Nu de luchtvaartsector zich langzaam lijkt te herstellen van de coronacrisis haalt de Lufthansa haar 747-8 weer uit langetermijnopslag.
Naar aanleiding van de coronacrisis en het daarmee gemoeide verlies van bijna 7 miljard euro heeft de Lufthansa Group, het moederbedrijf van onder meer Lufthansa en Swiss, aangekondigd flink in te grijpen in de vloot van haar verschillende maatschappijen. Het eerste slachtoffer is de Airbus A380 waarvan er inmiddels nog maar twee over zijn.
Met de kennis van nu ziet Lufthansa deze veertien toestellen niet meer terugkeren in de vluchtoperaties, zo bevestigde CEO Carsten Spohr. Hetzelfde geldt voor de negentien A340-600’s. Ook deze zullen naar verwachting allemaal worden uitgefaseerd. Op de langere termijn zullen ook de A330-200’s uit de Lufthansa Group verdwijnen.
Terug van weggeweest
Na langetermijnopslag is de 747-8 (D-ABYT), of “Yankee Tango”, weer terug in dienst genomen. Het toestel heeft ondertussen ook alweer een vlucht uitgevoerd naar São Paulo vanaf Frankfurt. De Boeing is uitgerust met retro livery. Het is goed om te zien dat toestellen weer terug in dienst worden genomen nu de luchtvaartsector zich langzaam lijkt te herstellen. De Duitse maatschappij is een van de weinige klanten van de passagiers versie van de 747-8 en zal een van de laatste maatschappijen zijn die nog een Queen of the Skies in dienst heeft. Het is bovendien ook de grootste operator van de 747-8.
Eindelijk terug: schaalmodel van de gloednieuwe Transavia A321neo
Nu te pre-orderen in de webshop! Let op: limited edition.