• Home
  • Recent
  • NL Nieuws
  • Achtergrond
  • Editors Choice
  • Rubrieken
    • Analyse
    • Boeken
    • Column
    • Foto-artikel
    • Historische Luchtvaart
    • Interview
    • Longread
    • Militair
    • Opinie
    • Podcast
    • Travel
  • Webshop
  • Account
Facebook Twitter Instagram LinkedIn YouTube WhatsApp
  • Over Up in the Sky
  • Adverteren
  • Team
  • Tip de redactie
  • Contact
Facebook Twitter Instagram LinkedIn YouTube WhatsApp
Login
0 Winkelmandje
Up in the SkyUp in the Sky
  • Home
  • Recent
  • NL Nieuws

    Als KLM’er naar Bombay met Garuda | Column

    04/06/2023

    Kritiek op rapport KLM: ‘Het gaat nergens over’

    04/06/2023

    De eendagsvlieg met Boeing 747’s | Column

    03/06/2023

    Driemotorige jets: leuker dan de rest? | Interview

    03/06/2023

    GPU op waterstof zorgt voor wereldprimeur in Groningen

    02/06/2023
  • Achtergrond

    Als KLM’er naar Bombay met Garuda | Column

    04/06/2023

    De eendagsvlieg met Boeing 747’s | Column

    03/06/2023

    Driemotorige jets: leuker dan de rest? | Interview

    03/06/2023

    Red in hemelsnaam Albert Heijn! | Column Goof

    02/06/2023

    De P-51 Mustang: met roem overladen | Goof

    29/05/2023
  • Editors’ choice

    In beeld: Lufthansa A380 maakt rentree

    04/06/2023

    Als KLM’er naar Bombay met Garuda | Column

    04/06/2023

    Nieuwe tekortkoming Russische maatschappij

    03/06/2023

    Voetbalscheidsrechter belaagd op vliegveld | Video

    03/06/2023

    Driemotorige jets: leuker dan de rest? | Interview

    03/06/2023
  • Rubrieken
    • Analyse
    • Boeken
    • Column
    • Foto-artikel
    • Historische Luchtvaart
    • Interview
    • Militair
    • Longread
    • Opinie
    • Podcast
    • Travel
  • Webshop
Up in the SkyUp in the Sky
Home»NL Nieuws»NL Maatschappijen»KLM-cabinepersoneel not amused van 777, 787 en A330
NL Maatschappijen

KLM-cabinepersoneel not amused van 777, 787 en A330

RedactieDoor Redactie15/01/2023Update:15/01/2023Leestijd: 2 minuten
Facebook WhatsApp Twitter LinkedIn Email
© Tim Volmer
Delen
Facebook WhatsApp Twitter LinkedIn Email

Het cabinepersoneel van KLM is niet te spreken over de werkomstandigheden in de Boeing 777 en 787 en de Airbus A330.

De 777-200 trad in 2003 bij KLM in dienst en de 777-300 in 2008. De A330-300 volgde in 2012 en drie jaar later deed de 787-9 haar intrede. Vier jaar nadien maakte de 787-10 haar debuut op Schiphol. Hoewel KLM de vliegtuigen al enige tijd gebruikt, is het cabinepersoneel kritisch op de werksituatie aan boord. Zo zijn de gangpaden volgens hen te krap. ‘Dit terwijl er wel normen zijn voor het vervoer van levende dieren. Denk aan de krappe gangpaden waar je als een krabbetje (zijwaarts lopend) doorheen moet om voor ons en de passagiers ongewenst fysiek contact te voorkomen’, licht de Vereniging Nederlands Cabinepersoneel (VNC) kritisch toe in een verklaring.

#Arbeidsinspectie op de werkvloer!#VNC lobby zorgt voor doorbraak op #Arbowet dossier #cabinepersoneel https://t.co/7MFlOr8P9a pic.twitter.com/wtsYjMHT9u— Vereniging Nederlands Cabinepersoneel (@myvnc) January 10, 2023

Meer punten van kritiek

Niet alleen over de gangpaden uit het cabinepersoneel haar ongenoegen. De plek waar zij zich tijdens de vlucht bevindt, is naar haar mening veel te klein. Tijdens take-off en landing zitten de stewards en stewardessen met hun knieën tegen elkaar aan. Daarnaast is de situatie tijdens de vlucht niet wenselijk. De keuken wordt als klein ervaren en sommige kastjes bevinden zich hoger in de cabine waardoor het personeel opstapjes moet gebruiken die niet altijd even stabiel zijn. Tevens vergelijkt VNC de slaapruimtes met familietombes.

Eerdere werksituatie

Het KLM-cabinepersoneel wil dan ook dat meer werkruimte aan boord gegarandeerd wordt. Een betere werksituatie wordt vergeleken met de uitgefaseerde 747 en MD-11. Gangpaden waren daarin breder. De 747 had bijvoorbeeld tussen de eerste en de tweede uitgang aan één kant van het toestel een keuken. Tevens konden stewards en stewardessen in die vliegtuigen tijdens take-off en landing comfortabeler zitten en waren de slaapruimtes acceptabel. De Arbeidsinspectie gaf gehoor aan de kritiek en gaat de werkomstandigheden in de vliegtuigen controleren.

De nieuwe Bose A30-pilotenheadset: beter dan ooit?

Bestel nu in de webshop van Bose Aviation!

777 787 A330 Cabinepersoneel KLM
Delen: Facebook WhatsApp Twitter LinkedIn Email
Redactie
  • Website
  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn

Frequent flyer, luchtvaartprofessional en liefhebber; alles wat je weten wil, je vindt het op Up in the Sky - Alles over luchtvaart.

Gerelateerde Artikelen

AirBaltic wil vloot verder uitbreiden

04/06/2023Redactie

Embraer denkt over ontwikkeling nieuwe zakenjets

04/06/2023Redactie

In beeld: Lufthansa A380 maakt rentree

04/06/2023Redactie

Recent

AirBaltic wil vloot verder uitbreiden

04/06/2023

Embraer denkt over ontwikkeling nieuwe zakenjets

04/06/2023

In beeld: Lufthansa A380 maakt rentree

04/06/2023
Populair

Arts houdt passagier vijf uur in leven in Boeing 787

30/05/2023

Nieuwe tekortkoming Russische maatschappij

03/06/2023

Influencer trekt broek omlaag in 737-cockpit

31/05/2023

Nieuwsbrief

Het laatste luchtvaartnieuws in jouw mailbox.

Bedankt

Je ontvangt vanaf nu de nieuwsbrief!

.
Up in the Sky
Facebook Twitter Instagram YouTube LinkedIn WhatsApp RSS
  • Over Up in the Sky
  • Adverteren
  • Algemene voorwaarden
  • Disclaimer
  • Privacy
  • Contact
Vraag uw visum of ESTA aan via VisumBuitenland!

© 2023 UpFactory B.V. Alle rechten voorbehouden.

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

Inloggen of account aanmaken

Welkom terug!

Log hieronder in op je account. Een account aanmaken kan bij het plaatsen van een bestelling.

Wachtwoord vergeten?