Close Menu
  • Home
  • Recent
  • NL Nieuws
  • Achtergrond
  • Editors’ Choice
  • Rubrieken
    • Analyse
    • Boeken
    • Column
    • Foto-artikel
    • Historische Luchtvaart
    • Interview
    • Longread
    • Militair
    • Opinie
    • Podcast
    • Travel
  • Webshop
  • Werken in de Luchtvaart
  • Account
Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube WhatsApp
  • Over Up in the Sky
  • Vacature plaatsen
  • Adverteren
  • Team
  • Tip de redactie
  • Contact
Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube WhatsApp
Login
0 Winkelmandje
Up in the SkyUp in the Sky
  • Home
  • Recent
  • NL Nieuws

    ANWB-traumahelikopters vaker ‘s nachts de lucht in?

    15/06/2025

    KLM-avontuur: nachtelijk zeilen

    14/06/2025

    De meest briljante Nederlandse vliegtuigbouwer? | Interview

    14/06/2025

    Nieuwe bestemming voor Transavia

    13/06/2025

    Slag om Schiphol: nieuwe aanbesteding zorgt voor spanning

    12/06/2025
  • Achtergrond

    KLM-avontuur: nachtelijk zeilen

    14/06/2025

    De meest briljante Nederlandse vliegtuigbouwer? | Interview

    14/06/2025

    Met Delta 767 terug in de tijd | Reportage

    08/06/2025

    Captain Herman Mateboer over de MD-11, DC-10 en meer | Podcast

    07/06/2025

    Schiphol: een mooie plek om te werken

    07/06/2025
  • Editors’ choice

    KLM-avontuur: nachtelijk zeilen

    14/06/2025

    De meest briljante Nederlandse vliegtuigbouwer? | Interview

    14/06/2025

    KLM: ‘Als je toch gaat vliegen..’

    08/06/2025

    Met Delta 767 terug in de tijd | Reportage

    08/06/2025

    787 te groot en kan niet landen op luchthaven in Italië

    07/06/2025
  • Rubrieken
    • Analyse
    • Boeken
    • Column
    • Foto-artikel
    • Historische Luchtvaart
    • Interview
    • Militair
    • Longread
    • Opinie
    • Podcast
    • Travel
  • Webshop
  • Werken in de Luchtvaart
Up in the SkyUp in the Sky
Home»Onderwerpen»Vliegtuigen»Business Jets»Biden vs. privéjets
Business Jets

Biden vs. privéjets

RedactieDoor Redactie13/03/2024Update:13/03/2024Leestijd: 2 minuten
Facebook WhatsApp Twitter LinkedIn Email
© https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Joe_Biden_(48605397927).jpg
Delen
Facebook WhatsApp Twitter LinkedIn Email

De Amerikaanse president Joe Biden wil de belasting op brandstof voor privéjets fors verhogen. Zijn regering wil dat privéjets meer gaan bijdragen aan onder andere de FAA.

De regering van de Amerikaanse president Joe Biden wil de belasting op brandstof voor privévliegtuigen met bijna 400 procent verhogen. De democraten vinden het een kwestie van rechtvaardigheid in vergelijking met luchtvaartpassagiers, die speciale belastingen betalen op elk ticket. Het plan is opgenomen in een begrotingsvoorstel van bijna 100 miljard euro voor het Amerikaanse ministerie van Transport dat maandag werd vrijgegeven.

Of het voorstel het in het Congres gaat halen is nog onduidelijk. Veel van Biden’s budgetideeën zullen stranden in het door de Republikeinen gecontroleerde Huis van Afgevaardigden. De grootste handelsorganisatie voor zakelijke luchtvaart heeft zich inmiddels uitgesproken tegen de gerichte verhoging van de brandstofbelasting en zegt dat privéjets bedrijven helpen banen te creëren.

In de begroting is door de regering-Biden 20 miljard euro gereserveerd voor de Federal Aviation Administration. Met dit geld moeten ten minsten 2000 nieuwe luchtverkeersleiders geworven worden en verouderde FAA-faciliteiten vervangen worden. Deze maatregelen worden zowel door de Democraten als de Republikeinen gesteund.

Om deze maatregelen te betalen wordt de belasting op brandstof voor privéjets dus geleidelijk verhoogd van ongeveer 20 eurocent per gallon nu tot 97 eurocent per gallon over vijf jaar. Passagiers in de reguliere burgerluchtvaart betalen accijns van 7,5% op tickets en een aparte heffing van maximaal 4,12 euro per vlucht om te helpen bij de financiering van luchthavenprojecten. De regering zegt dat privéjets goed zijn voor 7% van alle vluchten die door de FAA worden afgehandeld, maar minder dan 1% van de belastingen.

Luister ook: Over privéjets, hun eigenaren en nog veel meer | Podcast


Droom jij van een belangrijke rol in het luchtruim?
Dit is je kans!




Werken in de Luchtvaart

Onderofficier Luchtgevechtsleiding – Werken bij Defensie

Uddel
MBO

Officier Vlieger – Werken bij Defensie

Verschillend

Officier Vlieger (VWO) – Werken bij Defensie

Verschillend
VWO
belasting Biden politiek private jets privéjets tax VS
Delen: Facebook WhatsApp Twitter LinkedIn Email Copy Link
Redactie
  • Website
  • Facebook
  • X (Twitter)
  • LinkedIn

Frequent flyer, luchtvaartprofessional en liefhebber; alles wat je weten wil, je vindt het op Up in the Sky - Alles over luchtvaart.

Gerelateerde Artikelen

ANWB-traumahelikopters vaker ‘s nachts de lucht in?

15/06/2025Redactie

Nep-steward vliegt jaren gratis

14/06/2025Redactie

Israëlische airlines stellen vloot veilig

14/06/2025Redactie
Recent

ANWB-traumahelikopters vaker ‘s nachts de lucht in?

15/06/2025

Is het einde van goedkope vliegtickets gekomen?

15/06/2025

Nep-steward vliegt jaren gratis

14/06/2025
Populair

Rusland overweegt nieuw doeleind passagierstoestellen

11/06/2025

Nieuwe bestemming voor Transavia

13/06/2025

Airbus daagt Boeing uit met supersized A350

12/06/2025

Bedankt

Je ontvangt vanaf nu de nieuwsbrief!

.

Werken in de Luchtvaart

Officier Vlieger (VWO) – Werken bij Defensie

Verschillend
VWO

Officier Vlieger – Werken bij Defensie

Verschillend

Onderofficier Luchtgevechtsleiding – Werken bij Defensie

Uddel
MBO
Up in the Sky
Facebook X (Twitter) Instagram YouTube LinkedIn WhatsApp RSS
  • Over Up in the Sky
  • Adverteren
  • Algemene voorwaarden
  • Disclaimer
  • Privacy
  • Manage Consent
  • Flying Insight
  • Contact
© 2025 UpFactory B.V. Alle rechten voorbehouden.

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

Inloggen of account aanmaken

Welkom terug!

Log hieronder in op je account. Een account aanmaken kan bij het plaatsen van een bestelling.

Wachtwoord vergeten?