Close Menu
  • Home
  • Recent
  • NL Nieuws
  • Achtergrond
  • Editors’ Choice
  • Rubrieken
    • Analyse
    • Boeken
    • Column
    • Foto-artikel
    • Historische Luchtvaart
    • Interview
    • Longread
    • Militair
    • Opinie
    • Podcast
    • Travel
  • Webshop
  • Werken in de Luchtvaart
  • Account
Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube WhatsApp
  • Over Up in the Sky
  • Vacature plaatsen
  • Adverteren
  • Team
  • Tip de redactie
  • Contact
Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube WhatsApp
Login
0 Winkelmandje
Up in the SkyUp in the Sky
  • Home
  • Recent
  • NL Nieuws

    Corendon keert terug naar populaire bestemming

    15/07/2025

    Defensie vraagt burgers om mening inzake Eelde

    15/07/2025

    Crash Londen: ‘Mijn kids zwaaiden en zij zwaaiden terug’

    14/07/2025

    “Nieuwe” airline zegt Schiphol nu al gedag

    14/07/2025

    Engelse TUI 787 keert bij tweede waarschuwing om

    14/07/2025
  • Achtergrond

    Hoeveel vliegtuigen heeft KLM in totaal?

    13/07/2025

    Met de KLM DC-10 naar Aruba | Column

    12/07/2025

    F-16: ‘Daar heb je een liefdesrelatie mee’ | Interview

    12/07/2025

    Pieter Elbers: ‘We zijn gekomen om te blijven’

    05/07/2025

    Passagiers in vele soorten en maten | Column

    05/07/2025
  • Editors’ choice

    Nieuwe bestemmingen voor KLM A321neo

    14/07/2025

    Unieke vlucht met Antonov An-124 vanuit Oekraïne

    13/07/2025

    ‘Gevaarlijke situatie’ in A320 op Schiphol

    13/07/2025

    Voorlopige oorzaak crash Air India 787 bekend

    12/07/2025

    Met de KLM DC-10 naar Aruba | Column

    12/07/2025
  • Rubrieken
    • Analyse
    • Boeken
    • Column
    • Foto-artikel
    • Historische Luchtvaart
    • Interview
    • Militair
    • Longread
    • Opinie
    • Podcast
    • Travel
  • Webshop
  • Werken in de Luchtvaart
Up in the SkyUp in the Sky
Home»Onderwerpen»Veiligheid»Incidenten»KLM verklaart lang aan de grond staan 777
Incidenten

KLM verklaart lang aan de grond staan 777

RedactieDoor Redactie24/03/2023Leestijd: 2 minuten
Facebook WhatsApp Twitter LinkedIn Email
© Pieter van Marion from Netherlands, CC BY-SA 2.0, via Wikimedia Commons
Delen
Facebook WhatsApp Twitter LinkedIn Email

Twee weken lang bleef een KLM-777-300 in Paramaribo staan nadat meerdere banden van de machine tijdens de landing waren geklapt. De reden van dat langdurige verblijf is nu bekend.

Een woordvoerder van de luchtvaartmaatschappij laat bij Waterkant.net weten dat een mankement in het remsysteem hieraan ten grondslag lag. Monteurs van KLM Engineering & Maintenance reisden af naar de Surinaamse stad om de Triple Seven, registratie PH-BVC, te repareren en te achterhalen wat de precieze oorzaak was. ‘Stap voor stap moesten mogelijke oorzaken onderzocht worden’, vult de woordvoerder aan bij het medium uit Suriname.

Band geklapt na landing

6 maart arriveerde de 777 vanuit Schiphol op de luchthaven van Paramaribo. Tijdens de landing waren meerdere banden van de machine geklapt. Op het moment van landen was de landingsbaan van de Surinaamse luchthaven nat en zouden windstoten gerapporteerd zijn. Vermoedelijk noteerde het toestel een hogere landingssnelheid. Aan het einde van de landingsbaan kwam de 777 tot stilstand. Op afbeeldingen die op de sociale media rondgingen was te zien dat meerdere banden geklapt waren. De machine bleef enige tijd aan het uiteinde van de landingsbaan staan. Het besluit volgde de baan te sluiten. Een vliegtuig dat onderweg was vanuit Aruba moest noodgedwongen uitwijken naar Georgetown. Tegen de avond werd de landingsbaan weer opengesteld.

De landingsbaan van Paramaribo werd enige tijd gesloten, omdat de 777 aan het eind tot stilstand kwam © Flightradar24.com

Terug naar Schiphol

De vraag restte hoelang het zou duren voordat de 777 weer kon terugvliegen naar Amsterdam. Uit gegevens van Flightradar24 bleek dat het toestel pas afgelopen maandag in staat was de luchthaven van Paramaribo te verlaten. Na een vlucht van iets meer dan acht uur arriveerde de machine op Schiphol. Inmiddels is de 777 weer volop in dienst voor KLM.


Droom jij van een belangrijke rol in het luchtruim?
Dit is je kans!




Werken in de Luchtvaart

Onderofficier Luchtgevechtsleiding – Werken bij Defensie

Uddel
MBO

Officier Vlieger – Werken bij Defensie

Verschillend

Officier Vlieger (VWO) – Werken bij Defensie

Verschillend
VWO
Boeing 777 Incident KLM Paramaribo Schiphol
Delen: Facebook WhatsApp Twitter LinkedIn Email Copy Link
Redactie
  • Website
  • Facebook
  • X (Twitter)
  • LinkedIn

Frequent flyer, luchtvaartprofessional en liefhebber; alles wat je weten wil, je vindt het op Up in the Sky - Alles over luchtvaart.

Gerelateerde Artikelen

India kijkt kritisch naar Boeings na fatale crash

15/07/2025Redactie

Corendon keert terug naar populaire bestemming

15/07/2025Redactie

Wizz Air trekt zich terug uit Midden-Oosten

15/07/2025Redactie
Recent

India kijkt kritisch naar Boeings na fatale crash

15/07/2025

Corendon keert terug naar populaire bestemming

15/07/2025

Wizz Air trekt zich terug uit Midden-Oosten

15/07/2025
Populair

Defensie aast op Nederlands vliegveld

11/07/2025

Hoeveel vliegtuigen heeft KLM in totaal?

13/07/2025

“Nieuwe” airline zegt Schiphol nu al gedag

14/07/2025

Bedankt

Je ontvangt vanaf nu de nieuwsbrief!

.

Werken in de Luchtvaart

Officier Vlieger – Werken bij Defensie

Verschillend

Onderofficier Luchtgevechtsleiding – Werken bij Defensie

Uddel
MBO

Officier Vlieger (VWO) – Werken bij Defensie

Verschillend
VWO
Up in the Sky
Facebook X (Twitter) Instagram YouTube LinkedIn WhatsApp RSS
  • Over Up in the Sky
  • Adverteren
  • Algemene voorwaarden
  • Disclaimer
  • Privacy
  • Manage Consent
  • Flying Insight
  • Contact
© 2025 UpFactory B.V. Alle rechten voorbehouden.

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

Inloggen of account aanmaken

Welkom terug!

Log hieronder in op je account. Een account aanmaken kan bij het plaatsen van een bestelling.

Wachtwoord vergeten?