KLM heeft de Airline Passenger Experience Association (APEX) World Class Award 2022 toegekend gekregen. Deze prijs werd dit jaar voor de eerste keer uitgereikt.
Naast KLM ontvingen nog zes maatschappijen deze award. Het gaat om Emirates, Japan Airlines, Qatar Airways, Saudia Airlines, Singapore Airlines en Turkish Airlines. Deze award krijgt een maatschappij voor de prestaties op het gebied van veiligheid, welzijn en duurzaamheid. Daarnaast worden zij ook beoordeeld op standaarden aangaande catering, comfort, dienstverlening en presentatie. Met de nieuwe award is er een nieuwe meetlat voor passagiersbeleving door middel van een uitgebreide audit.
De aandacht voor gezondheid en safety-well being nam bij KLM enorm toe, evenals het belang van een verantwoorde en duurzame manier van reizen. KLM-topman Pieter Elbers benadrukte eerder het belang van een duurzame luchtvaart. ‘’Het kan altijd anders. Het is belangrijk dat nu alle maatschappijen de schouders eronder zetten’’, zei hij erop doelend dat luchtvaartmaatschappijen in 2050 klimaatneutraal willen zijn.
KLM voelt zich trots
Executive Vice President Customer van KLM Boet Kreiken laat weten dat de maatschappij blij is met de prijs. ‘’We zijn vereerd en trots om deze World Class Award in ontvangst te mogen nemen. De afgelopen twee jaar hebben we alles op alles gezet om al onze klanten zo veilig, duurzaam en comfortabel mogelijk te vervoeren. Van het begin van hun reis tot en met de aankomst op de plaats van bestemming. Dat passagiers dit op het hoogste niveau waarderen, maakt deze prijs bijzonder”, zegt hij in een reactie.
De klanten vinden duurzaamheid belangrijk. ‘’Zij verwachten ook terecht van ons dat we dat zo duurzaam en groen mogelijk doen. Het is vooral een groot compliment aan al onze medewerkers, die zich in deze moeilijke periode met veel toewijding en passie zijn blijven inzetten. Deze erkenning is voor KLM’ers wereldwijd een stimulans om op deze weg door te gaan. Op naar duurzaam herstel.’’