fbpx
Column GoofOpinie

Wat Doet Ie Nou? Hoe krijg je die airliner weer onder controle?! | Goof en Goot

Drie fatale ongelukken, kort na elkaar. Drie verschillende vluchtfasen, types, operaties. Drie ongelukken die te voorkomen waren geweest als de vliegers hadden geweten hoe je je uit die situatie moest redden. Je kon niet meer denken “dat gebeurt mij niet” vertelt Stephen van Dijck, eigenaar van Advanced Flight Training Manoeuvring gespecialiseerd Upset Prevention en Recovery. In zijn éénmotorige Zlin 242L leer je uit hoogst ongewone vliegsituaties te komen, zonder computers, autopilots, auto-throttles of welk hulpmiddel dan ook. Elke professionele vlieger moet zo’n training volgen. 

Goof Bakker

Columnist en mede-eigenaar van Up in the Sky. Goof heeft zijn sporen verdiend als reclametekstschrijver en schrijft nog altijd over luchtvaart. Hij publiceerde onder andere in NRC Handelsblad en de Volkskrant. Zijn columns verschijnen zowel op Up in the Sky als in Piloot & Vliegtuig. Regelmatig kiest Goof het luchtruim, de ene keer in een Cessna O-2A, de andere keer in een Yak-52.

Gerelateerde artikelen

Back to top button