Qantas voert een aantal maatregelen in om verspreiding van het coronavirus tegen te gaan. Eén van die maatregelen vanaf 12 juni is het uitdelen van mondkapjes aan passagiers.
Schoonmaak
Verder maakt de maatschappij de vliegtuigen extra goed schoon, met een focus op de contactpunten zoals de stoelen en riemen. Passagiers krijgen ook schoonmaakdoekjes uitgereikt zodat ze zelf de riemen en armsteunen nog een keer schoon kunnen maken.
Catering
De catering aan boord zal worden beperkt om het contact tussen personeel en passagiers te minimaliseren. Aan reizigers wordt verder ook gevraagd om zo min mogelijk door de cabine te lopen.
Vooraf
Voorafgaand de vlucht krijgen passagiers informatie toegestuurd over wat zij kunnen verwachten. De check-in verloopt via de website of app en Qantas moedigt reizigers aan om het zelfservice bagageafleverpunt te gebruiken. Bij de gates staan automaten met handgel en het boarden zal stapsgewijs gebeuren om grote menigtes te vermijden.
Risico
Volgens Ian Hosegood, medisch directeur van de Qantas Group, is het risico op een besmetting in het vliegtuig laag: “Dat komt door een combinatie van factoren, waaronder het cabineluchtfiltratiesysteem, het feit dat mensen niet tegenover elkaar zitten en de hoge rugleuningen van vliegtuigstoelen zijn een fysieke barrière. Wat het virus betreft, is een vliegtuigcabine een heel andere omgeving dan andere vormen van openbaar vervoer.”
De Queen of the Skies is terug!
Dertig jaar lang vloog de PH-BFG in het KLM-blauw de wereld over. In 2019 ging ze met pensioen, maar nu is ze terug..
Een uniek stukje luchtvaartgeschiedenis. Bestel nu in de webshop van Up in the Sky - gratis verzonden!