fbpx
CoronavirusEditors choiceFrequente reizigersKLMNaast het nieuwsNL Nieuws

KLM-klant wordt in drieën gecompenseerd

Reizigers van KLM die een coronavoucher aanvragen voor een geannuleerde vlucht, moeten een aparte voucher aanvragen voor bijproducten zoals stoelreservering. De maatschappij werkt aan een oplossing om de boeking als één voucher aan te vragen. Dit meldt een woordvoerster van KLM desgevraagd aan Up in the Sky.

Boekingskosten

Allereerst vallen de boekingskosten buiten de voucher. Dit bedrag zie je dus niet terug op de waardebon. “Als de voucher vervolgens wordt gebruikt om een boeking te betalen, dan worden er geen boekingskosten berekend”, zegt de woordvoerster.

Bijproducten

Dan zijn er nog andere betaalde zaken die niet bij de voucher inbegrepen zitten, bijvoorbeeld stoelreservering en bagage. “Voor ancillaries kan de klant op dit moment apart een voucher aanvragen, die eveneens twaalf maanden geldig is”, legt de woordvoerster uit. “We werken aan een technische oplossing om de gehele boeking als één voucher terug te vragen.”

Lees UP een jaar lang advertentievrij voor €24!

Advertenties zijn helaas noodzakelijk om de redactie draaiende te houden. Advertentievrij UP lezen kan echter ook, voor €24 per jaar. Ja, ik steun UP en lees de site een jaar lang advertentievrij.

Michael Stoelinga

Redacteur. Michael heeft een bachelor in de journalistiek en is na zijn studie bij Up blijven 'hangen'. In zijn vrije tijd sport hij graag en hij houdt van reizen. Met name heeft hij een voorliefde voor Noord-Europese landen.

Gerelateerde artikelen

Back to top button