• Home
  • Recent
  • NL Nieuws
  • Achtergrond
  • Editors Choice
  • Rubrieken
    • Analyse
    • Boeken
    • Column
    • Foto-artikel
    • Historische Luchtvaart
    • Interview
    • Longread
    • Militair
    • Opinie
    • Podcast
    • Travel
  • Webshop
  • Account
Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube WhatsApp
  • Over Up in the Sky
  • Adverteren
  • Team
  • Tip de redactie
  • Contact
Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube WhatsApp
Login
0 Shopping Cart
Up in the SkyUp in the Sky
  • Home
  • Recent
  • NL Nieuws

    F-35 voor Roemenië weer dichterbij

    27/09/2023

    Ontwikkeling rond nieuwe Fokker op waterstof

    27/09/2023

    Schiphol krijgt vergunning voor 500.000 vluchten, hoogoplopende kritiek

    26/09/2023

    KLM plaatst opnieuw grote bestelling bij Airbus

    26/09/2023

    Austrian Airlines veroordeeld voor greenwashing

    25/09/2023
  • Achtergrond

    Nieuw! Nieuw? De Beech 360

    23/09/2023

    Wie (niet) vliegt is gek

    23/09/2023

    Waarom krijg je een slechte adem in het vliegtuig?

    17/09/2023

    Met de nieuwe Cessna Caravan EX op pad | Flight Report

    17/09/2023

    Oefening parachutisten op bijzondere plek | Reportage

    16/09/2023
  • Editors’ choice

    Tweede feestje JetBlue op Schiphol

    21/09/2023

    717 maakt tijdens vlucht twaalf tussenstops

    21/09/2023

    KLM 777 in aanvaring met ballon tijdens nadering

    20/09/2023

    Transavia stuurt extra vliegtuig naar Brussel: ‘Zeer goed ontvangen’

    20/09/2023

    Transavia 737’s wijken uit na incident

    18/09/2023
  • Rubrieken
    • Analyse
    • Boeken
    • Column
    • Foto-artikel
    • Historische Luchtvaart
    • Interview
    • Militair
    • Longread
    • Opinie
    • Podcast
    • Travel
  • Webshop
Up in the SkyUp in the Sky
Home»NL Nieuws»NL Maatschappijen»KLM vraagt zich af: ‘Hoe gaat de EU dit oplossen?’
NL Maatschappijen

KLM vraagt zich af: ‘Hoe gaat de EU dit oplossen?’

RedactieBy Redactie27/05/20232 Mins Read
Facebook WhatsApp Twitter LinkedIn Email
© Tim Volmer
Share
Facebook WhatsApp Twitter LinkedIn Email

Veel luchtvaartmaatschappijen mogen door sancties niet door het luchtruim van Rusland vliegen. KLM wil een oplossing, vooral omdat maatschappijen uit China wel het Russische luchtruim gebruiken.

Als vergelding voor de Russische invasie kondigden een groot aantal (westerse) landen sancties af. Een daarvan was dat luchtvaartmaatschappijen uit Rusland niet meer welkom zijn in die luchtruimen. Als reactie nam Rusland dezelfde tegenmaatregel. De route door het Russische luchtruim is van grote waarde, omdat die Europa het snelste verbindt met Aziatische bestemmingen. KLM vloog voor de sancties over Rusland onder meer richting China en Japan.

Omvliegroute

De omvliegroute kan ervoor zorgen dat de extra reistijd oploopt tot drie uur. Niet alleen de langere reistijd is een probleem. Doordat vluchten langer duren moet KLM andere personeelsplanningen maken, omdat werk- en rusttijden veranderen. De luchtvaartmaatschappij liet echter weten maatregelen, waaronder omscholing en doorstroming naar grotere type vliegtuigen, te treffen om ‘adequaat’ te kunnen reageren als bijvoorbeeld China meer vluchten toestaat. Als gevolg hiervan moet de reiziger een hogere ticketprijs betalen. ‘Dit is het resultaat van sancties over en weer tussen Rusland en de EU, maar wij vragen wel hoe de EU dit probleem gaat oplossen’, vraagt Wouter Vermeulen, directeur Air France-KLM, zich af bij De Telegraaf.

Chinese concurrentie

Die ticketprijs ligt bij Chinese luchtvaartmaatschappijen een stuk lager dan bij KLM. China Southern Airlines en China Eastern Airlines ondervinden geen gevolgen van de sancties. China en Rusland hebben goede diplomatieke banden waardoor luchtvaartmaatschappijen gewoon de kortste route richting Europa kunnen vliegen. KLM vliegt dan ook momenteel nog niet zo vaak richting China in vergelijking met voor de oorlog in Oekraïne (en coronacrisis). ‘Want net als alle internationale airlines heeft KLM bestemmingen in China naar andere landen verplaatst. Er moet wel een goede businesscase zijn om vluchten naar China terug te halen’, vervolgt Vermeulen, daarbij benadrukkend dat KLM niet over Rusland wil vliegen.

De nieuwe Bose A30-pilotenheadset: beter dan ooit?

Bestel nu in de webshop van Bose Aviation!

China KLM luchtruim rusland vluchten
Share. Facebook WhatsApp Twitter LinkedIn Email
Redactie
  • Website
  • Facebook
  • X (Twitter)
  • LinkedIn

Frequent flyer, luchtvaartprofessional en liefhebber; alles wat je weten wil, je vindt het op Up in the Sky - Alles over luchtvaart.

Related Posts

Beschadigde 757 staat voorlopig aan de grond

27/09/2023Redactie

F-35 voor Roemenië weer dichterbij

27/09/2023Redactie

Ontwikkeling rond nieuwe Fokker op waterstof

27/09/2023Redactie

Comments are closed.

Recent

Beschadigde 757 staat voorlopig aan de grond

27/09/2023

F-35 voor Roemenië weer dichterbij

27/09/2023

Ontwikkeling rond nieuwe Fokker op waterstof

27/09/2023
Populair

Applaus na optreden A320-passagiers

24/09/2023

Ural Airlines wil A320 vanaf tarweveld laten opstijgen

25/09/2023

Düsseldorf ziet grote maatschappij vertrekken

23/09/2023

Nieuwsbrief

Het laatste luchtvaartnieuws in jouw mailbox.

Bedankt

Je ontvangt vanaf nu de nieuwsbrief!

.
Up in the Sky
Facebook X (Twitter) Instagram YouTube LinkedIn WhatsApp RSS
  • Over Up in the Sky
  • Adverteren
  • Algemene voorwaarden
  • Disclaimer
  • Privacy
  • Contact
Vraag uw visum of ESTA aan via VisumBuitenland!

© 2023 UpFactory B.V. Alle rechten voorbehouden.

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

Sign In or Register

Welcome Back!

Login to your account below.

Lost password?