De boekingskosten bij een coronavoucher van KLM worden nog niet automatisch vergoed. De maatschappij werkt aan een oplossing om deze kosten te laten vervallen als er een nieuwe vlucht wordt geboekt met de voucher.
Oplossing
“Het heeft technisch wat voeten in de aarde om dit te automatiseren”, zegt een woordvoerster van KLM tegenover Up in the Sky. “Er wordt hard gewerkt aan een IT-oplossing door het development team zodat de boekingskosten bij nieuwe boekingen die klanten met een voucher gaan maken automatisch komen te vervallen. Dit is technisch bezien de snelste en minst complexe manier om de kwestie van de boekingskosten op te lossen.”
Voucher
Eerder werd al bekend dat de boekingskosten buiten de voucher vallen. Dit bedrag zie je dus niet terug op de waardebon. Het is de bedoeling dat deze kosten automatisch vervallen als de coronavoucher wordt gebruikt om een boeking te betalen. Hiervoor wordt dus nog een oplossing gezocht. Reizigers die een nieuwe boeking maken en de boekingskosten opnieuw moeten betalen, kunnen contact opnemen met de maatschappij om het geld terug te krijgen.
Bijproducten
Voor bijproducten zoals stoelreservering en bagage moet een aparte voucher worden aangevraagd. Eerder deze maand liet de maatschappij aan deze website weten dat er ook aan een oplossing wordt gewerkt om de gehele boeking als één voucher terug te vragen.