Close Menu
  • Home
  • Recent
  • NL Nieuws
  • Achtergrond
  • Editors’ Choice
  • Rubrieken
    • Analyse
    • Boeken
    • Column
    • Foto-artikel
    • Historische Luchtvaart
    • Interview
    • Longread
    • Militair
    • Opinie
    • Podcast
    • Travel
  • Webshop
  • Werken in de Luchtvaart
  • Account
Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube WhatsApp
  • Over Up in the Sky
  • Vacature plaatsen
  • Adverteren
  • Team
  • Tip de redactie
  • Contact
Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube WhatsApp
Login
0 Winkelmandje
Up in the SkyUp in the Sky
  • Home
  • Recent
  • NL Nieuws

    Corendon keert terug naar populaire bestemming

    15/07/2025

    Defensie vraagt burgers om mening inzake Eelde

    15/07/2025

    Crash Londen: ‘Mijn kids zwaaiden en zij zwaaiden terug’

    14/07/2025

    “Nieuwe” airline zegt Schiphol nu al gedag

    14/07/2025

    Engelse TUI 787 keert bij tweede waarschuwing om

    14/07/2025
  • Achtergrond

    Hoeveel vliegtuigen heeft KLM in totaal?

    13/07/2025

    Met de KLM DC-10 naar Aruba | Column

    12/07/2025

    F-16: ‘Daar heb je een liefdesrelatie mee’ | Interview

    12/07/2025

    Pieter Elbers: ‘We zijn gekomen om te blijven’

    05/07/2025

    Passagiers in vele soorten en maten | Column

    05/07/2025
  • Editors’ choice

    Nieuwe bestemmingen voor KLM A321neo

    14/07/2025

    Unieke vlucht met Antonov An-124 vanuit Oekraïne

    13/07/2025

    ‘Gevaarlijke situatie’ in A320 op Schiphol

    13/07/2025

    Voorlopige oorzaak crash Air India 787 bekend

    12/07/2025

    Met de KLM DC-10 naar Aruba | Column

    12/07/2025
  • Rubrieken
    • Analyse
    • Boeken
    • Column
    • Foto-artikel
    • Historische Luchtvaart
    • Interview
    • Militair
    • Longread
    • Opinie
    • Podcast
    • Travel
  • Webshop
  • Werken in de Luchtvaart
Up in the SkyUp in the Sky
Home»Onderwerpen»Vliegtuigen»Boeing»FAA eist meer bewijs over ‘opgeloste’ 787-problemen
Boeing

FAA eist meer bewijs over ‘opgeloste’ 787-problemen

RedactieDoor Redactie22/11/2021Leestijd: 2 minuten
Facebook WhatsApp Twitter LinkedIn Email
Een Boeing 787-10 © Boeing
Delen
Facebook WhatsApp Twitter LinkedIn Email

De 787-ellende van Boeing gaat verder: de FAA wil meer bewijs zien dat de kwaliteitsproblemen met structurele composietonderdelen van eerder dit jaar daadwerkelijk zijn opgelost voordat de 787-productie verder kan gaan.

Contaminatie in de composietvleugels

De nieuwste problemen werden begin dit jaar ontdekt volgens een memo van de FAA dat door The Seattle Times is ingezien. Boeing ontdekte dat de composietvleugels, geproduceerd door Mitsubishi Heavy Industries, vervuild waren met zogenaamd PTFE of ‘polytetrafluorethyleen’. In de memo van de FAA wordt uitgelegd dat de hechtingskwaliteit tijdens productie is aangetast door de verontreiniging. Volgens Boeing ligt dit nog steeds binnen de ontwerpgrenzen.

Maar door nader onderzoek door de fabrikant blijkt dat niet alleen de composietvleugels PTFE-verontreiniging hebben opgelopen. Ook voor de romponderdelen, geleverd door Leonardo, Kawasaki Heavy Industries, en Spirit AeroSystems geldt hetzelfde, idem voor de staartonderdelen.

Zonder zekerheid geen productie

De memo van de FAA wijst verder op het probleem van te grote openingen rond de deuren in de achterste rompsecties Ook hier is de regelgever niet overtuigd van de uitvoeringsnormen van de werkzaamheden en wil dat Boeing met een oplossing komt die garandeert dat de constructie rond de deuren aan de ontwerpeisen voldoet.

Evenals bij de andere kwaliteitsproblemen die de Dreamliner sinds 2019 betreffen (problemen met vlakheid van de huid, een neusprobleem en tekortkomingen aan titanium), eist de FAA dat Boeing met een overtuigende oplossing komt.

Zolang de FAA niet tevreden is, zal de 787 niet worden vrijgegeven voor productie en leveringen. Spirit AeroSystems zei in zijn presentatie van de Q3-resultaten te zijn gestopt met de productie van Dreamliner-onderdelen. Boeing zelf heeft nu ook de productie van de Dreamliner tot nader order stopgezet. Inmiddels zijn er al meer dan 100 niet-geleverde 787’s. De Amerikaanse fabrikant gaf in oktober al aan dat de 787-problemen dit jaar zullen leiden tot zo’n 1,0 miljard dollar aan extra kosten.


Droom jij van een belangrijke rol in het luchtruim?
Dit is je kans!




Werken in de Luchtvaart

Onderofficier Luchtgevechtsleiding – Werken bij Defensie

Uddel
MBO

Officier Vlieger – Werken bij Defensie

Verschillend

Officier Vlieger (VWO) – Werken bij Defensie

Verschillend
VWO
Boeing Boeing 787
Delen: Facebook WhatsApp Twitter LinkedIn Email Copy Link
Redactie
  • Website
  • Facebook
  • X (Twitter)
  • LinkedIn

Frequent flyer, luchtvaartprofessional en liefhebber; alles wat je weten wil, je vindt het op Up in the Sky - Alles over luchtvaart.

Gerelateerde Artikelen

767 en A350 seconden van elkaar verwijderd

16/07/2025Redactie

India kijkt kritisch naar Boeings na fatale crash

15/07/2025Redactie

Wizz Air trekt zich terug uit Midden-Oosten

15/07/2025Redactie
Recent

767 en A350 seconden van elkaar verwijderd

16/07/2025

India kijkt kritisch naar Boeings na fatale crash

15/07/2025

Corendon keert terug naar populaire bestemming

15/07/2025
Populair

Defensie aast op Nederlands vliegveld

11/07/2025

Hoeveel vliegtuigen heeft KLM in totaal?

13/07/2025

“Nieuwe” airline zegt Schiphol nu al gedag

14/07/2025

Bedankt

Je ontvangt vanaf nu de nieuwsbrief!

.

Werken in de Luchtvaart

Officier Vlieger (VWO) – Werken bij Defensie

Verschillend
VWO

Onderofficier Luchtgevechtsleiding – Werken bij Defensie

Uddel
MBO

Officier Vlieger – Werken bij Defensie

Verschillend
Up in the Sky
Facebook X (Twitter) Instagram YouTube LinkedIn WhatsApp RSS
  • Over Up in the Sky
  • Adverteren
  • Algemene voorwaarden
  • Disclaimer
  • Privacy
  • Manage Consent
  • Flying Insight
  • Contact
© 2025 UpFactory B.V. Alle rechten voorbehouden.

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

Inloggen of account aanmaken

Welkom terug!

Log hieronder in op je account. Een account aanmaken kan bij het plaatsen van een bestelling.

Wachtwoord vergeten?