• Home
  • Recent
  • NL Nieuws
  • Achtergrond
  • Editors Choice
  • Rubrieken
    • Analyse
    • Boeken
    • Column
    • Foto-artikel
    • Historische Luchtvaart
    • Interview
    • Longread
    • Militair
    • Opinie
    • Podcast
    • Travel
  • Webshop
  • Account
Facebook Twitter Instagram LinkedIn YouTube WhatsApp
  • Over Up in the Sky
  • Adverteren
  • Team
  • Tip de redactie
  • Contact
Facebook Twitter Instagram LinkedIn YouTube WhatsApp
Login
0 Winkelmandje
Up in the SkyUp in the Sky
  • Home
  • Recent
  • NL Nieuws

    Düsseldorf ziet grote maatschappij vertrekken

    23/09/2023

    KLM ziet opstapeling: ‘Mogelijkheid blijft uit’

    23/09/2023

    KLM-piloten leggen werk maandag neer

    23/09/2023

    Wie (niet) vliegt is gek

    23/09/2023

    Transfertaks: ‘Van domheid kun je niet winnen’

    22/09/2023
  • Achtergrond

    Nieuw! Nieuw? De Beech 360

    23/09/2023

    Wie (niet) vliegt is gek

    23/09/2023

    Waarom krijg je een slechte adem in het vliegtuig?

    17/09/2023

    Met de nieuwe Cessna Caravan EX op pad | Flight Report

    17/09/2023

    Oefening parachutisten op bijzondere plek | Reportage

    16/09/2023
  • Editors’ choice

    Tweede feestje JetBlue op Schiphol

    21/09/2023

    717 maakt tijdens vlucht twaalf tussenstops

    21/09/2023

    KLM 777 in aanvaring met ballon tijdens nadering

    20/09/2023

    Transavia stuurt extra vliegtuig naar Brussel: ‘Zeer goed ontvangen’

    20/09/2023

    Transavia 737’s wijken uit na incident

    18/09/2023
  • Rubrieken
    • Analyse
    • Boeken
    • Column
    • Foto-artikel
    • Historische Luchtvaart
    • Interview
    • Militair
    • Longread
    • Opinie
    • Podcast
    • Travel
  • Webshop
Up in the SkyUp in the Sky
Home»Onderwerpen»Vliegtuigen»Boeing»Captain Sully valt Boeing 737 MAX-vliegers bij
Boeing

Captain Sully valt Boeing 737 MAX-vliegers bij

RedactieDoor Redactie15/10/2022Leestijd: 2 minuten
Facebook WhatsApp Twitter LinkedIn Email
© Gage Skidmore from Surprise, AZ, United States of America, CC BY-SA 2.0, via Wikimedia Commons
Delen
Facebook WhatsApp Twitter LinkedIn Email

Boeing krijgt de certificering van de nieuwe 737 MAX 7 en MAX 10 niet rond voor het einde van het jaar. Het bedrijf hoopt een uitzondering te krijgen voor de noodzakelijke veranderingen die het waarschijnlijk moet doorvoeren in de cockpit van de nieuwe MAX-typen, maar dat streven stuit op felle kritiek.

Een nieuwe wet stelt strengere veiligheidsvoorschriften in voor alle vliegtuigen die na 31 december 2022 zijn gecertificeerd. De nieuwe systemen moeten ertoe leiden dat piloten akoestische en visuele waarschuwingen zo goed mogelijk van elkaar kunnen onderscheiden. Onjuiste waarschuwingen moeten daardoor tegengegaan worden. Edward Sicher, voorzitter van de Pilots’ Union of American Airlines, zegt dat de crashes van de 737 MAX-toestellen van Lion Air en Ethiopian Airlines veroorzaakt werden door verwarring die gezaaid werd als gevolg van afleidende en tegenstrijdige waarschuwingen. Echter, Boeing wil die systemen niet installeren. De Amerikaanse vliegtuigbouwer beweert dat het veiliger is om geen veranderingen door te voeren om op die manier verwarring juist tegen te gaan. In de praktijk zouden de aanpassingen er vooral op neerkomen dat er extra scholing nodig is voor de vliegers van de verschillende MAX-varianten, waarmee een van de belangrijkste selling points van de 737 MAX ondermijnd zou worden.

Kritiek op Boeing

Maar niet iedereen is het eens met de uitspraken van Boeing. Captain. C.B. Sully Sullenberger, veiligheidsexpert en voormalig ambassadeur van de International Civil Aviation Organization (ICAO), pleit voor ‘de meest effectieve’ en ‘geavanceerde’ waarschuwingssystemen. ‘Als iemand die plotseling op de linkerstoel (in de cockpit, red.) geconfronteerd wordt met een extreme noodsituatie, kan ik je uit de eerste hand vertellen dat het schrikeffect reëel en enorm is’, schrijft hij op Facebook. ‘Ik ben het eens met de Allied Pilots Association en hun verzet tegen de verlenging van de huidige vrijstelling van Boeing, die hen in staat stelt oudere waarschuwingssystemen voor de bemanning in nieuwe 737 MAX-vliegtuigen te installeren.’

De kritiek van Sullenberger sluit aan bij het ongenoegen dat Sicher eerder uitte. Hij is het niet eens met Boeing. ’Boeing moet doorgaan met het installeren van geavanceerde waarschuwingssystemen op de vliegtuigen om juist verwarring bij piloten tijdens complexe, samengestelde systeemstoringen te verminderen’, aldus de voorzitter.

De nieuwe Bose A30-pilotenheadset: beter dan ooit?

Bestel nu in de webshop van Bose Aviation!

737 MAX 10 Boeing Boeing 737 MAX Boeing 737 MAX 10 Boeing 737 MAX 7 Cockpit FAA ICAO kritiek Sully
Delen: Facebook WhatsApp Twitter LinkedIn Email
Redactie
  • Website
  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn

Frequent flyer, luchtvaartprofessional en liefhebber; alles wat je weten wil, je vindt het op Up in the Sky - Alles over luchtvaart.

Gerelateerde Artikelen

Nieuw! Nieuw? De Beech 360

23/09/2023Goof Bakker

Düsseldorf ziet grote maatschappij vertrekken

23/09/2023Redactie

KLM ziet opstapeling: ‘Mogelijkheid blijft uit’

23/09/2023Redactie

Recent

Nieuw! Nieuw? De Beech 360

23/09/2023

Düsseldorf ziet grote maatschappij vertrekken

23/09/2023

KLM ziet opstapeling: ‘Mogelijkheid blijft uit’

23/09/2023
Populair

KLM 777 in aanvaring met ballon tijdens nadering

20/09/2023

717 maakt tijdens vlucht twaalf tussenstops

21/09/2023

Düsseldorf ziet grote maatschappij vertrekken

23/09/2023

Nieuwsbrief

Het laatste luchtvaartnieuws in jouw mailbox.

Bedankt

Je ontvangt vanaf nu de nieuwsbrief!

.
Up in the Sky
Facebook Twitter Instagram YouTube LinkedIn WhatsApp RSS
  • Over Up in the Sky
  • Adverteren
  • Algemene voorwaarden
  • Disclaimer
  • Privacy
  • Contact
Vraag uw visum of ESTA aan via VisumBuitenland!

© 2023 UpFactory B.V. Alle rechten voorbehouden.

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

Inloggen of account aanmaken

Welkom terug!

Log hieronder in op je account. Een account aanmaken kan bij het plaatsen van een bestelling.

Wachtwoord vergeten?