• Home
  • Recent
  • NL Nieuws
  • Achtergrond
  • Editors Choice
  • Rubrieken
    • Analyse
    • Boeken
    • Column
    • Foto-artikel
    • Historische Luchtvaart
    • Interview
    • Longread
    • Militair
    • Opinie
    • Podcast
    • Travel
  • Webshop
  • Account
Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube WhatsApp
  • Over Up in the Sky
  • Adverteren
  • Team
  • Tip de redactie
  • Contact
Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube WhatsApp
Login
0 Shopping Cart
Up in the SkyUp in the Sky
  • Home
  • Recent
  • NL Nieuws

    Mogelijk betalen voor kiss and ride Schiphol

    30/09/2023

    Vliegen is zoveel meer

    30/09/2023

    Honderden vliegtuigmodellen: ‘Uit de hand gelopen hobby’

    30/09/2023

    JetBlue: ‘KLM moet slots afstaan’

    29/09/2023

    Zo ziet de capaciteit van Schiphol er volgend jaar uit

    29/09/2023
  • Achtergrond

    Vliegen is zoveel meer

    30/09/2023

    Honderden vliegtuigmodellen: ‘Uit de hand gelopen hobby’

    30/09/2023

    Vreemde eenling: Piaggio Avanti

    27/09/2023

    Nieuw! Nieuw? De Beech 360

    23/09/2023

    Wie (niet) vliegt is gek

    23/09/2023
  • Editors’ choice

    Mogelijk betalen voor kiss and ride Schiphol

    30/09/2023

    Vliegen is zoveel meer

    30/09/2023

    Honderden vliegtuigmodellen: ‘Uit de hand gelopen hobby’

    30/09/2023

    Tweede feestje JetBlue op Schiphol

    21/09/2023

    717 maakt tijdens vlucht twaalf tussenstops

    21/09/2023
  • Rubrieken
    • Analyse
    • Boeken
    • Column
    • Foto-artikel
    • Historische Luchtvaart
    • Interview
    • Militair
    • Longread
    • Opinie
    • Podcast
    • Travel
  • Webshop
Up in the SkyUp in the Sky
Home»Algemeen»Opmerkelijk»‘Cathay-piloten taxiën mogelijk bewust te langzaam’
Opmerkelijk

‘Cathay-piloten taxiën mogelijk bewust te langzaam’

RedactieBy Redactie15/05/20232 Mins Read
Facebook WhatsApp Twitter LinkedIn Email
Eerste Boeing 777 © Cathay Pacific
Share
Facebook WhatsApp Twitter LinkedIn Email

Cathay Pacific wil strenger gaan controleren op de snelheden waarmee haar piloten gebruik maken van de taxibanen.

Uit bevindingen blijkt dat een aantal van hun vliegers met lagere snelheden taxiën in vergelijking met vakgenoten van andere luchtvaartmaatschappijen. Volgens informatie van Hong Kong International Airport worden normaliter snelheden van vijftien tot twintig knopen bereikt terwijl deze onder gunstige omstandigheden kunnen oplopen tot dertig knopen. Onvermeld blijft met welke snelheden de piloten van Cathay taxiën.Uiteraard is het van belang dat er voldoende afstand is tussen de vliegtuigen, maar opstoppingen moeten ook worden voorkomen. Door de langzamere taxisnelheden kan het vliegverkeer op de luchthavens gehinderd worden en dit gaat zowel om het taxiën, starten en landen van de toestellen. Evenmin draagt het bij aan duurzamere operaties op vliegvelden. Het kan gebeuren dat een machine een doorstart moet maken als gevolg van een bezette landingsbaan. Hierdoor neemt de vluchtduur toe en verbruikt een vliegtuig meer brandstof. Dat geldt eveneens op de grond. Als een toestel vertraging oploopt richting de startbaan, kost dat meer stationair motorvermogen. Omdat binnen de luchtvaartwereld de operaties nauw met elkaar in verband staan, kunnen de verstoringen bovendien een domino-effect bewerkstelligen.

Strengere controle

Cathay liet haar piloten onlangs per mail weten dat aan deze trainerende taxibewegingen een einde moet komen. Eerdere gevallen hiervan worden door de maatschappij niet vervolgd. Maar wanneer ze zich opnieuw voordoen blijven maatregelen niet uit, met mogelijk disciplinaire consequenties. ‘Cathay Pacific werkt nauw samen met luchthavenautoriteiten in Hong Kong en andere plaatsen waar we actief zijn. We nemen alle feedback van onze gesprekken serieus. Veiligheid is altijd onze hoogste prioriteit. We zijn trots op onze hoge niveaus van ervaring en operationele normen’, aldus Cathay Pacific bij Simple Flying.

‘Opzettelijk te langzaam’

Het medium sluit evenals The Standard niet uit dat het langzamere taxiën mogelijk met voorbedachten rade gebeurt. Als vliegtuigen met een lagere snelheid op de taxibaan rijden, neemt de vliegtijd toe waardoor vliegers meer salaris per vlucht ontvangen. Gedurende de coronacrisis werd Cathay Pacific hard geraakt. Om enigszins het hoofd boven water te houden, liet de airline piloten noodgedwongen genoegen nemen met lagere salarissen. Gingen zij daarmee niet akkoord dan hing ontslag in de lucht. Anno nu zijn hun salarissen nog altijd dertig procent lager dan in de tijd voor de coronapandemie.

De nieuwe Bose A30-pilotenheadset: beter dan ooit?

Bestel nu in de webshop van Bose Aviation!

Cathay Pacific duurzaamheid Hong Kong Landingsbaan taxibaan
Share. Facebook WhatsApp Twitter LinkedIn Email
Redactie
  • Website
  • Facebook
  • X (Twitter)
  • LinkedIn

Frequent flyer, luchtvaartprofessional en liefhebber; alles wat je weten wil, je vindt het op Up in the Sky - Alles over luchtvaart.

Related Posts

Mogelijk betalen voor kiss and ride Schiphol

30/09/2023Redactie

‘Op hol geslagen’ Dash 8 op Malta Airport

30/09/2023Redactie

Vliegen is zoveel meer

30/09/2023Renske Dragt

Comments are closed.

Recent

Mogelijk betalen voor kiss and ride Schiphol

30/09/2023

‘Op hol geslagen’ Dash 8 op Malta Airport

30/09/2023

Vliegen is zoveel meer

30/09/2023
Populair

Ural Airlines wil A320 vanaf tarweveld laten opstijgen

25/09/2023

Ontwikkeling rond nieuwe Fokker op waterstof

27/09/2023

Applaus na optreden A320-passagiers

24/09/2023

Nieuwsbrief

Het laatste luchtvaartnieuws in jouw mailbox.

Bedankt

Je ontvangt vanaf nu de nieuwsbrief!

.
Up in the Sky
Facebook X (Twitter) Instagram YouTube LinkedIn WhatsApp RSS
  • Over Up in the Sky
  • Adverteren
  • Algemene voorwaarden
  • Disclaimer
  • Privacy
  • Contact
Vraag uw visum of ESTA aan via VisumBuitenland!

© 2023 UpFactory B.V. Alle rechten voorbehouden.

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

Sign In or Register

Welcome Back!

Login to your account below.

Lost password?