Close Menu
  • Home
  • Recent
  • NL Nieuws
  • Achtergrond
  • Editors’ Choice
  • Rubrieken
    • Analyse
    • Boeken
    • Column
    • Foto-artikel
    • Historische Luchtvaart
    • Interview
    • Longread
    • Militair
    • Opinie
    • Podcast
    • Travel
  • Webshop
  • Werken in de Luchtvaart
  • Account
Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube WhatsApp
  • Over Up in the Sky
  • Vacature plaatsen
  • Adverteren
  • Team
  • Tip de redactie
  • Contact
Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube WhatsApp
Login
0 Winkelmandje
Up in the SkyUp in the Sky
  • Home
  • Recent
  • NL Nieuws

    Vlammen uit motor KLM 777 | Video

    17/05/2025

    Verkeerstoren Schiphol nog iets langer ‘bloot’

    17/05/2025

    Finnair onderzoekt gevolgen vluchten Schiphol

    17/05/2025

    Een KLM-verblijf in Jakarta | Column

    17/05/2025

    Haar helikopter werd beschoten

    17/05/2025
  • Achtergrond

    Een KLM-verblijf in Jakarta | Column

    17/05/2025

    Haar helikopter werd beschoten

    17/05/2025

    Te dure Trump-Tarief-Boeings, en wat nu met Schiphol? | Podcast

    11/05/2025

    Vliegtuigexpo op zijn Mexicaans | Foto’s

    10/05/2025

    Van 747’s en Fokkers tot zijn grote lieveling: de KLM MD-11

    10/05/2025
  • Editors’ choice

    Vlammen uit motor KLM 777 | Video

    17/05/2025

    Een KLM-verblijf in Jakarta | Column

    17/05/2025

    Haar helikopter werd beschoten

    17/05/2025

    Russische airline vervangt ervaren piloten door nieuwkomers

    15/05/2025

    KLM over nieuwe route: ‘Zover is het nog lang niet’

    14/05/2025
  • Rubrieken
    • Analyse
    • Boeken
    • Column
    • Foto-artikel
    • Historische Luchtvaart
    • Interview
    • Militair
    • Longread
    • Opinie
    • Podcast
    • Travel
  • Webshop
  • Werken in de Luchtvaart
Up in the SkyUp in the Sky
Home»Onderwerpen»Veiligheid»Corendon 737 keert terug naar Schiphol
Veiligheid

Corendon 737 keert terug naar Schiphol

RedactieDoor Redactie25/11/2023Update:25/11/2023Leestijd: 2 minuten
Facebook WhatsApp Twitter LinkedIn Email
© Royal Schiphol Group
Delen
Facebook WhatsApp Twitter LinkedIn Email

Een Boeing 737-800 van Corendon keerde vorige week zaterdagochtend door technische problemen terug naar Schiphol.

Het toestel, registratie PH-CDF, vertrok zaterdagochtend 8:30 uur vanaf de Kaagbaan in de richting van het Egyptische Hurghada. Via Arnhem en Nijmegen verliet de 737 het Nederlandse luchtruim; via Düsseldorf en Frankfurt zette het toestel de route richting het Afrikaanse land voort. Echter, na 45 minuten deden zich volgens AV Herald technische problemen met het hoogteroer voor.

Boven München keerde de 737 van Corendon door een technisch probleem terug naar Schiphol © Flightradar24.com

Hoog blijven vliegen

Ten noorden van München keerde 737 terug in de richting van Schiphol. De piloten vroegen aan de luchtverkeersleiding of ze door de technische problemen zo lang mogelijk hoog zouden kunnen blijven vliegen. Op een hoogte van bijna elf kilometer zetten de vliegers de route richting de Nederlandse grens voort. Met die hoogte vloog de machine dan ook Nederland binnen. Ter illustratie: gewoonlijk starten vliegtuigen rondom de Duitse stad Münster, 70 kilometer verwijderd van Enschede, al met de daling en komen ze het Nederlandse luchtruim op een hoogte van iets minder dan negen kilometer binnen. Vervolgens passeerde het vliegtuig Overijssel, Flevoland en Noord-Holland om op te kunnen lijnen voor de Polderbaan. Twintig minuten nadat het Nederland binnen kwam vliegen landde het veilig op de verst gelegen baan van Schiphol. De 737 kwam bij op de bufferparkeerplaatsen tussen de D- en E-pier tot stilstand.

Alweer aan de grond

Lang stond de machine echter niet aan de grond. Om 15:30 uur vloog het toestel alsnog in de richting van Hurghada. Daar arriveerde het met iets minder dan zeven uur vertraging. De terugvlucht voerde het via Antalya uit. De dag daarna vloog het nog een keer op en neer naar de Turkse badplaats, maar sindsdien staat de 737 aan de grond op Schiphol. Het is onduidelijk of dit verband houdt met de eerdere technische problemen.  


Droom jij van vliegen bij de luchtmacht?
Dit is je kans!




Werken in de Luchtvaart

Officier Vlieger (VWO) – Werken bij Defensie

Verschillend
VWO

Officier Vlieger – Werken bij Defensie

Verschillend
737 Corendon Munchen Schiphol Technisch mankement
Delen: Facebook WhatsApp Twitter LinkedIn Email Copy Link
Redactie
  • Website
  • Facebook
  • X (Twitter)
  • LinkedIn

Frequent flyer, luchtvaartprofessional en liefhebber; alles wat je weten wil, je vindt het op Up in the Sky - Alles over luchtvaart.

Gerelateerde Artikelen

Vlammen uit motor KLM 777 | Video

17/05/2025Redactie

Verkeerstoren Schiphol nog iets langer ‘bloot’

17/05/2025Redactie

Finnair onderzoekt gevolgen vluchten Schiphol

17/05/2025Redactie
Recent

Vlammen uit motor KLM 777 | Video

17/05/2025

Verkeerstoren Schiphol nog iets langer ‘bloot’

17/05/2025

Finnair onderzoekt gevolgen vluchten Schiphol

17/05/2025
Populair

777 wijkt boven Europa plotseling ver af van route

14/05/2025

Passagiers riskeren boete bij Turkse airlines

14/05/2025

Dit Nederlandse vliegveld krijgt F-35’s

15/05/2025

Bedankt

Je ontvangt vanaf nu de nieuwsbrief!

.

Werken in de Luchtvaart

Officier Vlieger (VWO) – Werken bij Defensie

Verschillend
VWO

Officier Vlieger – Werken bij Defensie

Verschillend
Up in the Sky
Facebook X (Twitter) Instagram YouTube LinkedIn WhatsApp RSS
  • Over Up in the Sky
  • Adverteren
  • Algemene voorwaarden
  • Disclaimer
  • Privacy
  • Manage Consent
  • Flying Insight
  • Contact
© 2025 UpFactory B.V. Alle rechten voorbehouden.

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

Inloggen of account aanmaken

Welkom terug!

Log hieronder in op je account. Een account aanmaken kan bij het plaatsen van een bestelling.

Wachtwoord vergeten?