• Home
  • Recent
  • NL Nieuws
  • Achtergrond
  • Editors Choice
  • Rubrieken
    • Analyse
    • Boeken
    • Column
    • Foto-artikel
    • Historische Luchtvaart
    • Interview
    • Longread
    • Militair
    • Opinie
    • Podcast
    • Travel
  • Webshop
  • Account
Facebook Twitter Instagram LinkedIn YouTube WhatsApp
  • Over Up in the Sky
  • Adverteren
  • Team
  • Tip de redactie
  • Contact
Facebook Twitter Instagram LinkedIn YouTube WhatsApp
Login
0 Winkelmandje
Up in the SkyUp in the Sky
  • Home
  • Recent
  • NL Nieuws

    Düsseldorf ziet grote maatschappij vertrekken

    23/09/2023

    KLM ziet opstapeling: ‘Mogelijkheid blijft uit’

    23/09/2023

    KLM-piloten leggen werk maandag neer

    23/09/2023

    Wie (niet) vliegt is gek

    23/09/2023

    Transfertaks: ‘Van domheid kun je niet winnen’

    22/09/2023
  • Achtergrond

    Nieuw! Nieuw? De Beech 360

    23/09/2023

    Wie (niet) vliegt is gek

    23/09/2023

    Waarom krijg je een slechte adem in het vliegtuig?

    17/09/2023

    Met de nieuwe Cessna Caravan EX op pad | Flight Report

    17/09/2023

    Oefening parachutisten op bijzondere plek | Reportage

    16/09/2023
  • Editors’ choice

    Tweede feestje JetBlue op Schiphol

    21/09/2023

    717 maakt tijdens vlucht twaalf tussenstops

    21/09/2023

    KLM 777 in aanvaring met ballon tijdens nadering

    20/09/2023

    Transavia stuurt extra vliegtuig naar Brussel: ‘Zeer goed ontvangen’

    20/09/2023

    Transavia 737’s wijken uit na incident

    18/09/2023
  • Rubrieken
    • Analyse
    • Boeken
    • Column
    • Foto-artikel
    • Historische Luchtvaart
    • Interview
    • Militair
    • Longread
    • Opinie
    • Podcast
    • Travel
  • Webshop
Up in the SkyUp in the Sky
Home»Algemeen»Nieuws»Coronavirus»KLM voucherfilmpje valt verkeerd
Coronavirus

KLM voucherfilmpje valt verkeerd

RedactieDoor Redactie16/08/2020Update:16/08/2020Leestijd: 3 minuten
Facebook WhatsApp Twitter LinkedIn Email
©KLM / Facebook
Delen
Facebook WhatsApp Twitter LinkedIn Email

KLM plaatste een een ‘vraag&antwoord’-filmpje over vouchers en refunds op social media. Dat viel bij het gros van de lezers in verkeerde aarde.

Uitleg

In het filmpje legt KLM uit hoe het werkt met de vouchers. Ze zeggen daarin ook dat er voordelen zijn om een voucher te nemen. Dat geld terug mogelijk is, wordt kort genoemd. Een uitleg hoe dat in z’n werk gaat ontbreekt.

Nog geen 24 uur na plaatsing van de video is het aantal reacties, met name op facebook, groot. Het overgrote deel van de reacties geeft een zeer ontevreden over de afhandeling van de vouchers en geldteruggave bij KLM.

Wachttijd

De lange wachttijd is duidelijk een frustratiepunt voor mensen. De tip om een claimbureau of advocaat in te schakelen wordt diverse malen geven. “Het was de enige manier om m’n geld te krijgen”, schrijft bijvoorbeeld Pieter de Jongh op Facebook.

Op de website schrijft KLM dat ze hun “best doen” een voucher binnen 7 dagen uit te keren en geld terug binnen zestig dagen. Veel van de klagers zeggen dat het geld na vier maanden nog niet terug is.

Op social media reageert KLM dat door de huidige situaties en een groot volume van aanvragen is. “We doen ons uiterste best, maar het kan langer dan normaal duren om je aanvraag af te handelen.” De consumtenbond heeft daar begrip voor: “we begrijpen dat restitutie binnen 7 dagen, zoals de wet voorschrijft, nu lastig is. Maar het moet ook geen 12 maanden duren.”

Informatie

Niet alleen het lange wachten op geld terug wordt veel genoemd. Ook vinden veel KLM-klanten de informatievoorziening tekort schieten. Ze noemen dat er verschillende antwoorden over hetzelfde probleem worden gegeven. In juni zei de consumentenbond al veel klachten te krijgen over de informatievoorziening van vliegmaatschappijen.

“Geen KLM meer”

Björn van Roozendaal vindt dat KLM zich moet herpakken. “Deze ‘antwoorden’ zijn vernederend en aanstootgevend.” Anna Elżbieta boekt voorlopig geen KLM meer: “Werkelijk belachelijk om naar te kijken, gegeven hoe lang ik op mijn vouchers wacht. KLM was altijd de maatschappij van mijn eerste keus, maar na dit alles denk ik voortaan twee keer na voordat ik nog een KLM-vlucht boek.”

Positief

Er zijn ook positieve reacties. Op Facebook zijn ze niet of nauwelijks te vinden, maar op LinkedIn staan er wel een paar. De video wordt “goed en positief” genoemd. Of mensen betuigen hun steun aan KLM in deze moeilijke tijden. Ook wordt de video regelmatig gedeeld.

De nieuwe Bose A30-pilotenheadset: beter dan ooit?

Bestel nu in de webshop van Bose Aviation!

klachten KLM voucher
Delen: Facebook WhatsApp Twitter LinkedIn Email
Redactie
  • Website
  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn

Frequent flyer, luchtvaartprofessional en liefhebber; alles wat je weten wil, je vindt het op Up in the Sky - Alles over luchtvaart.

Gerelateerde Artikelen

Düsseldorf ziet grote maatschappij vertrekken

23/09/2023Redactie

KLM ziet opstapeling: ‘Mogelijkheid blijft uit’

23/09/2023Redactie

KLM-piloten leggen werk maandag neer

23/09/2023Redactie

Recent

Nieuw! Nieuw? De Beech 360

23/09/2023

Düsseldorf ziet grote maatschappij vertrekken

23/09/2023

KLM ziet opstapeling: ‘Mogelijkheid blijft uit’

23/09/2023
Populair

KLM 777 in aanvaring met ballon tijdens nadering

20/09/2023

Transavia 737’s wijken uit na incident

18/09/2023

717 maakt tijdens vlucht twaalf tussenstops

21/09/2023

Nieuwsbrief

Het laatste luchtvaartnieuws in jouw mailbox.

Bedankt

Je ontvangt vanaf nu de nieuwsbrief!

.
Up in the Sky
Facebook Twitter Instagram YouTube LinkedIn WhatsApp RSS
  • Over Up in the Sky
  • Adverteren
  • Algemene voorwaarden
  • Disclaimer
  • Privacy
  • Contact
Vraag uw visum of ESTA aan via VisumBuitenland!

© 2023 UpFactory B.V. Alle rechten voorbehouden.

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

Inloggen of account aanmaken

Welkom terug!

Log hieronder in op je account. Een account aanmaken kan bij het plaatsen van een bestelling.

Wachtwoord vergeten?