Close Menu
  • Home
  • Recent
  • NL Nieuws
  • Achtergrond
  • Editors’ Choice
  • Rubrieken
    • Analyse
    • Boeken
    • Column
    • Foto-artikel
    • Historische Luchtvaart
    • Interview
    • Longread
    • Militair
    • Opinie
    • Podcast
    • Travel
  • Webshop
  • Werken in de Luchtvaart
  • Account
Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube WhatsApp
  • Over Up in the Sky
  • Vacature plaatsen
  • Adverteren
  • Team
  • Tip de redactie
  • Contact
Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube WhatsApp
Login
0 Winkelmandje
Up in the SkyUp in the Sky
  • Home
  • Recent
  • NL Nieuws

    ‘Gevaarlijke situatie’ in A320 op Schiphol

    13/07/2025

    Hoeveel vliegtuigen heeft KLM in totaal?

    13/07/2025

    Chauffeurloze bus vanaf Rotterdam The Hague Airport

    12/07/2025

    Met de KLM DC-10 naar Aruba | Column

    12/07/2025

    Defensie aast op Nederlands vliegveld

    11/07/2025
  • Achtergrond

    Hoeveel vliegtuigen heeft KLM in totaal?

    13/07/2025

    Met de KLM DC-10 naar Aruba | Column

    12/07/2025

    F-16: ‘Daar heb je een liefdesrelatie mee’ | Interview

    12/07/2025

    Pieter Elbers: ‘We zijn gekomen om te blijven’

    05/07/2025

    Passagiers in vele soorten en maten | Column

    05/07/2025
  • Editors’ choice

    ‘Gevaarlijke situatie’ in A320 op Schiphol

    13/07/2025

    Voorlopige oorzaak crash Air India 787 bekend

    12/07/2025

    Met de KLM DC-10 naar Aruba | Column

    12/07/2025

    F-16: ‘Daar heb je een liefdesrelatie mee’ | Interview

    12/07/2025

    Air India negeerde en vervalste veiligheidseisen

    07/07/2025
  • Rubrieken
    • Analyse
    • Boeken
    • Column
    • Foto-artikel
    • Historische Luchtvaart
    • Interview
    • Militair
    • Longread
    • Opinie
    • Podcast
    • Travel
  • Webshop
  • Werken in de Luchtvaart
Up in the SkyUp in the Sky
Home»Onderwerpen»Vliegtuigen»Boeing»Boeing mag vooralsnog niet méér 737 MAX-en produceren
Boeing

Boeing mag vooralsnog niet méér 737 MAX-en produceren

RedactieDoor Redactie31/05/2024Leestijd: 2 minuten
Facebook WhatsApp Twitter LinkedIn Email
© Matthew Thompson/Boeing
Delen
Facebook WhatsApp Twitter LinkedIn Email

De Amerikaanse luchtvaartautoriteit staat Boeing vooralsnog niet toe de productie van de 737 MAX op te hogen. Dat maakte een keurmeester bekend na gesprekken met vertrekkend CEO Dave Calhoun en andere Boeing-topmannen.

De Amerikaanse vliegtuigbouwer mag op dit moment slechts 38 exemplaren van de 737 MAX per maand produceren. Deze limiet werd opgelegd door de FAA na het incident met Alaska Airlines in januari. De komende maanden blijft die gelden. Bovendien gaan de wekelijkse gesprekken tussen de FAA en de Boeing-top gewoon door. 

De Airbus-concurrent heeft vooralsnog niet gevraagd naar het ophogen van de productie. Één van de keurmannen, Mike Whitaker, zei in een persbericht dat hij ook niet verwacht dat Boeing ‘de komende maanden’ toestemming krijgt om de productie van het getergde toestel op te hogen. De FAA gaat de vliegtuigbouwer de komende maanden beletten winst boven veiligheid te zetten. De luchtvaartautoriteit wil onder andere het belang van kwaliteit en veiligheid aanduiden. ‘Om ons een fundamenteel beeld te geven of Boeing zich in de juiste zone bevindt… We willen ervoor zorgen dat het systeem net zo veilig loopt als dat het zou moeten’, aldus Whitaker. 

Een blik op de toekomst

Afgelopen donderdag presenteerde Boeing een elf pagina lang document waarin staat samengevat hoe de opmerkingen van de FAA opgepakt worden en hoe er over de nabije toekomst wordt gedacht, welke plannen er zijn om veiligheid te waarborgen en hoe de top naar feedback van medewerkers gaat luisteren. De belangrijkste prestatiepijlers zijn vaardigheid van werknemers, het aantal uren waarin technici problemen kunnen aanpakken, inclusief het totale aantal herwerkuren per vliegtuig en de tekorten aan leveranciers. Boeing stelt dat de gegevens ‘real-time inzichten zullen bieden in de gezondheid van het productiesysteem, waardoor het bedrijf potentiële kwaliteits- en dus potentiële veiligheidsrisico’s kan identificeren en verhelpen voordat ze volledig gerijpt zijn.’


Droom jij van een belangrijke rol in het luchtruim?
Dit is je kans!




Werken in de Luchtvaart

Onderofficier Luchtgevechtsleiding – Werken bij Defensie

Uddel
MBO

Officier Vlieger – Werken bij Defensie

Verschillend

Officier Vlieger (VWO) – Werken bij Defensie

Verschillend
VWO
Boeing FAA Industrie
Delen: Facebook WhatsApp Twitter LinkedIn Email Copy Link
Redactie
  • Website
  • Facebook
  • X (Twitter)
  • LinkedIn

Frequent flyer, luchtvaartprofessional en liefhebber; alles wat je weten wil, je vindt het op Up in the Sky - Alles over luchtvaart.

Gerelateerde Artikelen

‘Gevaarlijke situatie’ in A320 op Schiphol

13/07/2025Redactie

Chauffeurloze bus vanaf Rotterdam The Hague Airport

12/07/2025Redactie

Voorlopige oorzaak crash Air India 787 bekend

12/07/2025Redactie
Recent

‘Gevaarlijke situatie’ in A320 op Schiphol

13/07/2025

Hoeveel vliegtuigen heeft KLM in totaal?

13/07/2025

Chauffeurloze bus vanaf Rotterdam The Hague Airport

12/07/2025
Populair

Defensie aast op Nederlands vliegveld

11/07/2025

Welke airline heeft de meeste vliegtuigen ter wereld?

09/07/2025

“Nederlandse” luchthaven over de grens groeit maar door

07/07/2025

Bedankt

Je ontvangt vanaf nu de nieuwsbrief!

.

Werken in de Luchtvaart

Onderofficier Luchtgevechtsleiding – Werken bij Defensie

Uddel
MBO

Officier Vlieger (VWO) – Werken bij Defensie

Verschillend
VWO

Officier Vlieger – Werken bij Defensie

Verschillend
Up in the Sky
Facebook X (Twitter) Instagram YouTube LinkedIn WhatsApp RSS
  • Over Up in the Sky
  • Adverteren
  • Algemene voorwaarden
  • Disclaimer
  • Privacy
  • Manage Consent
  • Flying Insight
  • Contact
© 2025 UpFactory B.V. Alle rechten voorbehouden.

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

Inloggen of account aanmaken

Welkom terug!

Log hieronder in op je account. Een account aanmaken kan bij het plaatsen van een bestelling.

Wachtwoord vergeten?