Air France en KLM zijn niet meer bereikbaar voor vragen via Twitter. Door verschillende wijzigingen werkt het platform veel slechter dan voorheen.
Zowel Air France als KLM maakten vorige week bekend dat ze per direct stoppen met de berichtenservice van Twitter. Een woordvoerder van Air France gaf de volgende reden voor het besluit: ‘Twitter’s recente wijzigingen zetten ons ertoe het bedrijfsbeleid met betrekking tot de klantenservice aan te passen’. De berichtenservice van het mediabedrijf kampt bijvoorbeeld met veel technische fouten en storingen, waarschijnlijk te wijten aan een personeelstekort. Sinds Elon Musk het bedrijf in 2022 overnam zijn er ongeveer zesduizend medewerkers ontslagen, waardoor er nu nog maar 1500 mensen in dienst zijn.
Verder worden geplaatste tweets nauwelijks meer gecontroleerd. Het aantal berichten met betrekking tot haat, desinformatie, antisemitische en extremistische uitspraken nemen toe. Om deze reden zijn grote bedrijven als Volkswagen, United Airlines en General Motors al eerder gestopt met het plaatsen van advertenties. Air France en KLM geven aan wel beschikbaar te blijven voor reizigers, maar vertrouwen voor de klantenservice op hun website, Facebook Messenger en Whatsapp.