Reizigers die hun vlucht hebben gemist door de lange rijen op Schiphol, worden gecompenseerd door de luchthaven. Dat is het resultaat van gesprekken tussen Schiphol, de Consumentenbond en Omroep Max.
Update: Ook Eindhoven Airport gaat reizigers compenseren die hun vlucht door lange wachtrijen hebben gemist.
De directeur van de Consumentenbond, Sandra Molenaar, is blij met de regeling: ‘Wij onderzochten de mogelijkheden van een massaclaim tegen Schiphol, maar gelukkig hoefde het zover niet te komen. In samenwerking met televisieprogramma Max Vakantieman, dat ook al meermaals aandacht besteedde aan het onderwerp, is het gelukt om met Schiphol tot een oplossing te komen.’
Reizigers die hun vlucht misten als gevolg van de lange wachtrijen bij de security check, komen in aanmerking voor compensatie. Schiphol vergoedt de kosten voor het omboeken van een vlucht of een nieuw vliegticket en andere aantoonbare kosten. Het gaat om reizigers die tussen 23 april en 11 augustus tijdig op de luchthaven waren. De regeling geldt ook voor reizigers die helemaal niet meer op reis gingen door het missen van hun vlucht.
Schiphol vergoedt geen kosten die reizigers hadden kunnen voorkomen of op een andere manier al hebben teruggekregen, bijvoorbeeld door een luchtvaart- of verzekeringsmaatschappij. Tot en met 30 september kunnen gedupeerde reizigers een compensatieverzoek indienen op de site van de luchthaven.
Pre-order nu: schaalmodel van de gloednieuwe KLM A321neo
Nu te bestellen in de webshop! Let op: limited edition.