Close Menu
  • Home
  • Recent
  • NL Nieuws
  • Achtergrond
  • Editors’ Choice
  • Rubrieken
    • Analyse
    • Boeken
    • Column
    • Foto-artikel
    • Historische Luchtvaart
    • Interview
    • Longread
    • Militair
    • Opinie
    • Podcast
    • Travel
  • Webshop
  • Werken in de Luchtvaart
  • Account
Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube WhatsApp
  • Over Up in the Sky
  • Vacature plaatsen
  • Adverteren
  • Team
  • Tip de redactie
  • Contact
Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube WhatsApp
Login
0 Winkelmandje
Up in the SkyUp in the Sky
  • Home
  • Recent
  • NL Nieuws

    ‘Gevaarlijke situatie’ in A320 op Schiphol

    13/07/2025

    Hoeveel vliegtuigen heeft KLM in totaal?

    13/07/2025

    Chauffeurloze bus vanaf Rotterdam The Hague Airport

    12/07/2025

    Met de KLM DC-10 naar Aruba | Column

    12/07/2025

    Defensie aast op Nederlands vliegveld

    11/07/2025
  • Achtergrond

    Hoeveel vliegtuigen heeft KLM in totaal?

    13/07/2025

    Met de KLM DC-10 naar Aruba | Column

    12/07/2025

    F-16: ‘Daar heb je een liefdesrelatie mee’ | Interview

    12/07/2025

    Pieter Elbers: ‘We zijn gekomen om te blijven’

    05/07/2025

    Passagiers in vele soorten en maten | Column

    05/07/2025
  • Editors’ choice

    ‘Gevaarlijke situatie’ in A320 op Schiphol

    13/07/2025

    Voorlopige oorzaak crash Air India 787 bekend

    12/07/2025

    Met de KLM DC-10 naar Aruba | Column

    12/07/2025

    F-16: ‘Daar heb je een liefdesrelatie mee’ | Interview

    12/07/2025

    Air India negeerde en vervalste veiligheidseisen

    07/07/2025
  • Rubrieken
    • Analyse
    • Boeken
    • Column
    • Foto-artikel
    • Historische Luchtvaart
    • Interview
    • Militair
    • Longread
    • Opinie
    • Podcast
    • Travel
  • Webshop
  • Werken in de Luchtvaart
Up in the SkyUp in the Sky
Home»Onderwerpen»Veiligheid»777 vliegt bijna twee uur op 3 kilometer hoogte
Veiligheid

777 vliegt bijna twee uur op 3 kilometer hoogte

RedactieDoor Redactie17/09/2023Leestijd: 2 minuten
Facebook WhatsApp Twitter LinkedIn Email
© Kiefer. from Frankfurt, Germany, CC BY-SA 2.0, via Wikimedia Commons
Delen
Facebook WhatsApp Twitter LinkedIn Email

Een Boeing 777-200 van United Airlines daalde in tien minuten ongeveer 8,5 kilometer nadat zich problemen met de cabinedruk voordeden.

Het vliegtuig, registratie N786UA, steeg afgelopen woensdagavond 21:20 uur lokale tijd op vanuit New York Newark in de richting van Rome Fiumicino Airport. De 777 vertrok in oostelijke richting om vervolgens de route richting Europa voort te zetten. Toen het toestel boven de Canadese provincie Nova Scotia vloog, kreeg het te maken met een technisch mankement. ‘United-vlucht 510 keerde gisteren terug naar Newark Liberty International Airport om een mogelijk probleem met de cabinedruk aan te pakken’, licht een woordvoerder van United Airlines toe bij PEOPLE.

Na mogelijke problemen met de cabinedruk keerde de 777 terug naar New York Newark © Flightradar24.com

Scherpe daling

Wat de oorzaak hiervan is, is nog niet bekend. In ieder geval moest de 777 op een lagere hoogte vliegen, net zoals een Embraer ERJ-145 van American Airlines vorige maand overkwam, omdat op een hoogte van elf kilometer de luchtdruk te laag is voor voldoende zuurstofopname. Op het moment dat de piloten het probleem opmerkten, bevond het toestel zich op die kruishoogte. Direct zetten zij een scherpe daling in. Binnen acht minuten zat de 777 op een hoogte van ongeveer drie kilometer. Ten westen van de Canadese stad Halifax cirkelde het vliegtuig één keer rond en vloog het iets minder dan twee uur op een hoogte van drie kilometer in de richting van de luchthaven waarvan het vertrokken was.

Rond de klok van 0:30 uur kwam de 777 aan. ‘Het vliegtuig landde veilig en er was nooit enig verlies aan cabinedruk’, aldus de woordvoerder. Diezelfde nacht regelde United Airlines een nieuw vliegtuig. Om 03:30 uur steeg de N78001 op in de richting van Rome Fiumicino. De N786UA hervatte een dag later eveneens haar operaties.


Droom jij van een belangrijke rol in het luchtruim?
Dit is je kans!




Werken in de Luchtvaart

Officier Vlieger (VWO) – Werken bij Defensie

Verschillend
VWO

Onderofficier Luchtgevechtsleiding – Werken bij Defensie

Uddel
MBO

Officier Vlieger – Werken bij Defensie

Verschillend
Boeing 777-200 cabinedruk New York Newark Rome Fiumicino United
Delen: Facebook WhatsApp Twitter LinkedIn Email Copy Link
Redactie
  • Website
  • Facebook
  • X (Twitter)
  • LinkedIn

Frequent flyer, luchtvaartprofessional en liefhebber; alles wat je weten wil, je vindt het op Up in the Sky - Alles over luchtvaart.

Gerelateerde Artikelen

‘Gevaarlijke situatie’ in A320 op Schiphol

13/07/2025Redactie

Chauffeurloze bus vanaf Rotterdam The Hague Airport

12/07/2025Redactie

Voorlopige oorzaak crash Air India 787 bekend

12/07/2025Redactie
Recent

‘Gevaarlijke situatie’ in A320 op Schiphol

13/07/2025

Hoeveel vliegtuigen heeft KLM in totaal?

13/07/2025

Chauffeurloze bus vanaf Rotterdam The Hague Airport

12/07/2025
Populair

Defensie aast op Nederlands vliegveld

11/07/2025

Welke airline heeft de meeste vliegtuigen ter wereld?

09/07/2025

“Nederlandse” luchthaven over de grens groeit maar door

07/07/2025

Bedankt

Je ontvangt vanaf nu de nieuwsbrief!

.

Werken in de Luchtvaart

Officier Vlieger – Werken bij Defensie

Verschillend

Onderofficier Luchtgevechtsleiding – Werken bij Defensie

Uddel
MBO

Officier Vlieger (VWO) – Werken bij Defensie

Verschillend
VWO
Up in the Sky
Facebook X (Twitter) Instagram YouTube LinkedIn WhatsApp RSS
  • Over Up in the Sky
  • Adverteren
  • Algemene voorwaarden
  • Disclaimer
  • Privacy
  • Manage Consent
  • Flying Insight
  • Contact
© 2025 UpFactory B.V. Alle rechten voorbehouden.

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

Inloggen of account aanmaken

Welkom terug!

Log hieronder in op je account. Een account aanmaken kan bij het plaatsen van een bestelling.

Wachtwoord vergeten?