• Home
  • Recent
  • NL Nieuws
  • Achtergrond
  • Editors Choice
  • Rubrieken
    • Analyse
    • Boeken
    • Column
    • Foto-artikel
    • Historische Luchtvaart
    • Interview
    • Longread
    • Militair
    • Opinie
    • Podcast
    • Travel
  • Webshop
  • Account
Facebook Twitter Instagram LinkedIn YouTube WhatsApp
  • Over Up in the Sky
  • Adverteren
  • Team
  • Tip de redactie
  • Contact
Facebook Twitter Instagram LinkedIn YouTube WhatsApp
Login
0 Winkelmandje
Up in the SkyUp in the Sky
  • Home
  • Recent
  • NL Nieuws

    Maastricht nu onderdeel van Schiphol Group

    09/06/2023

    Geen genade: ‘Schiphol slechtste luchthaven ter wereld’

    09/06/2023

    PLAY ziet nog een mogelijkheid op Schiphol

    09/06/2023

    KLM-topvrouw: ‘Het is kwetsend en polariserend’

    08/06/2023

    Incident KLM 737 bestempeld als ‘ernstig’

    07/06/2023
  • Achtergrond

    Buran, de roemruchte Russenshuttle | Goof

    05/06/2023

    Als KLM’er naar Bombay met Garuda | Column

    04/06/2023

    De eendagsvlieg met Boeing 747’s | Column

    03/06/2023

    Driemotorige jets: leuker dan de rest? | Interview

    03/06/2023

    Red in hemelsnaam Albert Heijn! | Column Goof

    02/06/2023
  • Editors’ choice

    Geen genade: ‘Schiphol slechtste luchthaven ter wereld’

    09/06/2023

    PLAY ziet nog een mogelijkheid op Schiphol

    09/06/2023

    KLM-topvrouw: ‘Het is kwetsend en polariserend’

    08/06/2023

    Incident KLM 737 bestempeld als ‘ernstig’

    07/06/2023

    Gulfstream van Defensie eindelijk verkocht

    06/06/2023
  • Rubrieken
    • Analyse
    • Boeken
    • Column
    • Foto-artikel
    • Historische Luchtvaart
    • Interview
    • Militair
    • Longread
    • Opinie
    • Podcast
    • Travel
  • Webshop
Up in the SkyUp in the Sky
Home»Algemeen»Opmerkelijk»TUI-passagiers landen vier dagen te laat op Schiphol
Opmerkelijk

TUI-passagiers landen vier dagen te laat op Schiphol

RedactieDoor Redactie23/06/2022Leestijd: 2 minuten
Facebook WhatsApp Twitter LinkedIn Email
© Diego., CC BY-SA 4.0, via Wikimedia Commons
Delen
Facebook WhatsApp Twitter LinkedIn Email

180 passagiers van TUI landden afgelopen dinsdag op Schiphol, terwijl het de bedoeling was dat ze zaterdag arriveerden.

Op die dag zouden reizigers terugvliegen die in Hurghada en Marsa Alam op vakantie waren geweest. Echter, toen zij zaterdag bij de luchthaven verschenen, kregen zij kort voor vertrek te horen dat hun vlucht niet doorging wegens technische problemen. “We moesten vijf tot zes uur wachten op het vliegveld zonder informatie en werden daarna naar het hotel gestuurd. En dat drie dagen achter elkaar”, aldus een 33-jarige vrouw, die graag anoniem wil blijven, tegen de NOS. TUI liet de gedupeerden weten dat het vliegtuig de volgende dag uiteindelijk naar Schiphol zou vliegen.

@TUINederland hoe is het mogelijk dat de mensen in Hurghada (Egypte) al 2! dagen aan het wachten zijn op een vlucht naar huis?! Is toch te belachelijk voor woorden dat dit zolang duurt.. mensen zitten inmiddels zonder medicatie & babyvoeding etc.. #TuiNL #hurghada #onmenselijk— Ingrid' (@ingridxloveyou) June 20, 2022

Dagen vertraging

Echter, zondag bleken de problemen met het toestel nog steeds niet opgelost. Opnieuw moesten de reizigers lange tijd op de luchthaven blijven wachten voordat ze terug naar hun hotel gingen. Maandag reisden de passagiers voor een derde poging af naar het vliegveld. Net zoals de voorgaande twee dagen ging de vlucht opnieuw niet door. Een woordvoerder van TUI laat weten dat op de tweede (zondag, red.) en derde (maandag, red.) dag wederom technische problemen geconstateerd werden. “Een bijzonder ongelukkige opeenvolging van omstandigheden”, omschrijft de woordvoerder de situatie. Aangevuld werd dat zich problemen voordeden met de Egyptische autoriteiten. Verdere details worden echter niet naar buiten gebracht. TUI stelde haar reizigers op de hoogte via sms’jes. Ondanks dat noemt de 33-jarige vrouw de omstandigheden ‘ongelooflijk’. “Dit is geen verlengde vakantie. Er zijn hier mensen met kinderen, en ouderen.”

Reizigers gecompenseerd

Op dinsdag gingen de reizigers voor de vierde keer naar het vliegveld in de hoop nu wel terug te vliegen naar Schiphol. Een deel van hen vloog eerder dinsdag naar huis met andere vluchten; de rest volgde later. TUI geeft aan dat zij hen ‘ruim zal compenseren’. Het is niet de eerste keer dat TUI-passagiers hun vlucht meerdere keren uitgesteld zien worden. Vorige week mocht een gezin dat vanuit Manchester naar Kreta zou vliegen tot drie keer toe het vliegtuig niet in.

De nieuwe Bose A30-pilotenheadset: beter dan ooit?

Bestel nu in de webshop van Bose Aviation!

Egypte reizigers Schiphol Technisch probleem tui
Delen: Facebook WhatsApp Twitter LinkedIn Email
Redactie
  • Website
  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn

Frequent flyer, luchtvaartprofessional en liefhebber; alles wat je weten wil, je vindt het op Up in the Sky - Alles over luchtvaart.

Gerelateerde Artikelen

Maastricht nu onderdeel van Schiphol Group

09/06/2023Redactie

Geen genade: ‘Schiphol slechtste luchthaven ter wereld’

09/06/2023Redactie

PLAY ziet nog een mogelijkheid op Schiphol

09/06/2023Redactie

Recent

Maastricht nu onderdeel van Schiphol Group

09/06/2023

Geen genade: ‘Schiphol slechtste luchthaven ter wereld’

09/06/2023

PLAY ziet nog een mogelijkheid op Schiphol

09/06/2023
Populair

Britse TUI-passagiers weggestuurd: toestel te zwaar

05/06/2023

Details bekend over terugkeer KLM 777

05/06/2023

Stuurt Australië tientallen straaljagers naar Oekraïne?

06/06/2023

Nieuwsbrief

Het laatste luchtvaartnieuws in jouw mailbox.

Bedankt

Je ontvangt vanaf nu de nieuwsbrief!

.
Up in the Sky
Facebook Twitter Instagram YouTube LinkedIn WhatsApp RSS
  • Over Up in the Sky
  • Adverteren
  • Algemene voorwaarden
  • Disclaimer
  • Privacy
  • Contact
Vraag uw visum of ESTA aan via VisumBuitenland!

© 2023 UpFactory B.V. Alle rechten voorbehouden.

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

Inloggen of account aanmaken

Welkom terug!

Log hieronder in op je account. Een account aanmaken kan bij het plaatsen van een bestelling.

Wachtwoord vergeten?