Close Menu
  • Home
  • Recent
  • NL Nieuws
  • Achtergrond
  • Editors’ Choice
  • Rubrieken
    • Analyse
    • Boeken
    • Column
    • Foto-artikel
    • Historische Luchtvaart
    • Interview
    • Longread
    • Militair
    • Opinie
    • Podcast
    • Travel
  • Webshop
  • Werken in de Luchtvaart
  • Account
Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube WhatsApp
  • Over Up in the Sky
  • Vacature plaatsen
  • Adverteren
  • Team
  • Tip de redactie
  • Contact
Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube WhatsApp
Login
0 Winkelmandje
Up in the SkyUp in the Sky
  • Home
  • Recent
  • NL Nieuws

    KLM schrapt alle vluchten naar Midden-Oosten

    19/06/2025

    Mogelijk hogesnelheidstrein tussen Rotterdam en Brussels Airport

    19/06/2025

    Douane doet opmerkelijke vondst op Schiphol

    19/06/2025

    Kandidaat-voorzitter FAA blijkt neppiloot

    18/06/2025

    Maeve Aerospace strikt nieuwe partner

    18/06/2025
  • Achtergrond

    Veteranentranen | Column Goof

    15/06/2025

    KLM-avontuur: nachtelijk zeilen

    14/06/2025

    De meest briljante Nederlandse vliegtuigbouwer? | Interview

    14/06/2025

    Met Delta 767 terug in de tijd | Reportage

    08/06/2025

    Captain Herman Mateboer over de MD-11, DC-10 en meer | Podcast

    07/06/2025
  • Editors’ choice

    KLM-avontuur: nachtelijk zeilen

    14/06/2025

    De meest briljante Nederlandse vliegtuigbouwer? | Interview

    14/06/2025

    KLM: ‘Als je toch gaat vliegen..’

    08/06/2025

    Met Delta 767 terug in de tijd | Reportage

    08/06/2025

    787 te groot en kan niet landen op luchthaven in Italië

    07/06/2025
  • Rubrieken
    • Analyse
    • Boeken
    • Column
    • Foto-artikel
    • Historische Luchtvaart
    • Interview
    • Militair
    • Longread
    • Opinie
    • Podcast
    • Travel
  • Webshop
  • Werken in de Luchtvaart
Up in the SkyUp in the Sky
Home»Onderwerpen»Veiligheid»737 MAX»United schetst toekomst zonder 737 MAX 10
737 MAX

United schetst toekomst zonder 737 MAX 10

RedactieDoor Redactie24/01/2024Leestijd: 2 minuten
Facebook WhatsApp Twitter LinkedIn Email
Boeing 737 MAX 9 - ©Boeing
Delen
Facebook WhatsApp Twitter LinkedIn Email

Na een reeks vertragingen en recentelijk de problemen met de MAX 9 twijfelt United Airlines aan de Boeing 737 Max 10, zo verklaarde de CEO van de luchtvaartmaatschappij gisteren. De MAX 10 is nog altijd in afwachting van certificering door de Federal Aviation Administration (FAA).

United Airlines twijfelt aan Boeing inzake de MAX 10. United CEO Scott Kirby stelde gisteren dat het vliegtuig in het beste geval ongeveer vijf jaar vertraagd is en uitte zijn frustratie richting Boeing over meest recente productieprobleem. Op 5 januari verloor een 737 MAX 9 van Alaska Airlines een deur waarna de FAA vliegtuigen aan de grond hield.

United heeft 79 MAX 9’s in gebruik. Daarmee is de maatschappij de grootste operator van het type. Het voortdurende stilleggen zal leiden tot een verlies in het eerste kwartaal, zo meldde de luchtvaartmaatschappij op maandag bij de presentatie van haar resultaten voor het vierde kwartaal. De twijfels over de MAX 10 lijken hier dan ook deels een gevolg van te zijn.  ‘Ik denk dat de stillegging van de MAX 9 waarschijnlijk de druppel is die de emmer voor ons deed overlopen’, zei Kirby in een interview op dinsdag tegenover CNBC. ‘We gaan in ieder geval een plan opstellen zonder de MAX 10.’

In augustus 2018 schetste Kirby, destijds president van United, plannen voor de cabine van de ongeveer 100 bestelde Max 10’s, en zei destijds dat de luchtvaartmaatschappij verwachtte ze in 2020 te gaan gebruiken. De vliegtuigen zouden helpen bij het vervangen van oudere toestellen, zo zei hij.

Vorige week zei Ed Bastian, de CEO van Delta Air Lines, op CNBC dat hij vertrouwen heeft om door te gaan met de bestelling van Boeing Max 10’s. Ook Ryanair heeft bij monde van CEO O’Leary aangegeven dat Boeing nog het vertrouwen van de maatschappij geniet.


Droom jij van een belangrijke rol in het luchtruim?
Dit is je kans!




Werken in de Luchtvaart

Officier Vlieger – Werken bij Defensie

Verschillend

Onderofficier Luchtgevechtsleiding – Werken bij Defensie

Uddel
MBO

Officier Vlieger (VWO) – Werken bij Defensie

Verschillend
VWO
737 MAX 9 737MAX Boeing CNBC max 10 United Airlines
Delen: Facebook WhatsApp Twitter LinkedIn Email Copy Link
Redactie
  • Website
  • Facebook
  • X (Twitter)
  • LinkedIn

Frequent flyer, luchtvaartprofessional en liefhebber; alles wat je weten wil, je vindt het op Up in the Sky - Alles over luchtvaart.

Gerelateerde Artikelen

KLM schrapt alle vluchten naar Midden-Oosten

19/06/2025Redactie

Mogelijk hogesnelheidstrein tussen Rotterdam en Brussels Airport

19/06/2025Redactie

Embraer krijgt recordorder uit Amerika

19/06/2025Redactie
Recent

KLM schrapt alle vluchten naar Midden-Oosten

19/06/2025

Mogelijk hogesnelheidstrein tussen Rotterdam en Brussels Airport

19/06/2025

Embraer krijgt recordorder uit Amerika

19/06/2025
Populair

Belgische luchthavens wederom gesloten

16/06/2025

Nep-steward vliegt jaren gratis

14/06/2025

‘Laatste woorden captain gecrashte Air India 787’

16/06/2025

Bedankt

Je ontvangt vanaf nu de nieuwsbrief!

.

Werken in de Luchtvaart

Onderofficier Luchtgevechtsleiding – Werken bij Defensie

Uddel
MBO

Officier Vlieger (VWO) – Werken bij Defensie

Verschillend
VWO

Officier Vlieger – Werken bij Defensie

Verschillend
Up in the Sky
Facebook X (Twitter) Instagram YouTube LinkedIn WhatsApp RSS
  • Over Up in the Sky
  • Adverteren
  • Algemene voorwaarden
  • Disclaimer
  • Privacy
  • Manage Consent
  • Flying Insight
  • Contact
© 2025 UpFactory B.V. Alle rechten voorbehouden.

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

Inloggen of account aanmaken

Welkom terug!

Log hieronder in op je account. Een account aanmaken kan bij het plaatsen van een bestelling.

Wachtwoord vergeten?