Close Menu
  • Home
  • Recent
  • NL Nieuws
  • Achtergrond
  • Editors’ Choice
  • Rubrieken
    • Analyse
    • Boeken
    • Column
    • Foto-artikel
    • Historische Luchtvaart
    • Interview
    • Longread
    • Militair
    • Opinie
    • Podcast
    • Travel
  • Webshop
  • Werken in de Luchtvaart
  • Account
Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube WhatsApp
  • Over Up in the Sky
  • Vacature plaatsen
  • Adverteren
  • Team
  • Tip de redactie
  • Contact
Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube WhatsApp
Login
0 Winkelmandje
Up in the SkyUp in the Sky
  • Home
  • Recent
  • NL Nieuws

    Russische delegatie maakt vlucht naar nergens

    19/05/2025

    Verkeerstoren Schiphol weer compleet

    19/05/2025

    Helikopters volop in actie tijdens oefening | Foto’s

    19/05/2025

    Grote variatie ‘vogels’ op Fly-in Hoogeveen | Foto’s

    18/05/2025

    Gaat KLM-route door? ‘Is heel serieus’

    18/05/2025
  • Achtergrond

    Een KLM-verblijf in Jakarta | Column

    17/05/2025

    Haar helikopter werd beschoten

    17/05/2025

    Te dure Trump-Tarief-Boeings, en wat nu met Schiphol? | Podcast

    11/05/2025

    Vliegtuigexpo op zijn Mexicaans | Foto’s

    10/05/2025

    Van 747’s en Fokkers tot zijn grote lieveling: de KLM MD-11

    10/05/2025
  • Editors’ choice

    Helikopters volop in actie tijdens oefening | Foto’s

    19/05/2025

    De KLM Airbus A321neo: echt anders? | Flight Report

    18/05/2025

    Gaat KLM-route door? ‘Is heel serieus’

    18/05/2025

    Vlammen uit motor KLM 777 | Video

    17/05/2025

    Een KLM-verblijf in Jakarta | Column

    17/05/2025
  • Rubrieken
    • Analyse
    • Boeken
    • Column
    • Foto-artikel
    • Historische Luchtvaart
    • Interview
    • Militair
    • Longread
    • Opinie
    • Podcast
    • Travel
  • Webshop
  • Werken in de Luchtvaart
Up in the SkyUp in the Sky
Home»Onderwerpen»Vliegtuigen»Embraer»Problemen KLM Embraer E2-vloot houden aan
Embraer

Problemen KLM Embraer E2-vloot houden aan

RedactieDoor Redactie11/05/2023Leestijd: 2 minuten
Facebook WhatsApp Twitter LinkedIn Email
© Tim Volmer
Delen
Facebook WhatsApp Twitter LinkedIn Email

Een groot deel van de Embraer E2-vloot van KLM Cityhopper staat nog altijd aan de grond. Een oplossing voor de problemen lijkt nog niet in zicht.

KLM Cityhopper beschikt inmiddels over vijftien Embraer 195-E2’s. Daarvan staan er vijf tijdelijk geparkeerd. Verder staan er nog drie toestellen in onderhoud, waardoor ruim de helft van de E2-vloot aan de grond staat. Dit is grotendeels te danken aan aanhoudende problemen met de motoren van het vliegtuigtype.

Tegenover Up in the Sky liet KLM eerder al weten dat de inzetbaarheid van de E195-E2 inderdaad ‘nog niet optimaal’ is. ‘De fabrikant van de Geared Turbo Fan (GTF)-motoren, Pratt & Whitney, zette een grote stap met een duurzame, zuinige en stille motor. Echter kent deze motor performance-problemen die terug te vinden zijn op alle platforms die met deze motoren opereren, wereldwijd. De performance-problemen hebben geen invloed op de vliegveiligheid, maar wel op inzetbaarheid van de vloot. De fabrikant is druk bezig met het zoeken naar een oplossing voor het probleem, maar heeft die tot op heden niet gevonden.

Onregelmatig

Ook Regional Jet Center, het bedrijf dat het onderhoud uitvoert voor KLM Cityhopper, doet er alles aan om het grootste deel van de vloot operationeel te houden. Maar de motorproblemen komen erg onregelmatig voor, waardoor onderhoud lastig kan worden ingepland of voorspeld. Zo kan het op de eerste vlucht na de reparatie al weer misgaan, maar duurt het soms ook enkele dagen tot weken voordat er een motorprobleem wordt gemeld.

Andere problemen

Los van de motorproblemen en het reguliere onderhoud doen zich soms ook nog andere complicaties voor. Zo keerde woensdag een Embraer 195-E2 van KLM Cityhopper terug naar Schiphol nadat er boven Duitsland een technisch probleem werd geconstateerd. Wat er precies wat er aan de hand was is onduidelijk, wel is zeker dat het niet om de motoren ging.


Droom jij van vliegen bij de luchtmacht?
Dit is je kans!




Werken in de Luchtvaart

Officier Vlieger – Werken bij Defensie

Verschillend

Officier Vlieger (VWO) – Werken bij Defensie

Verschillend
VWO
Embraer Embraer E195-E2 KLM KLM Cityhopper motorprobleem Regional Jet Center Schiphol
Delen: Facebook WhatsApp Twitter LinkedIn Email Copy Link
Redactie
  • Website
  • Facebook
  • X (Twitter)
  • LinkedIn

Frequent flyer, luchtvaartprofessional en liefhebber; alles wat je weten wil, je vindt het op Up in the Sky - Alles over luchtvaart.

Gerelateerde Artikelen

‘Russische’ Boeing-onderdelen onderschept

19/05/2025Redactie

Ryanair houdt vast aan 737 MAX 10

19/05/2025Redactie

Russische delegatie maakt vlucht naar nergens

19/05/2025Redactie
Recent

‘Russische’ Boeing-onderdelen onderschept

19/05/2025

Ryanair houdt vast aan 737 MAX 10

19/05/2025

Russische delegatie maakt vlucht naar nergens

19/05/2025
Populair

777 wijkt boven Europa plotseling ver af van route

14/05/2025

Dit Nederlandse vliegveld krijgt F-35’s

15/05/2025

De KLM Airbus A321neo: echt anders? | Flight Report

18/05/2025

Bedankt

Je ontvangt vanaf nu de nieuwsbrief!

.

Werken in de Luchtvaart

Officier Vlieger – Werken bij Defensie

Verschillend

Officier Vlieger (VWO) – Werken bij Defensie

Verschillend
VWO
Up in the Sky
Facebook X (Twitter) Instagram YouTube LinkedIn WhatsApp RSS
  • Over Up in the Sky
  • Adverteren
  • Algemene voorwaarden
  • Disclaimer
  • Privacy
  • Manage Consent
  • Flying Insight
  • Contact
© 2025 UpFactory B.V. Alle rechten voorbehouden.

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

Inloggen of account aanmaken

Welkom terug!

Log hieronder in op je account. Een account aanmaken kan bij het plaatsen van een bestelling.

Wachtwoord vergeten?