Tijdens een Emirates-vlucht van Perth naar Dubai zijn veertien passagiers gewond geraakt door plotselinge turbulentie. De Airbus A380, die al nabij Dubai was ten tijde van het incident, is doorgevlogen naar haar bestemming.
De waarschuwing voor de turbulentie zou erg kort van tevoren zijn gegeven, waardoor veel passagiers hun stoelriem nog niet vast hadden. Enkele reizigers zijn door de turbulentie tegen het plafond van de A380 geslagen. Bij aankomst in Dubai zijn meerdere inzittenden naar het ziekenhuis gebracht.
Het vliegtuig zou te maken hebben gehad met zogenaamde Clear Air Turbulence (CAT). Bij deze vorm van turbulentie zijn geen wolken aanwezig, wat het voor de bemanning moeilijk maakt om te anticiperen. Vliegtuigen maken gebruik van de weerradar om turbulentie te detecteren. De weerradar kan dit echter alleen doen als er bewegende vochtdeeltjes in de lucht zijn. Omdat deze vochtdeeltjes niet aanwezig zijn bij CAT is deze vorm van turbulentie niet vooraf waar te nemen door de bemanning.
CAT kan op diverse momenten tijdens een vlucht voorkomen. De turbulentie is vaak aanwezig op grote hoogte nabij de jetstreams. Piloten zijn primair afhankelijk van de informatie die zij van andere vliegtuigen krijgen om te bepalen in welke gebieden sprake is van Clear Air Turbulence.
Om dergelijke incidenten te voorkomen vragen luchtvaartmaatschappijen hun passagiers steeds vaker om hun gordels vast te houden, ook wanneer het riemen vast lampje uit is.