• Home
  • Recent
  • NL Nieuws
  • Achtergrond
  • Editors Choice
  • Rubrieken
    • Analyse
    • Boeken
    • Column
    • Foto-artikel
    • Historische Luchtvaart
    • Interview
    • Longread
    • Militair
    • Opinie
    • Podcast
    • Travel
  • Webshop
  • Account
Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube WhatsApp
  • Over Up in the Sky
  • Adverteren
  • Team
  • Tip de redactie
  • Contact
Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube WhatsApp
Login
0 Shopping Cart
Up in the SkyUp in the Sky
  • Home
  • Recent
  • NL Nieuws

    Mogelijk betalen voor kiss and ride Schiphol

    30/09/2023

    Vliegen is zoveel meer

    30/09/2023

    Honderden vliegtuigmodellen: ‘Uit de hand gelopen hobby’

    30/09/2023

    JetBlue: ‘KLM moet slots afstaan’

    29/09/2023

    Zo ziet de capaciteit van Schiphol er volgend jaar uit

    29/09/2023
  • Achtergrond

    Vliegen is zoveel meer

    30/09/2023

    Honderden vliegtuigmodellen: ‘Uit de hand gelopen hobby’

    30/09/2023

    Vreemde eenling: Piaggio Avanti

    27/09/2023

    Nieuw! Nieuw? De Beech 360

    23/09/2023

    Wie (niet) vliegt is gek

    23/09/2023
  • Editors’ choice

    Mogelijk betalen voor kiss and ride Schiphol

    30/09/2023

    Vliegen is zoveel meer

    30/09/2023

    Honderden vliegtuigmodellen: ‘Uit de hand gelopen hobby’

    30/09/2023

    Tweede feestje JetBlue op Schiphol

    21/09/2023

    717 maakt tijdens vlucht twaalf tussenstops

    21/09/2023
  • Rubrieken
    • Analyse
    • Boeken
    • Column
    • Foto-artikel
    • Historische Luchtvaart
    • Interview
    • Militair
    • Longread
    • Opinie
    • Podcast
    • Travel
  • Webshop
Up in the SkyUp in the Sky
Home»Onderwerpen»Vliegtuigen»Boeing»Definitief: Boeing 777X verder vertraagd
Boeing

Definitief: Boeing 777X verder vertraagd

RedactieBy Redactie27/04/2022Updated:27/04/20222 Mins Read
Facebook WhatsApp Twitter LinkedIn Email
©Boeing
Share
Facebook WhatsApp Twitter LinkedIn Email

Boeing stelt de introductie van de 777X, de nieuwste generatie 777, definitief uit tot 2025. Dat bevestigde de Amerikaanse vliegtuigbouwer tijdens de presentatie van de cijfers van het afgelopen kwartaal.

Het feit dat de 777X opnieuw vertraagd is zal Boeing niet in dank worden afgenomen door de geïnteresseerde luchtvaartmaatschappijen. Onder meer Tim Clark, de CEO van Emirates, gaf eerder al aan dat hij de vertraging zat is. Zijn maatschappij wil maar liefst 115 toestellen afnemen bij Boeing. Echter, de vertragingen ziet hij als een reden om de order mogelijk te annuleren. “Eerlijk, als het later wordt dan 2023 en het neemt nog een jaar in beslag, dan zullen we waarschijnlijk het programma annuleren. Wat kunnen we anders doen? We kunnen niet op deze manier doorgaan. Boeing moet echt zijn zaken in orde krijgen”, zei Clark op een eerder moment. Wellicht dat deze woorden uit het verleden nu consequenties zullen hebben voor Boeing.

Boeing

De 777X zou oorspronkelijk in 2020 al geleverd moeten worden aan de eerste klanten. Het project liep echter, mede door problemen met andere vliegtuigen van de Amerikaanse vliegtuigbouwer, vertraging op. Ook was Covid-19 een vertragende factor voor het project. Er zijn nog steeds problemen bij de producenten die onderdelen voor de nieuwe 777X niet op tijd aan Boeing leveren.

Vraag

Door de coronacrisis, en de beperkte vraag van maatschappijen naar nieuwe vliegtuigen, nam de druk op Boeing om op tijd te leveren de afgelopen jaren sterk af. Maatschappijen probeerden de leveringen zelfs uit te stellen om zo extra kosten te vermijden. Nu de vraag naar vliegreizen en daarmee ook vliegtuigen weer aantrekt, neemt de druk op Boeing weer toe om de vertraging niet verder te laten oplopen.

Varianten

De 777X wordt sinds 2013 door Boeing ontwikkeld. De vliegtuigbouwer zal twee verschillende varianten, De 777-8 en de 777-9, lanceren. De Boeing 777-8 is de kleinere van de twee maar zal een groter bereik hebben met 8.730 mijlen (16,170 km). Daar tegenover staat de grotere 777-9 met een bereik van 7.285 mijlen (13,500 km). In januari kondigde Boeing ook een vrachtvariant van de 777X aan. Het toestel, dat wordt gebaseerd op de 777-8, moet in 2027 worden geleverd aan Qatar Airways. De maatschappij heeft in totaal vijftig van deze vrachttoestellen besteld.

De nieuwe Bose A30-pilotenheadset: beter dan ooit?

Bestel nu in de webshop van Bose Aviation!

Boeing 777X Vertraging
Share. Facebook WhatsApp Twitter LinkedIn Email
Redactie
  • Website
  • Facebook
  • X (Twitter)
  • LinkedIn

Frequent flyer, luchtvaartprofessional en liefhebber; alles wat je weten wil, je vindt het op Up in the Sky - Alles over luchtvaart.

Related Posts

Mogelijk betalen voor kiss and ride Schiphol

30/09/2023Redactie

‘Op hol geslagen’ Dash 8 op Malta Airport

30/09/2023Redactie

Ryanair schrapt vluchten vanwege problemen bij Boeing

29/09/2023Redactie

Comments are closed.

Recent

Mogelijk betalen voor kiss and ride Schiphol

30/09/2023

‘Op hol geslagen’ Dash 8 op Malta Airport

30/09/2023

Vliegen is zoveel meer

30/09/2023
Populair

Ural Airlines wil A320 vanaf tarweveld laten opstijgen

25/09/2023

Ontwikkeling rond nieuwe Fokker op waterstof

27/09/2023

Applaus na optreden A320-passagiers

24/09/2023

Nieuwsbrief

Het laatste luchtvaartnieuws in jouw mailbox.

Bedankt

Je ontvangt vanaf nu de nieuwsbrief!

.
Up in the Sky
Facebook X (Twitter) Instagram YouTube LinkedIn WhatsApp RSS
  • Over Up in the Sky
  • Adverteren
  • Algemene voorwaarden
  • Disclaimer
  • Privacy
  • Contact
Vraag uw visum of ESTA aan via VisumBuitenland!

© 2023 UpFactory B.V. Alle rechten voorbehouden.

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

Sign In or Register

Welcome Back!

Login to your account below.

Lost password?