In september raakte een pasgeleverde Airbus A330neo van Condor beschadigd toen een voertuig er tegenaan reed. Het toestel staat nog altijd aan de grond.
Condor heeft een moeizame start met de A330neo. Om de haverklap staat een toestel aan de grond wegens technische problemen. In december 2022 liep de allereerste Condor A330neo, de D-ANRA, forse schade op aan de rechtervleugel toen het toestel tijdens het slepen een gebouw raakte. Vier maanden later raakte het groen-wit gestreepte vliegtuig opnieuw beschadigd toen het te maken kreeg met hevige turbulentie. In november werd bij een andere machine een probleem geconstateerd met de Trim tank, maar dat is inmiddels opgelost.
De botsing die in september plaatsvond zorgt daarentegen nog steeds voor problemen bij Condor. De A330neo, registratie D-ANRB, kwam op 2 september in dienst bij de maatschappij. 25 dagen later stond deze machine alweer kapot aan de grond op Frankfurt Airport. Tijdens het omdraaiproces werd de Airbus geramd door een highloader, een voertuig dat wordt gebruikt voor het laden en lossen van vrachtcontainers. Op de plaats van de botsing ontstond daardoor een gat in de romp. De machine staat inmiddels al ruim drie maanden aan de grond. Condor verwacht dat het toestel pas over drie maanden weer in dienst kan worden genomen.
Transavia
Eind november was ook een Boeing 737 van Transavia, registratie PH-HBK, betrokken bij een botsing met een voertuig. Een ambulift reed toen op Eindhoven Airport tegen het toestel. Net als bij de Condor-Airbus was er op de plek van de botsing een gat ontstaan in de romp. De 737 stond daarentegen niet een half jaar aan de grond en voerde eind vorig jaar alweer haar eerste vlucht uit. De machine wordt momenteel voorzien van een nieuwe laag verf op de luchthaven van Norwich.