Close Menu
  • Home
  • Recent
  • NL Nieuws
  • Achtergrond
  • Editors’ Choice
  • Rubrieken
    • Analyse
    • Boeken
    • Column
    • Foto-artikel
    • Historische Luchtvaart
    • Interview
    • Longread
    • Militair
    • Opinie
    • Podcast
    • Travel
  • Webshop
  • Werken in de Luchtvaart
  • Account
Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube WhatsApp
  • Over Up in the Sky
  • Vacature plaatsen
  • Adverteren
  • Team
  • Tip de redactie
  • Contact
Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube WhatsApp
Login
0 Winkelmandje
Up in the SkyUp in the Sky
  • Home
  • Recent
  • NL Nieuws

    ‘Gevaarlijke situatie’ in A320 op Schiphol

    13/07/2025

    Hoeveel vliegtuigen heeft KLM in totaal?

    13/07/2025

    Chauffeurloze bus vanaf Rotterdam The Hague Airport

    12/07/2025

    Met de KLM DC-10 naar Aruba | Column

    12/07/2025

    Defensie aast op Nederlands vliegveld

    11/07/2025
  • Achtergrond

    Hoeveel vliegtuigen heeft KLM in totaal?

    13/07/2025

    Met de KLM DC-10 naar Aruba | Column

    12/07/2025

    F-16: ‘Daar heb je een liefdesrelatie mee’ | Interview

    12/07/2025

    Pieter Elbers: ‘We zijn gekomen om te blijven’

    05/07/2025

    Passagiers in vele soorten en maten | Column

    05/07/2025
  • Editors’ choice

    Antonov An-124 verschijnt boven Europa op radar

    13/07/2025

    ‘Gevaarlijke situatie’ in A320 op Schiphol

    13/07/2025

    Voorlopige oorzaak crash Air India 787 bekend

    12/07/2025

    Met de KLM DC-10 naar Aruba | Column

    12/07/2025

    F-16: ‘Daar heb je een liefdesrelatie mee’ | Interview

    12/07/2025
  • Rubrieken
    • Analyse
    • Boeken
    • Column
    • Foto-artikel
    • Historische Luchtvaart
    • Interview
    • Militair
    • Longread
    • Opinie
    • Podcast
    • Travel
  • Webshop
  • Werken in de Luchtvaart
Up in the SkyUp in the Sky
Home»Onderwerpen»Airlines»Flybe omgevallen door late Dash 8-leveringen
Airlines

Flybe omgevallen door late Dash 8-leveringen

RedactieDoor Redactie30/01/2023Leestijd: 2 minuten
Facebook WhatsApp Twitter LinkedIn Email
FLybe Dash 8 © Tim Volmer
Delen
Facebook WhatsApp Twitter LinkedIn Email

Flybe liet zaterdag weten dat het per direct de operaties moest stoppen. Nu wordt het langzaam duidelijk waarom de maatschappij precies onder curatele is gesteld.

De Britse regionale airline stopte na 290 dagen met de vluchtuitvoering. De maatschappij vroeg passagiers zelf een alternatieve vlucht regelen, omdat ze zelf niet in staat was dat zelf nog te doen. Kort na het nieuws schoten EasyJet en British Airways te hulp en startten met het aanbieden van vliegtickets met korting voor gedupeerden. Ryanair liet op sociale media weten dat Flybe-werknemers daar mogen solliciteren.

Twee beheerders zijn aangesteld om Flybe tijdens de laatste dagen te besturen. Zij verklaarden dat ze ernaar streven essentiële elementen van het besturingssysteem van de maatschappij te behouden, zodat een doorstart toch mogelijk blijft. Een van de beheerders gaf aan dat de oorzaak van de problemen tijdens de start in april 2022 al kon worden vastgesteld. De impact van de coronacrisis op de toeleveringsketens zorgde namelijk voor veel problemen bij het leveren van nieuwe vliegtuigen en onderdelen.

Capaciteit

Flybe ondervond dat als geen ander, de maatschappij liep vertraging op bij de levering van maar liefst zeventien toestellen. Toch had het bedrijf deze machines nodig om alle routes te kunnen bedienen. Het gebrek aan capaciteit kwam voor het eerst tot uiting in juli, toen Flybe de frequenties moest verlagen tijdens het drukke zomerseizoen. De maatschappij was zelfs genoodzaakt enkele routes te schrappen. Tot dit weekend had de airline negen Dash 8’s in bezit, wat betekent dat een groot deel van de vliegtuigen nog altijd niet geleverd is. De beheerders stellen dat Flybe het had gered als dit wel het geval was geweest.


Droom jij van een belangrijke rol in het luchtruim?
Dit is je kans!




Werken in de Luchtvaart

Onderofficier Luchtgevechtsleiding – Werken bij Defensie

Uddel
MBO

Officier Vlieger – Werken bij Defensie

Verschillend

Officier Vlieger (VWO) – Werken bij Defensie

Verschillend
VWO
Dash-8-q400 Faillissement Flybe levering Vertraging
Delen: Facebook WhatsApp Twitter LinkedIn Email Copy Link
Redactie
  • Website
  • Facebook
  • X (Twitter)
  • LinkedIn

Frequent flyer, luchtvaartprofessional en liefhebber; alles wat je weten wil, je vindt het op Up in the Sky - Alles over luchtvaart.

Gerelateerde Artikelen

Antonov An-124 verschijnt boven Europa op radar

13/07/2025Redactie

‘Gevaarlijke situatie’ in A320 op Schiphol

13/07/2025Redactie

Chauffeurloze bus vanaf Rotterdam The Hague Airport

12/07/2025Redactie
Recent

Antonov An-124 verschijnt boven Europa op radar

13/07/2025

‘Gevaarlijke situatie’ in A320 op Schiphol

13/07/2025

Hoeveel vliegtuigen heeft KLM in totaal?

13/07/2025
Populair

Defensie aast op Nederlands vliegveld

11/07/2025

Welke airline heeft de meeste vliegtuigen ter wereld?

09/07/2025

“Nederlandse” luchthaven over de grens groeit maar door

07/07/2025

Bedankt

Je ontvangt vanaf nu de nieuwsbrief!

.

Werken in de Luchtvaart

Onderofficier Luchtgevechtsleiding – Werken bij Defensie

Uddel
MBO

Officier Vlieger (VWO) – Werken bij Defensie

Verschillend
VWO

Officier Vlieger – Werken bij Defensie

Verschillend
Up in the Sky
Facebook X (Twitter) Instagram YouTube LinkedIn WhatsApp RSS
  • Over Up in the Sky
  • Adverteren
  • Algemene voorwaarden
  • Disclaimer
  • Privacy
  • Manage Consent
  • Flying Insight
  • Contact
© 2025 UpFactory B.V. Alle rechten voorbehouden.

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

Inloggen of account aanmaken

Welkom terug!

Log hieronder in op je account. Een account aanmaken kan bij het plaatsen van een bestelling.

Wachtwoord vergeten?