• Home
  • Recent
  • NL Nieuws
  • Achtergrond
  • Editors Choice
  • Rubrieken
    • Analyse
    • Boeken
    • Column
    • Foto-artikel
    • Historische Luchtvaart
    • Interview
    • Longread
    • Militair
    • Opinie
    • Podcast
    • Travel
  • Webshop
  • Account
Facebook Twitter Instagram LinkedIn YouTube WhatsApp
  • Over Up in the Sky
  • Adverteren
  • Team
  • Tip de redactie
  • Contact
Facebook Twitter Instagram LinkedIn YouTube WhatsApp
Login
0 Winkelmandje
Up in the SkyUp in the Sky
  • Home
  • Recent
  • NL Nieuws

    Als KLM’er naar Bombay met Garuda | Column

    04/06/2023

    Kritiek op rapport KLM: ‘Het gaat nergens over’

    04/06/2023

    De eendagsvlieg met Boeing 747’s | Column

    03/06/2023

    Driemotorige jets: leuker dan de rest? | Interview

    03/06/2023

    GPU op waterstof zorgt voor wereldprimeur in Groningen

    02/06/2023
  • Achtergrond

    Als KLM’er naar Bombay met Garuda | Column

    04/06/2023

    De eendagsvlieg met Boeing 747’s | Column

    03/06/2023

    Driemotorige jets: leuker dan de rest? | Interview

    03/06/2023

    Red in hemelsnaam Albert Heijn! | Column Goof

    02/06/2023

    De P-51 Mustang: met roem overladen | Goof

    29/05/2023
  • Editors’ choice

    In beeld: Lufthansa A380 maakt rentree

    04/06/2023

    Als KLM’er naar Bombay met Garuda | Column

    04/06/2023

    Nieuwe tekortkoming Russische maatschappij

    03/06/2023

    Voetbalscheidsrechter belaagd op vliegveld | Video

    03/06/2023

    Driemotorige jets: leuker dan de rest? | Interview

    03/06/2023
  • Rubrieken
    • Analyse
    • Boeken
    • Column
    • Foto-artikel
    • Historische Luchtvaart
    • Interview
    • Militair
    • Longread
    • Opinie
    • Podcast
    • Travel
  • Webshop
Up in the SkyUp in the Sky
Home»Algemeen»Nieuws»Moet de startbaan van Rotterdam Airport plaatsmaken?
Nieuws

Moet de startbaan van Rotterdam Airport plaatsmaken?

RedactieDoor Redactie19/12/2021Leestijd: 2 minuten
Facebook WhatsApp Twitter LinkedIn Email
Rotterdam The Hague Airport © Roel Diender
Delen
Facebook WhatsApp Twitter LinkedIn Email

Meerdere partijen in de gemeenteraad van Rotterdam willen dat de ruim 220 hectare grond die Rotterdam The Hague Airport nu inneemt voor andere doeleinden wordt ingezet.

De partijen, waaronder GroenLinks, geven aan dat het vliegveld voornamelijk bedoeld was voor vluchten voor zakenreizigers. Dat heeft volgens hen heel anders uitgepakt. Transavia en TUI maken grootscheeps gebruik van de luchthaven, die tevens dienst doet Official Airport van Feyenoord. Bij Europese voetbalwedstrijden is de Rotterdamse voetbalclub erop aangewezen, het contract daarvoor is op 2 november jl. nog verlengd.

Rotterdam The Hague Airport anders ingezet

Leden van GroenLinks betogen dat de luchthaven, die onlangs vernieuwd werd, als zodanig moet ophouden te bestaan. “Dit gebied is zo groot als de Kop van Zuid en Katendrecht bij elkaar. Je kunt hier tienduizend woningen kwijt. Daarmee vullen we een heel groot deel van het woningtekort in Rotterdam op’’, zegt Jeroen Postma, raadslid van deze partij, tegenover RTV Rijnmond. De startbaan kan daarbij plaatsmaken voor een park met water.

Het betekent volgens het raadslid niet dat alles van het vliegveld verdwijnt. “Het is heel mooi om bijvoorbeeld de verkeerstoren te behouden als een icoon in de nieuwe wijk. Je zou voor de aankomst- en vertrekhal ook kunnen denken aan een ruimte voor een bibliotheek. We roepen iedereen op om mee te denken’’, vult Astrid Kockelkoren, eveneens raadslid van GroenLinks, aan.

Metrostation?

Waar Rotterdam The Hague Airport nu nog dient voor vliegverkeer, wil GroenLinks ruimte maken voor ondergronds vervoer. “Het zou toch prachtig zijn als je waar je nu de terminal ingaat, straks naar beneden gaat voor de metrohalte.’’ Wat Postma betreft kan het vervoer ook bovengronds plaatsvinden. Per trein in dat geval. “We hebben nu al een snelle verbinding met Parijs en Londen. Twee belangrijke steden voor zakenvluchten. We voorzien dat in de toekomst er veel meer investeringen komen in internationale treinen naar andere delen van Frankrijk en Duitsland. Dus die korte vluchten van 750 tot 1000 kilometer gaan in de toekomst gewoon heel goed, snel en comfortabel met de trein’’, aldus Postma.

De nieuwe Bose A30-pilotenheadset: beter dan ooit?

Bestel nu in de webshop van Bose Aviation!

Londen Parijs rotterdam the hague airport Transavia tui
Delen: Facebook WhatsApp Twitter LinkedIn Email
Redactie
  • Website
  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn

Frequent flyer, luchtvaartprofessional en liefhebber; alles wat je weten wil, je vindt het op Up in the Sky - Alles over luchtvaart.

Gerelateerde Artikelen

AirBaltic wil vloot verder uitbreiden

04/06/2023Redactie

Embraer denkt over ontwikkeling nieuwe zakenjets

04/06/2023Redactie

In beeld: Lufthansa A380 maakt rentree

04/06/2023Redactie

Recent

AirBaltic wil vloot verder uitbreiden

04/06/2023

Embraer denkt over ontwikkeling nieuwe zakenjets

04/06/2023

In beeld: Lufthansa A380 maakt rentree

04/06/2023
Populair

Arts houdt passagier vijf uur in leven in Boeing 787

30/05/2023

Nieuwe tekortkoming Russische maatschappij

03/06/2023

Influencer trekt broek omlaag in 737-cockpit

31/05/2023

Nieuwsbrief

Het laatste luchtvaartnieuws in jouw mailbox.

Bedankt

Je ontvangt vanaf nu de nieuwsbrief!

.
Up in the Sky
Facebook Twitter Instagram YouTube LinkedIn WhatsApp RSS
  • Over Up in the Sky
  • Adverteren
  • Algemene voorwaarden
  • Disclaimer
  • Privacy
  • Contact
Vraag uw visum of ESTA aan via VisumBuitenland!

© 2023 UpFactory B.V. Alle rechten voorbehouden.

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

Inloggen of account aanmaken

Welkom terug!

Log hieronder in op je account. Een account aanmaken kan bij het plaatsen van een bestelling.

Wachtwoord vergeten?