Close Menu
  • Home
  • Recent
  • NL Nieuws
  • Achtergrond
  • Editors’ Choice
  • Rubrieken
    • Analyse
    • Boeken
    • Column
    • Foto-artikel
    • Historische Luchtvaart
    • Interview
    • Longread
    • Militair
    • Opinie
    • Podcast
    • Travel
  • Webshop
  • Werken in de Luchtvaart
  • Account
Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube WhatsApp
  • Over Up in the Sky
  • Vacature plaatsen
  • Adverteren
  • Team
  • Tip de redactie
  • Contact
Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube WhatsApp
Login
0 Winkelmandje
Up in the SkyUp in the Sky
  • Home
  • Recent
  • NL Nieuws

    Corendon keert terug naar populaire bestemming

    15/07/2025

    Defensie vraagt burgers om mening inzake Eelde

    15/07/2025

    Crash Londen: ‘Mijn kids zwaaiden en zij zwaaiden terug’

    14/07/2025

    “Nieuwe” airline zegt Schiphol nu al gedag

    14/07/2025

    Engelse TUI 787 keert bij tweede waarschuwing om

    14/07/2025
  • Achtergrond

    Hoeveel vliegtuigen heeft KLM in totaal?

    13/07/2025

    Met de KLM DC-10 naar Aruba | Column

    12/07/2025

    F-16: ‘Daar heb je een liefdesrelatie mee’ | Interview

    12/07/2025

    Pieter Elbers: ‘We zijn gekomen om te blijven’

    05/07/2025

    Passagiers in vele soorten en maten | Column

    05/07/2025
  • Editors’ choice

    Nieuwe bestemmingen voor KLM A321neo

    14/07/2025

    Unieke vlucht met Antonov An-124 vanuit Oekraïne

    13/07/2025

    ‘Gevaarlijke situatie’ in A320 op Schiphol

    13/07/2025

    Voorlopige oorzaak crash Air India 787 bekend

    12/07/2025

    Met de KLM DC-10 naar Aruba | Column

    12/07/2025
  • Rubrieken
    • Analyse
    • Boeken
    • Column
    • Foto-artikel
    • Historische Luchtvaart
    • Interview
    • Militair
    • Longread
    • Opinie
    • Podcast
    • Travel
  • Webshop
  • Werken in de Luchtvaart
Up in the SkyUp in the Sky
Home»Onderwerpen»Veiligheid»787-vlucht meerdere keren uitgesteld
Veiligheid

787-vlucht meerdere keren uitgesteld

RedactieDoor Redactie07/08/2023Leestijd: 2 minuten
Facebook WhatsApp Twitter LinkedIn Email
Foto ter illustratie © Vuxi, CC BY-SA 4.0, via Wikimedia Commons
Delen
Facebook WhatsApp Twitter LinkedIn Email

Passagiers van United Airlines zaten urenlang in de hitte, omdat de airconditioning in de Boeing 787 die hun vlucht zou uitvoeren het begaf.

Het toestel, registratie N12004, zou 3 juli 17:30 uur opstijgen vanaf New York Newark Liberty Airport naar Rome Fiumicino. Toen de passagiers het vliegtuig instapten, merkten ze op dat de temperatuur hoger lag dan gewenst. Door de slecht werkende airconditioning zou het 26 graden in de cabine zijn geweest. ‘Er waren veel kinderen, zwangere vrouwen en oudere volwassenen in het vliegtuig. Veel kinderen huilden’, zegt Bianca Dragone, een van de inzittenden, bij Newsweek.

Geen eten en drinken

Twee uur na de aanvankelijke vertrektijd kregen de passagiers te horen dat ze de 787 tijdelijk mochten verlaten. Een deel bleef echter in de machine zitten, omdat verteld zou zijn dat het onderhoud ongeveer twintig minuten duurde. Uiteindelijk zou United Airlines haar reizigers meerdere keren hebben medegedeeld dat de vlucht werd uitgesteld. De omstandigheden in de 787 werden er niet beter op. Zo zouden de passagiers niet zijn voorzien van eten en drinken, terwijl in de voorschriften van de U.S Department of Transportation (DOT) staat dat luchtvaartmaatschappijen twee uur na de aanvankelijke vertrektijd bij vertraging dat uit moeten delen.

Reiziger valt flauw

In diezelfde voorschriften staat dat medische assistentie paraat moet staan. Dat bleek nodig in de 787. De bloeddruk van de moeder van Dragone nam toe waardoor die moest worden gecontroleerd. Ook viel één reiziger flauw. Een verpleegkundige die aan boord zat verzorgde haar. Uiteindelijk werd de vrouw door de politie van boord gehaald. De vlucht werd zeven uur na de oorspronkelijke vertrektijd alsnog geannuleerd. 

Eerder deed een soortgelijk incident zich voor bij Air Malta. Voordat een Airbus A320neo naar Rome Fiumicino vertrok, functioneerde de airconditioning niet naar behoren. Drie reizigers vielen daardoor flauw. De machine vertrok uiteindelijk zes uur later dan gepland.


Droom jij van een belangrijke rol in het luchtruim?
Dit is je kans!




Werken in de Luchtvaart

Onderofficier Luchtgevechtsleiding – Werken bij Defensie

Uddel
MBO

Officier Vlieger (VWO) – Werken bij Defensie

Verschillend
VWO

Officier Vlieger – Werken bij Defensie

Verschillend
787-10 New York Newark reizigers Rome Fiumicino United Airlines
Delen: Facebook WhatsApp Twitter LinkedIn Email Copy Link
Redactie
  • Website
  • Facebook
  • X (Twitter)
  • LinkedIn

Frequent flyer, luchtvaartprofessional en liefhebber; alles wat je weten wil, je vindt het op Up in the Sky - Alles over luchtvaart.

Gerelateerde Artikelen

India kijkt kritisch naar Boeings na fatale crash

15/07/2025Redactie

Corendon keert terug naar populaire bestemming

15/07/2025Redactie

Wizz Air trekt zich terug uit Midden-Oosten

15/07/2025Redactie
Recent

India kijkt kritisch naar Boeings na fatale crash

15/07/2025

Corendon keert terug naar populaire bestemming

15/07/2025

Wizz Air trekt zich terug uit Midden-Oosten

15/07/2025
Populair

Defensie aast op Nederlands vliegveld

11/07/2025

Hoeveel vliegtuigen heeft KLM in totaal?

13/07/2025

“Nieuwe” airline zegt Schiphol nu al gedag

14/07/2025

Bedankt

Je ontvangt vanaf nu de nieuwsbrief!

.

Werken in de Luchtvaart

Onderofficier Luchtgevechtsleiding – Werken bij Defensie

Uddel
MBO

Officier Vlieger – Werken bij Defensie

Verschillend

Officier Vlieger (VWO) – Werken bij Defensie

Verschillend
VWO
Up in the Sky
Facebook X (Twitter) Instagram YouTube LinkedIn WhatsApp RSS
  • Over Up in the Sky
  • Adverteren
  • Algemene voorwaarden
  • Disclaimer
  • Privacy
  • Manage Consent
  • Flying Insight
  • Contact
© 2025 UpFactory B.V. Alle rechten voorbehouden.

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

Inloggen of account aanmaken

Welkom terug!

Log hieronder in op je account. Een account aanmaken kan bij het plaatsen van een bestelling.

Wachtwoord vergeten?