• Home
  • Recent
  • NL Nieuws
  • Achtergrond
  • Editors Choice
  • Rubrieken
    • Analyse
    • Boeken
    • Column
    • Foto-artikel
    • Historische Luchtvaart
    • Interview
    • Longread
    • Militair
    • Opinie
    • Podcast
    • Travel
  • Webshop
  • Account
Facebook Twitter Instagram LinkedIn YouTube WhatsApp
  • Over Up in the Sky
  • Adverteren
  • Team
  • Tip de redactie
  • Contact
Facebook Twitter Instagram LinkedIn YouTube WhatsApp
Login
0 Winkelmandje
Up in the SkyUp in the Sky
  • Home
  • Recent
  • NL Nieuws

    Tweede feestje JetBlue op Schiphol

    21/09/2023

    ‘Aanknopingspunten’ na gesprek met KLM

    21/09/2023

    Oostenrijk volgt Nederland in vervanging C-130 Hercules

    21/09/2023

    KLM 777 in aanvaring met ballon tijdens nadering

    20/09/2023

    Transavia stuurt extra vliegtuig naar Brussel: ‘Zeer goed ontvangen’

    20/09/2023
  • Achtergrond

    Waarom krijg je een slechte adem in het vliegtuig?

    17/09/2023

    Met de nieuwe Cessna Caravan EX op pad | Flight Report

    17/09/2023

    Oefening parachutisten op bijzondere plek | Reportage

    16/09/2023

    Jetten en zijn jetset

    16/09/2023

    Een mieterse aflevering vanaf vliegveld Teuge | Podcast

    13/09/2023
  • Editors’ choice

    Tweede feestje JetBlue op Schiphol

    21/09/2023

    717 maakt tijdens vlucht twaalf tussenstops

    21/09/2023

    KLM 777 in aanvaring met ballon tijdens nadering

    20/09/2023

    Transavia stuurt extra vliegtuig naar Brussel: ‘Zeer goed ontvangen’

    20/09/2023

    Transavia 737’s wijken uit na incident

    18/09/2023
  • Rubrieken
    • Analyse
    • Boeken
    • Column
    • Foto-artikel
    • Historische Luchtvaart
    • Interview
    • Militair
    • Longread
    • Opinie
    • Podcast
    • Travel
  • Webshop
Up in the SkyUp in the Sky
Home»NL Nieuws»NL Vliegvelden»Schiphol: “Het gaat over een paar duizend passagiers”
NL Vliegvelden

Schiphol: “Het gaat over een paar duizend passagiers”

RedactieDoor Redactie24/09/2022Update:24/09/2022Leestijd: 2 minuten
Facebook WhatsApp Twitter LinkedIn Email
© Schiphol
Delen
Facebook WhatsApp Twitter LinkedIn Email

Het aanbod van Schiphol aan de luchtvaartmaatschappijen om 350 euro per passagier te betalen per geannuleerde vlucht, is slechts van korte duur.

Hoewel Schiphol aangaf het maximumaantal vertrekkende passagiers in september en oktober te reduceren, blijkt de drukte daarmee alsnog niet te zijn afgedaan. De 54.500 tot 57.000 overgebleven reizigers staan nog steeds de confrontatie met lange wachtrijen te wachten. De kans dat een vlucht wordt gemist is ook nog altijd aanwezig. Om de luchtvaartmaatschappijen tegemoet te komen kwam twee dagen geleden een akkoord tot stand tussen Schiphol en BARIN, de belangenbehartiger van airlines. Door de reductie van het aantal reizigers per dag zou de luchthaven over de afgelopen week circa twee miljoen euro moeten uitgeven ter compensatie.

Verbetering

Het bereikte akkoord lijkt slechts van korte duur. “Deze maatregel geldt echter maar tot en met zondag en gaat over een paar duizend passagiers op specifieke tijdstippen”, zegt Robert Carsouw, financieel directeur van Schiphol, in gesprek met De Telegraaf. Luchtvaartmaatschappijen hebben de afgelopen tijd het aantal reizigers aangepast aan het aantal beschikbare beveiligers. Vorige week bleek hoe belangrijk het is dat het aantal passagiers in lijn is met het aantal beveiligers. Beveiligingsbedrijven konden tijdelijk minder werknemers leveren met als gevolg dat er weer lange wachtrijen stonden voor de poorten van Schiphol. “De verwachting is dat de operatie volgende week weer beheersbaar is en dat de vergoeding per geannuleerde passagier niet meer nodig is”, vervolgt Carsouw.

Uitweg

Een van de oplossingen om de drukte te voorkomen is het aantrekken van meer beveiligers. Schiphol deed meerdere pogingen om het tekort te boven te komen, waaronder een banenmarkt. In de persconferentie van voormalig Schiphol-topman Dick Benschop in aanloop naar afgelopen zomer toen de luchthaven noodgedwongen een limiet moest stellen aan de passagiersaantallen, zei hij nog dat in het aantal beveiligers een ‘stijgende lijn’ zat. Daarnaast kwam de luchthaven met een akkoord waarin beveiligers (en andere functies) tot 5 september een zomertoeslag ontvingen. Ook werd de ‘Schiphol-toeslag’ geïntroduceerd. Momenteel komt het vliegveld tweehonderd beveiligers tekort.

De nieuwe Bose A30-pilotenheadset: beter dan ooit?

Bestel nu in de webshop van Bose Aviation!

Annuleringen beveiliging passagiers Personeelstekort Schiphol
Delen: Facebook WhatsApp Twitter LinkedIn Email
Redactie
  • Website
  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn

Frequent flyer, luchtvaartprofessional en liefhebber; alles wat je weten wil, je vindt het op Up in the Sky - Alles over luchtvaart.

Gerelateerde Artikelen

Tweede feestje JetBlue op Schiphol

21/09/2023Redactie

737 en 757 na incident nog steeds aan de grond

21/09/2023Redactie

717 maakt tijdens vlucht twaalf tussenstops

21/09/2023Redactie

Recent

Tweede feestje JetBlue op Schiphol

21/09/2023

737 en 757 na incident nog steeds aan de grond

21/09/2023

717 maakt tijdens vlucht twaalf tussenstops

21/09/2023
Populair

777 vliegt bijna twee uur op 3 kilometer hoogte

17/09/2023

KLM 777 in aanvaring met ballon tijdens nadering

20/09/2023

Transavia 737’s wijken uit na incident

18/09/2023

Nieuwsbrief

Het laatste luchtvaartnieuws in jouw mailbox.

Bedankt

Je ontvangt vanaf nu de nieuwsbrief!

.
Up in the Sky
Facebook Twitter Instagram YouTube LinkedIn WhatsApp RSS
  • Over Up in the Sky
  • Adverteren
  • Algemene voorwaarden
  • Disclaimer
  • Privacy
  • Contact
Vraag uw visum of ESTA aan via VisumBuitenland!

© 2023 UpFactory B.V. Alle rechten voorbehouden.

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

Inloggen of account aanmaken

Welkom terug!

Log hieronder in op je account. Een account aanmaken kan bij het plaatsen van een bestelling.

Wachtwoord vergeten?