De Russische luchtvaartindustrie gaat door de gedeeltelijke mobilisatie die deze week werd aangekondigd een moeilijke tijd tegemoet.
Bij veel Russische maatschappijen is een groot deel van de piloten ook reservist bij de luchtmacht, waardoor zij inmiddels zijn opgeroepen. Naast piloten zijn ook luchtverkeersleiders en technici opgeroepen om in actieve militaire dienst te komen.
De vakbond van luchtverkeersleiders heeft Mikhail Mishustin, de premier van Rusland, gevraagd of zij, vanwege de al krappe bezetting in verkeerstorens, een vrijstelling kunnen krijgen. Het lijkt echter onwaarschijnlijk dat de Russische overheid daar in mee zal gaan.
Het grootste probleem voor luchtvaartmaatschappijen is dat veel van hun technici worden gemobiliseerd. Alhoewel er de afgelopen maanden minder wordt gevlogen door Russische maatschappijen moeten hun vliegtuigen nog wel onderhouden worden. Door de mobilisatie lopen luchtvaartmaatschappijen het risico dat hun capaciteit, door een personeelstekort, significant beperkt zal worden.
De nieuwe Bose A30-pilotenheadset: beter dan ooit?
Bestel nu in de webshop van Bose Aviation!

