Close Menu
  • Home
  • Recent
  • NL Nieuws
  • Achtergrond
  • Editors’ Choice
  • Rubrieken
    • Analyse
    • Boeken
    • Column
    • Foto-artikel
    • Historische Luchtvaart
    • Interview
    • Longread
    • Militair
    • Opinie
    • Podcast
    • Travel
  • Webshop
  • Werken in de Luchtvaart
  • Account
Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube WhatsApp
  • Over Up in the Sky
  • Vacature plaatsen
  • Adverteren
  • Team
  • Tip de redactie
  • Contact
Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube WhatsApp
Login
0 Winkelmandje
Up in the SkyUp in the Sky
  • Home
  • Recent
  • NL Nieuws

    ANWB-traumahelikopters vaker ‘s nachts de lucht in?

    15/06/2025

    KLM-avontuur: nachtelijk zeilen

    14/06/2025

    De meest briljante Nederlandse vliegtuigbouwer? | Interview

    14/06/2025

    Nieuwe bestemming voor Transavia

    13/06/2025

    Slag om Schiphol: nieuwe aanbesteding zorgt voor spanning

    12/06/2025
  • Achtergrond

    KLM-avontuur: nachtelijk zeilen

    14/06/2025

    De meest briljante Nederlandse vliegtuigbouwer? | Interview

    14/06/2025

    Met Delta 767 terug in de tijd | Reportage

    08/06/2025

    Captain Herman Mateboer over de MD-11, DC-10 en meer | Podcast

    07/06/2025

    Schiphol: een mooie plek om te werken

    07/06/2025
  • Editors’ choice

    KLM-avontuur: nachtelijk zeilen

    14/06/2025

    De meest briljante Nederlandse vliegtuigbouwer? | Interview

    14/06/2025

    KLM: ‘Als je toch gaat vliegen..’

    08/06/2025

    Met Delta 767 terug in de tijd | Reportage

    08/06/2025

    787 te groot en kan niet landen op luchthaven in Italië

    07/06/2025
  • Rubrieken
    • Analyse
    • Boeken
    • Column
    • Foto-artikel
    • Historische Luchtvaart
    • Interview
    • Militair
    • Longread
    • Opinie
    • Podcast
    • Travel
  • Webshop
  • Werken in de Luchtvaart
Up in the SkyUp in the Sky
Home»Algemeen»Opmerkelijk»Air Malta-stoelen vanaf Düsseldorf niet meer zo schoon
Opmerkelijk

Air Malta-stoelen vanaf Düsseldorf niet meer zo schoon

RedactieDoor Redactie01/03/2024Leestijd: 2 minuten
Facebook WhatsApp Twitter LinkedIn Email
© Sander Lamers
Delen
Facebook WhatsApp Twitter LinkedIn Email

Stoelen op Air Malta-vluchten vanaf het Duitse Düsseldorf en acht andere Europese steden worden door beëindigde contracten niet meer (altijd) schoongemaakt.

De contracten met schoonmaakbedrijven op de vliegvelden van Berlijn (Duitsland), Milaan Linate, Rome Fiumincino, Catania (Italië), Lyon (Frankrijk), Praag (Tsjechië) en Zürich (Zwitserland) heeft de noodlottige luchtvaartmaatschappij opgezegd. Alleen op vluchten waar de contracten nog wel van kracht zijn worden de vliegtuigen pas schoongemaakt. Het alternatief was dat de aangewezen crewleden op de vluchten de korte schoonmaak tijdens de turnaround zouden overnemen, maar dat stuitte op felle weerstand van vakbond Union of Cabin Crew. ‘Wij zijn geen schoonmakers en we hebben heel duidelijk gemaakt dat we dit niet zullen doen’, aldus een lid van het cabinepersoneel bij de Times of Malta.

Vieze vliegtuigen

Anonieme bronnen geven aan dat de crewleden naar verluidt op Air Malta-vluchten van passagiers te horen hebben gekregen dat reizigers klaagden over dat de toestellen vies waren. Het cabinepersoneel moest als reactie laten weten dat de schoonmaakcontracten voor de desbetreffende bestemming stopgezet is. De bemanning kreeg te horen dat ze in uitzonderlijke gevallen een schoonmaakbedrijf in de arm konden nemen als ‘de hut erg vies was’. Air Malta wordt daardoor geconfronteerd met extra kosten en vertragingen.

Nieuw tijdperk

De verwachting is dat de stoelen op vluchten vanaf de negen steden ook met ingang van 31 maart, als Malta Airlines het huidige Air Malta overneemt, mogelijk niet altijd schoon zullen zijn. De nieuwe eigenaar wil proberen de kosten laag te houden om op die manier te concurreren met andere luchtvaartmaatschappijen die een vergelijkbaar concept aanbieden. Eerder werd een verzoek van de Maltese regering om Air Malta een kapitaalinjectie van 290 miljoen euro te geven niet goedgekeurd door de Europese Commissie. Als gevolg daarvan wilde de regering de luchtvaartmaatschappij liquideren. 


Droom jij van een belangrijke rol in het luchtruim?
Dit is je kans!




Werken in de Luchtvaart

Officier Vlieger – Werken bij Defensie

Verschillend

Officier Vlieger (VWO) – Werken bij Defensie

Verschillend
VWO

Onderofficier Luchtgevechtsleiding – Werken bij Defensie

Uddel
MBO
Air Malta Dusseldorf europese commissie Overname vakbond
Delen: Facebook WhatsApp Twitter LinkedIn Email Copy Link
Redactie
  • Website
  • Facebook
  • X (Twitter)
  • LinkedIn

Frequent flyer, luchtvaartprofessional en liefhebber; alles wat je weten wil, je vindt het op Up in the Sky - Alles over luchtvaart.

Gerelateerde Artikelen

ANWB-traumahelikopters vaker ‘s nachts de lucht in?

15/06/2025Redactie

Is het einde van goedkope vliegtickets gekomen?

15/06/2025Redactie

Nep-steward vliegt jaren gratis

14/06/2025Redactie
Recent

ANWB-traumahelikopters vaker ‘s nachts de lucht in?

15/06/2025

Is het einde van goedkope vliegtickets gekomen?

15/06/2025

Nep-steward vliegt jaren gratis

14/06/2025
Populair

Rusland overweegt nieuw doeleind passagierstoestellen

11/06/2025

Nieuwe bestemming voor Transavia

13/06/2025

Airbus daagt Boeing uit met supersized A350

12/06/2025

Bedankt

Je ontvangt vanaf nu de nieuwsbrief!

.

Werken in de Luchtvaart

Onderofficier Luchtgevechtsleiding – Werken bij Defensie

Uddel
MBO

Officier Vlieger – Werken bij Defensie

Verschillend

Officier Vlieger (VWO) – Werken bij Defensie

Verschillend
VWO
Up in the Sky
Facebook X (Twitter) Instagram YouTube LinkedIn WhatsApp RSS
  • Over Up in the Sky
  • Adverteren
  • Algemene voorwaarden
  • Disclaimer
  • Privacy
  • Manage Consent
  • Flying Insight
  • Contact
© 2025 UpFactory B.V. Alle rechten voorbehouden.

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

Inloggen of account aanmaken

Welkom terug!

Log hieronder in op je account. Een account aanmaken kan bij het plaatsen van een bestelling.

Wachtwoord vergeten?