fbpx
DuurzaamheidKLMNieuwsSchiphol Airport

Oproep voor internationale verplichting van duurzame brandstof

Onder andere Schiphol en KLM roepen op een internationale bijmengverplichting te introduceren voor duurzame vliegtuigbrandstof. De coalitie heeft de Europese Commissie gevraagd dit voor 2025 te bewerkstelligen.

CST

Naast de Schiphol groep en KLM zijn ook bedrijven als Heathrow Airport en Shell (en nog enkele andere) onderdeel van de coalitie ‘Clean Skies for Tomorrow’ (CST). In de coalitie werken bedrijven samen om duurzame oplossingen te ontwikkelen om zo de klimaatdoelen te behalen. Hierbij moet de luchtvaart in 2050 CO2-neutraal zijn.

Oproep

De CST wil dat de Europese Commissie (EC) een bijmengverplichting niet later dan 2025 in werking stelt. Hierbij willen zij dat tot aan 2050 de bijmengverhouding toeneemt. Dit moet de industrie een ‘krachtige prikkel’ geven om de productie van duurzame vliegtuigbrandstoffen op te schalen, aldus CST.

CEO

“Ons doel is CO2-neutrale luchtvaart in 2050. Innovatie is de manier om die ambitie te realiseren. Duurzame vliegtuigbrandstof is een bewezen technologie en het is nodig de productie daarvan op te schalen. Dat kan door een Europese bijmengverplichting. Zo’n bijmengverplichting is een goed voorbeeld van beleid dat investeringen en innovatie aanjaagt,” aldus CEO van Schiphol Dick Benschop.

(c) KLM

Bose Aviation - eindejaars aanbieding!

Ontvang een gratis Bose Frames Alto of Rondo audiozonnebril bij aankoop van een Bose Aviation Headset tussen 30 november 2020 en 9 januari 2021. Zowel de verbeterde ProFlight Series 2 als de A20 Aviation Headset zijn het resultaat van decennia aan onderzoek en ontwikkeling. Beide zijn EASA E/TSO gecertificeerd en beide zijn voorzien van geavanceerde noise cancelling-technologie. Ga naar de aanbieding [sponsored].

Redactie

Frequent flyer, luchtvaartprofessional en liefhebber; alles wat je weten wil, je vindt het op Up in the Sky - het luchtvaartnieuws & meer

Gerelateerde artikelen

Back to top button