Emirates gaat de A380 voor de rest van 2022 niet meer inzetten op acht verschillende routes in Azië en Europa.
Minder A380 in Europa en China
Uit de nieuwe vluchtschema’s die Emirates dit weekend vrijgaf blijkt dat de A380 beperkter wordt ingezet. Hieruit blijkt wederom dat de luchtvaartsector nog steeds niet helemaal uit de malaise is. De vraag naar stoelen rechtvaardigt de inzet van het grootste passagiersvliegtuig niet.
Naar Schiphol blijft de A380 ingezet worden. Maar van Dubai (DBX) naar de luchthavens van Peking (PEK), Birmingham (BHX), Kopenhagen (CPH), Hong Kong (HKG), Nice (NCE), Praag (PRG), Shanghai (PVG), Tokyo (NRT) zullen voorlopig geen A380’s vliegen. Deze vluchten worden -in de meeste gevallen- in stand gehouden en opgevangen door Boeing 777-300ER’s. Op de vluchten naar de vier bovenstaande Europese steden betekent dit een afname van 42% van de stoelen. Ook zal de capaciteit in businessclass door het gebruik van de Boeing 777-300ER meer dan een kwart lager liggen.
Emirates snijdt ook in de frequentie van A380-vluchten. De terugkeer van de dubbeldekkers op andere routes wordt eveneens uitgesteld. Naar alle waarschijnlijkheid zijn deze wijzigingen niet de laatste. Specifiek de aanhoudende en strenge maatregelen omtrent het coronavirus in China zorgen ervoor dat herstel van de vraag naar vluchten zich daar niet snel zal voordoen.
Pre-order nu: schaalmodel van de gloednieuwe KLM A321neo
Nu te bestellen in de webshop! Let op: limited edition.