KLM in totaal?

    13/07/2025

    Met de KLM DC-10 naar Aruba | Column

    12/07/2025

    F-16: ‘Daar heb je een liefdesrelatie mee’ | Interview

    12/07/2025

    Pieter Elbers: ‘We zijn gekomen om te blijven’

    05/07/2025

    Passagiers in vele soorten en maten | Column

    05/07/2025
  • Editors’ choice

    Nieuwe bestemmingen voor KLM A321neo

    14/07/2025

    Unieke vlucht met Antonov An-124 vanuit Oekraïne

    13/07/2025

    ‘Gevaarlijke situatie’ in A320 op Schiphol

    13/07/2025

    Voorlopige oorzaak crash Air India 787 bekend

    12/07/2025

    Met de KLM DC-10 naar Aruba | Column

    12/07/2025
  • Rubrieken
    • Analyse
    • Boeken
    • Column
    • Foto-artikel
    • Historische Luchtvaart
    • Interview
    • Militair
    • Longread
    • Opinie
    • Podcast
    • Travel
  • Webshop
  • Werken in de Luchtvaart
Up in the SkyUp in the Sky
Home»Algemeen»Nieuws»Coronavirus»Onderzoek: tot 2028 geen groei Europese vluchten
Coronavirus

Onderzoek: tot 2028 geen groei Europese vluchten

Joeri van OrmondtDoor Joeri van Ormondt29/04/2020Leestijd: 2 minuten
Facebook WhatsApp Twitter LinkedIn Email
Delen
Facebook WhatsApp Twitter LinkedIn Email

De grote zakenbank UBS schat op basis van eigen onderzoek dat door de Corona-crisis het intra-Europese vliegverkeer tot en met 2028 niet groeit ten opzichte van 2018. De bank keek ook naar wereldwijd vliegverkeer en ziet daar minder groei dan voor de crisis gedacht. UBS schreef er een rapport over voor zakelijke klanten. Up in the Sky zag het in.

Helft

UBS schat dat voor heel 2020 er de helft minder passagiers zijn dan het jaar ervoor. In 2021 pakken de passagiersaantallen vervolgens met 40 procent op ten opzichte van 2020. In 2022 is er een stijging te zien en daarna vlakt de curve af.

0,1 procent meer

Voor de periode 2018-2028 schat de bank dat er gemiddeld 0,1 procent meer passagiers zijn per jaar. Voor de crisis schatten Airbus en Boeing een groei van zo’n 4,1 procent per jaar.

Minder groei

Ook voor het binnenlands verkeer in China en de Verenigde Staten zijn schattingen gedaan. China gaat naar 6,4 procent volgens UBS, waar de vliegtuigbouwers nog 8,1 procent schatten. Voor de VS liggen de cijfers respectievelijk op 1,8 en 3,2 procent.

Wereldwijd

Het wereldwijde vliegverkeer stijgt volgens de bank tot 2028 gemiddeld met 4,6 procent. De schattingen voor de COVID-19 uitbraak lagen rond de 5,1 procent. Alle schattingen zijn gebaseerd op enquetes in Europese landen en China.

Milieu

Het is niet alleen dat er minder vraag naar tickets is door de reisbeperkingen. UBS denkt ook dat een toegenomen bewustzijn van milieu-effecten ervoor zorgt dat er minder vraag is naar vliegtickets. Treinreizen zullen juist een grotere groei laten zien, door het bewustzijn dat de corona-crisis creëert.


Droom jij van een belangrijke rol in het luchtruim?
Dit is je kans!




Werken in de Luchtvaart

Onderofficier Luchtgevechtsleiding – Werken bij Defensie

Uddel
MBO

Officier Vlieger – Werken bij Defensie

Verschillend

Officier Vlieger (VWO) – Werken bij Defensie

Verschillend
VWO
corona
Delen: Facebook WhatsApp Twitter LinkedIn Email Copy Link
Joeri van Ormondt
  • Website
  • LinkedIn

Oprichter. Joeri heeft samen met Sander in 2013 Up in the Sky opgericht. Tot medio 2020 was hij eigenaar. Nu is hij gastredacteur. Daarnaast is hij logopedist-stottertherapeut bij De Stotterpraktijk.

Gerelateerde Artikelen

Wat maakt Goedkoopnaarschiphol.nl anders dan andere Schiphol-taxi’s?

17/07/2025Partner Content

Hoeveel straaljagers heeft de Luftwaffe?

15/07/2025Redactie

Nieuwe bestemmingen voor KLM A321neo

14/07/2025Redactie
Recent

Wat maakt Goedkoopnaarschiphol.nl anders dan andere Schiphol-taxi’s?

17/07/2025

‘Rogue’ Cessna legt luchtverkeer lam met bizarre vlucht

16/07/2025

KLM-partner vult leegte na abrupte exit Wizz Air

16/07/2025
Populair

Hoeveel vliegtuigen heeft KLM in totaal?

13/07/2025

“Nieuwe” airline zegt Schiphol nu al gedag

14/07/2025

Defensie aast op Nederlands vliegveld

11/07/2025

Bedankt

Je ontvangt vanaf nu de nieuwsbrief!

.

Werken in de Luchtvaart

Onderofficier Luchtgevechtsleiding – Werken bij Defensie

Uddel
MBO

Officier Vlieger (VWO) – Werken bij Defensie

Verschillend
VWO

Officier Vlieger – Werken bij Defensie

Verschillend
Up in the Sky
Facebook X (Twitter) Instagram YouTube LinkedIn WhatsApp RSS
  • Over Up in the Sky
  • Adverteren
  • Algemene voorwaarden
  • Disclaimer
  • Privacy
  • Manage Consent
  • Flying Insight
  • Contact
© 2025 UpFactory B.V. Alle rechten voorbehouden.

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

Inloggen of account aanmaken

Welkom terug!

Log hieronder in op je account. Een account aanmaken kan bij het plaatsen van een bestelling.

Wachtwoord vergeten?