Close Menu
  • Home
  • Recent
  • NL Nieuws
  • Achtergrond
  • Editors’ Choice
  • Rubrieken
    • Analyse
    • Boeken
    • Column
    • Foto-artikel
    • Historische Luchtvaart
    • Interview
    • Longread
    • Militair
    • Opinie
    • Podcast
    • Travel
  • Webshop
  • Werken in de Luchtvaart
  • Account
Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube WhatsApp
  • Over Up in the Sky
  • Vacature plaatsen
  • Adverteren
  • Team
  • Tip de redactie
  • Contact
Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube WhatsApp
Login
0 Winkelmandje
Up in the SkyUp in the Sky
  • Home
  • Recent
  • NL Nieuws

    ‘Gevaarlijke situatie’ in A320 op Schiphol

    13/07/2025

    Hoeveel vliegtuigen heeft KLM in totaal?

    13/07/2025

    Chauffeurloze bus vanaf Rotterdam The Hague Airport

    12/07/2025

    Met de KLM DC-10 naar Aruba | Column

    12/07/2025

    Defensie aast op Nederlands vliegveld

    11/07/2025
  • Achtergrond

    Hoeveel vliegtuigen heeft KLM in totaal?

    13/07/2025

    Met de KLM DC-10 naar Aruba | Column

    12/07/2025

    F-16: ‘Daar heb je een liefdesrelatie mee’ | Interview

    12/07/2025

    Pieter Elbers: ‘We zijn gekomen om te blijven’

    05/07/2025

    Passagiers in vele soorten en maten | Column

    05/07/2025
  • Editors’ choice

    ‘Gevaarlijke situatie’ in A320 op Schiphol

    13/07/2025

    Voorlopige oorzaak crash Air India 787 bekend

    12/07/2025

    Met de KLM DC-10 naar Aruba | Column

    12/07/2025

    F-16: ‘Daar heb je een liefdesrelatie mee’ | Interview

    12/07/2025

    Air India negeerde en vervalste veiligheidseisen

    07/07/2025
  • Rubrieken
    • Analyse
    • Boeken
    • Column
    • Foto-artikel
    • Historische Luchtvaart
    • Interview
    • Militair
    • Longread
    • Opinie
    • Podcast
    • Travel
  • Webshop
  • Werken in de Luchtvaart
Up in the SkyUp in the Sky
Home»Onderwerpen»Veiligheid»Nieuw mankement Aeroflot dient zich aan
Veiligheid

Nieuw mankement Aeroflot dient zich aan

RedactieDoor Redactie08/08/2023Leestijd: 2 minuten
Facebook WhatsApp Twitter LinkedIn Email
© Fedor Leukhin, CC BY-SA 2.0, via Wikimedia Commons
Delen
Facebook WhatsApp Twitter LinkedIn Email

Het gebrek aan reserveonderdelen blijft een probleem voor Russische luchtvaartmaatschappijen. Machines van Aeroflot vliegen daardoor nu met gedeactiveerde remmen.

Het Telegram-kanaal Aviatorshina publiceerde een screenshot dat Aeroflot-piloten hiervan in kennis stelt. De luchtvaartmaatschappij waarschuwt dat landingen ‘gevaarlijk kunnen zijn’. Het gaat om negen vliegtuigen waarbij dit mankement zich nu voordoet: vijf Boeing 777’s, twee Airbus A321’s, één A320 en één A330.

..:: Translation ::..

Cream [Source Крем]

Aeroflot planes will fly with their brakes off

This is because the carrier started having problems with replacing brakes in foreign airliners due to sanctions. Therefore Aeroflot is allowing them to be deactivated altogether.

1/2 https://t.co/yKxYe6MxwF

— Int'l 🇺🇦 #Навальный в президенты #Pres.Navalny (@MichailKirkov) August 4, 2023

Runway excursion

Tijdens natte omstandigheden kan het gevaar de Aeroflot-vliegtuigen de kop op steken met een mogelijke kans op een runway excursion. In dat geval hebben piloten vrijwel geen controle meer over het vliegtuig en schiet het van de baan. Dat kan zowel tijdens touch down gebeuren, als aan het einde van de landingsbaan. In het verleden kwam het regelmatig voor dat een vliegtuig door natte omstandigheden van de baan gleed. In Brazilië overkwam het een Embraer E195 van Azul Linhas Aéreas, terwijl een 737-400 van West Atlantic na het einde van de landingsbaan van Montpellier (Frankrijk) in een meer terechtkwam.

Opstapeling

Het is niet het eerste probleem voor Aeroflot. Sinds de westerse sancties als reactie op de oorlog in Oekraïne, mogen Airbus en Boeing geen reserveonderdelen meer naar Rusland sturen. Eerder ontbraken bij een 777 van Aeroflot fairingpanelen. De vliegveiligheid kwam hierdoor echter niet in gevaar. Hoewel de maatschappij worstelt met het verkrijgen van nieuwe onderdelen, blijkt zij die toch vaak te kunnen verkrijgen via bedrijven onder meer in China en de Verenigde Arabische Emiraten.


Droom jij van een belangrijke rol in het luchtruim?
Dit is je kans!




Werken in de Luchtvaart

Officier Vlieger (VWO) – Werken bij Defensie

Verschillend
VWO

Onderofficier Luchtgevechtsleiding – Werken bij Defensie

Uddel
MBO

Officier Vlieger – Werken bij Defensie

Verschillend
A330 Aeroflot Boeing 777 Piloten Technisch mankement Veiligheid
Delen: Facebook WhatsApp Twitter LinkedIn Email Copy Link
Redactie
  • Website
  • Facebook
  • X (Twitter)
  • LinkedIn

Frequent flyer, luchtvaartprofessional en liefhebber; alles wat je weten wil, je vindt het op Up in the Sky - Alles over luchtvaart.

Gerelateerde Artikelen

‘Gevaarlijke situatie’ in A320 op Schiphol

13/07/2025Redactie

Chauffeurloze bus vanaf Rotterdam The Hague Airport

12/07/2025Redactie

Voorlopige oorzaak crash Air India 787 bekend

12/07/2025Redactie
Recent

‘Gevaarlijke situatie’ in A320 op Schiphol

13/07/2025

Hoeveel vliegtuigen heeft KLM in totaal?

13/07/2025

Chauffeurloze bus vanaf Rotterdam The Hague Airport

12/07/2025
Populair

Defensie aast op Nederlands vliegveld

11/07/2025

Welke airline heeft de meeste vliegtuigen ter wereld?

09/07/2025

“Nederlandse” luchthaven over de grens groeit maar door

07/07/2025

Bedankt

Je ontvangt vanaf nu de nieuwsbrief!

.

Werken in de Luchtvaart

Officier Vlieger – Werken bij Defensie

Verschillend

Officier Vlieger (VWO) – Werken bij Defensie

Verschillend
VWO

Onderofficier Luchtgevechtsleiding – Werken bij Defensie

Uddel
MBO
Up in the Sky
Facebook X (Twitter) Instagram YouTube LinkedIn WhatsApp RSS
  • Over Up in the Sky
  • Adverteren
  • Algemene voorwaarden
  • Disclaimer
  • Privacy
  • Manage Consent
  • Flying Insight
  • Contact
© 2025 UpFactory B.V. Alle rechten voorbehouden.

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

Inloggen of account aanmaken

Welkom terug!

Log hieronder in op je account. Een account aanmaken kan bij het plaatsen van een bestelling.

Wachtwoord vergeten?