Close Menu
  • Home
  • Recent
  • NL Nieuws
  • Achtergrond
  • Editors’ Choice
  • Rubrieken
    • Analyse
    • Boeken
    • Column
    • Foto-artikel
    • Historische Luchtvaart
    • Interview
    • Longread
    • Militair
    • Opinie
    • Podcast
    • Travel
  • Webshop
  • Werken in de Luchtvaart
  • Account
Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube WhatsApp
  • Over Up in the Sky
  • Vacature plaatsen
  • Adverteren
  • Team
  • Tip de redactie
  • Contact
Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube WhatsApp
Login
0 Winkelmandje
Up in the SkyUp in the Sky
  • Home
  • Recent
  • NL Nieuws

    Corendon keert terug naar populaire bestemming

    15/07/2025

    Defensie vraagt burgers om mening inzake Eelde

    15/07/2025

    Crash Londen: ‘Mijn kids zwaaiden en zij zwaaiden terug’

    14/07/2025

    “Nieuwe” airline zegt Schiphol nu al gedag

    14/07/2025

    Engelse TUI 787 keert bij tweede waarschuwing om

    14/07/2025
  • Achtergrond

    Hoeveel vliegtuigen heeft KLM in totaal?

    13/07/2025

    Met de KLM DC-10 naar Aruba | Column

    12/07/2025

    F-16: ‘Daar heb je een liefdesrelatie mee’ | Interview

    12/07/2025

    Pieter Elbers: ‘We zijn gekomen om te blijven’

    05/07/2025

    Passagiers in vele soorten en maten | Column

    05/07/2025
  • Editors’ choice

    Nieuwe bestemmingen voor KLM A321neo

    14/07/2025

    Unieke vlucht met Antonov An-124 vanuit Oekraïne

    13/07/2025

    ‘Gevaarlijke situatie’ in A320 op Schiphol

    13/07/2025

    Voorlopige oorzaak crash Air India 787 bekend

    12/07/2025

    Met de KLM DC-10 naar Aruba | Column

    12/07/2025
  • Rubrieken
    • Analyse
    • Boeken
    • Column
    • Foto-artikel
    • Historische Luchtvaart
    • Interview
    • Militair
    • Longread
    • Opinie
    • Podcast
    • Travel
  • Webshop
  • Werken in de Luchtvaart
Up in the SkyUp in the Sky
Home»Onderwerpen»Vliegtuigen»Corendon vliegt meer dan negen uur met 737 MAX
Vliegtuigen

Corendon vliegt meer dan negen uur met 737 MAX

RedactieDoor Redactie27/04/2024Leestijd: 2 minuten
Facebook WhatsApp Twitter LinkedIn Email
© Corendon
Delen
Facebook WhatsApp Twitter LinkedIn Email

Gisterenochtend nam Corendon op Schiphol haar derde Boeing 737 MAX 9 in ontvangst.

Het toestel, registratie PH-CDR, stond gepositioneerd op King County International Airport – Boeing Field, de luchthaven waar de fabriek van de Amerikaanse vliegtuigbouwer gevestigd is. Daar voerde de 737 MAX vorige week meerdere testvluchten uit. De machine steeg gisteren rond de klok van 16:00 uur lokale tijd op als CD7379. Volgens gegevens van Flightradar24 zou die een tussenstop in Glasgow maken, maar die bleef uit. Via Canada, Groenland, ten zuiden van IJsland, Schotland en Engeland, lijnde het toestel uiteindelijk iets meer dan negen uur later op voor de Polderbaan. ‘Een nieuw vliegtuig verwelkomen doe je niet elke dag. Dus dit is voor Corendon een bijzonder moment’, aldus Gunay Uslu, topvrouw van Corendon Nederland.

Debuut voor Corendon

De verwachting is dat het toestel, dat plaats biedt aan 213 passagiers en zeven bemanningsleden, 1 mei, komende woensdag, haar debuut voor Corendon gaat maken. Op welke luchthaven het gaat vliegen, is nog niet bekend. De 737 MAX 9 wordt de komende tijd in ieder geval wel ingezet op zonbestemmingen als Antalya, Gazipasa (Turkije) en Heraklion (Griekenland).

Na een vlucht van negen uur verwelkomde Corendon haar derde 737 MAX 9 © Flightradar24.com

Derde 737 MAX 9

Eerder nam de luchtvaartmaatschappij reeds twee andere vliegtuigen van hetzelfde type in dienst, de PH-CDP en de PH-CDQ. Met de komst van de PH-CDR beschikt Corendon momenteel over de meest moderne vloot van Nederland. ‘Eigenlijk ben ik er best een beetje trots op dat we nu de modernste vloot van Nederland hebben, en misschien wel van Europa. Vliegen is vervuilend en het veroorzaakt geluidsoverlast. Door de meest moderne toestellen te gebruiken, proberen we wel een stap te zetten richting een nieuwe standaard’, zegt Usla.


Droom jij van een belangrijke rol in het luchtruim?
Dit is je kans!




Werken in de Luchtvaart

Officier Vlieger – Werken bij Defensie

Verschillend

Officier Vlieger (VWO) – Werken bij Defensie

Verschillend
VWO

Onderofficier Luchtgevechtsleiding – Werken bij Defensie

Uddel
MBO
737 MAX 9 Corendon duurzaamheid Schiphol Seattle
Delen: Facebook WhatsApp Twitter LinkedIn Email Copy Link
Redactie
  • Website
  • Facebook
  • X (Twitter)
  • LinkedIn

Frequent flyer, luchtvaartprofessional en liefhebber; alles wat je weten wil, je vindt het op Up in the Sky - Alles over luchtvaart.

Gerelateerde Artikelen

767 en A350 seconden van elkaar verwijderd

16/07/2025Redactie

India kijkt kritisch naar Boeings na fatale crash

15/07/2025Redactie

Corendon keert terug naar populaire bestemming

15/07/2025Redactie
Recent

767 en A350 seconden van elkaar verwijderd

16/07/2025

India kijkt kritisch naar Boeings na fatale crash

15/07/2025

Corendon keert terug naar populaire bestemming

15/07/2025
Populair

Defensie aast op Nederlands vliegveld

11/07/2025

Hoeveel vliegtuigen heeft KLM in totaal?

13/07/2025

“Nieuwe” airline zegt Schiphol nu al gedag

14/07/2025

Bedankt

Je ontvangt vanaf nu de nieuwsbrief!

.

Werken in de Luchtvaart

Officier Vlieger – Werken bij Defensie

Verschillend

Officier Vlieger (VWO) – Werken bij Defensie

Verschillend
VWO

Onderofficier Luchtgevechtsleiding – Werken bij Defensie

Uddel
MBO
Up in the Sky
Facebook X (Twitter) Instagram YouTube LinkedIn WhatsApp RSS
  • Over Up in the Sky
  • Adverteren
  • Algemene voorwaarden
  • Disclaimer
  • Privacy
  • Manage Consent
  • Flying Insight
  • Contact
© 2025 UpFactory B.V. Alle rechten voorbehouden.

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

Inloggen of account aanmaken

Welkom terug!

Log hieronder in op je account. Een account aanmaken kan bij het plaatsen van een bestelling.

Wachtwoord vergeten?