KLM is kritisch op de verdere inperking van de reizigersaantallen en de wijze waarop Schiphol die vrijdag aankondigde.
‘s Lands grootste luchthaven maakte vrijdagochtend bekend dat er wegens een tekort aan beveiligers in ieder geval de komende anderhalve maand dagelijks nog eens achttien procent minder reizigers kunnen vertrekken. Waar de capaciteit eerder al naar beneden was geschroefd tot 67.500 passagiers per dag in september en 69.500 in oktober, wordt dat nu bijgesteld naar respectievelijk 54.500 en 57.000. In een reactie is KLM kritisch op de wijze waarop het vliegveld omgaat met de krapte. ‘Het is teleurstellend te moeten constateren dat Schiphol deze stappen opnieuw last-minute neemt. Deze maatregelen hebben verregaande consequenties voor onze passagiers, collega’s en de nationale en internationale reputatie van Schiphol en daarmee KLM.’
De maatschappij bekijkt nog hoe de maatregelen in de praktijk precies zullen uitpakken. ‘Naar verwachting is hierover binnen enkele dagen meer duidelijk. Daarbij doet KLM haar uiterste best om passagiers die reeds een ticket geboekt hebben ook daadwerkelijk te laten reizen. Passagiers die als gevolg van deze situatie liever later willen reizen, kunnen hun vlucht zonder kosten omboeken. We verwachten dat er snel en adequaat orde op zaken wordt gesteld op de luchthaven, zodat passagiers en luchtvaartmaatschappijen weten waar ze aan toe zijn, ook op de langere termijn.’
SimFlying gaat crowdfunden! Doe je mee?
Investeer in de nieuwe B737NG-simulator van SimFlying!
Je kan SimFlying helpen door mee te investeren via de gelanceerde crowdfundingcampagne. Leen geld en ontvang het binnen 5 jaar terug met mooie kortingen, of koop alvast een tegoedbon voor de nieuwe simulator.