Close Menu
  • Home
  • Recent
  • NL Nieuws
  • Achtergrond
  • Editors’ Choice
  • Rubrieken
    • Analyse
    • Boeken
    • Column
    • Foto-artikel
    • Historische Luchtvaart
    • Interview
    • Longread
    • Militair
    • Opinie
    • Podcast
    • Travel
  • Webshop
  • Werken in de Luchtvaart
  • Account
Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube WhatsApp
  • Over Up in the Sky
  • Vacature plaatsen
  • Adverteren
  • Team
  • Tip de redactie
  • Contact
Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube WhatsApp
Login
0 Winkelmandje
Up in the SkyUp in the Sky
  • Home
  • Recent
  • NL Nieuws

    Defensie vraagt burgers om mening inzake Eelde

    15/07/2025

    Crash Londen: ‘Mijn kids zwaaiden en zij zwaaiden terug’

    14/07/2025

    “Nieuwe” airline zegt Schiphol nu al gedag

    14/07/2025

    Engelse TUI 787 keert bij tweede waarschuwing om

    14/07/2025

    Nieuwe bestemmingen voor KLM A321neo

    14/07/2025
  • Achtergrond

    Hoeveel vliegtuigen heeft KLM in totaal?

    13/07/2025

    Met de KLM DC-10 naar Aruba | Column

    12/07/2025

    F-16: ‘Daar heb je een liefdesrelatie mee’ | Interview

    12/07/2025

    Pieter Elbers: ‘We zijn gekomen om te blijven’

    05/07/2025

    Passagiers in vele soorten en maten | Column

    05/07/2025
  • Editors’ choice

    Nieuwe bestemmingen voor KLM A321neo

    14/07/2025

    Unieke vlucht met Antonov An-124 vanuit Oekraïne

    13/07/2025

    ‘Gevaarlijke situatie’ in A320 op Schiphol

    13/07/2025

    Voorlopige oorzaak crash Air India 787 bekend

    12/07/2025

    Met de KLM DC-10 naar Aruba | Column

    12/07/2025
  • Rubrieken
    • Analyse
    • Boeken
    • Column
    • Foto-artikel
    • Historische Luchtvaart
    • Interview
    • Militair
    • Longread
    • Opinie
    • Podcast
    • Travel
  • Webshop
  • Werken in de Luchtvaart
Up in the SkyUp in the Sky
Home»Onderwerpen»Veiligheid»Incidenten»Een jaar later verklaring gewonden aan boord A350
Incidenten

Een jaar later verklaring gewonden aan boord A350

RedactieDoor Redactie16/12/2024Leestijd: 2 minuten
Facebook WhatsApp Twitter LinkedIn Email
Foto ter illustratie © BWard 1997, CC BY 4.0, via Wikimedia Commons
Delen
Facebook WhatsApp Twitter LinkedIn Email

De National Transportation Safety Board (NTSB) heeft een rapport gepubliceerd over een incident met een Delta A350 waarbij meerdere inzittenden tijdens turbulentie gewond raakten.

Het incident dateert uit augustus vorig jaar. De A350, registratie N576DZ, was opgestegen vanuit Milaan Malpensa op weg naar Atlanta Hartsfield-Jackson Airport. Veertig minuten voor de landing kreeg het vliegtuig te maken met hevige turbulentie. De gezagvoerder constateerde tijdens de nadering regengebieden. Hij vroeg aan de luchtverkeersleiding af te wijken van de route, maar die aanvraag werd afgewezen. Toen de regengebieden groter werden, vroegen de vliegers de purser ‘de service af te ronden’.

Gewonden

Uiteindelijk kwam de A350 slechts twaalf seconden in turbulentie terecht waarvan twee in hevige, blijkt uit het rapport van de NTSB, dat is ingezien door Paddle Your Own Kanoo. Het blijft onduidelijk of de piloten het lampje met stoelriemen-vast hadden aangedaan. Hoe dan ook, twee passagiers raakten ernstig gewond. Zij werden uit hun stoel geslingerd en botsten tegen het plafond. Als gevolg hiervan liepen zij wervelfracturen op. De andere gewonde passagier kwam eveneens in botsing met het plafond en hield daaraan nekklachten over.

Cabinepersoneel

Geen enkel cabinelid zat op het moment van de turbulentie op zijn of haar stoel in de A350. Zij waren nog bezig met het klaarmaken voor de landing. Twee cabin attendants liepen ernstige verwondingen op. Bij de een betreft het rugklachten en gebroken ribben, terwijl de ander gewond raakte aan de nek en bovenrug. Andere cabineleden liepen als gevolg van de turbulentie nek- en enkelblessures op, evenals kniepijn en een hersenschudding. Na de landing werden elf reizigers naar het ziekenhuis gebracht. Eén van hen werd met een brancard uit de A350 gehaald.


Droom jij van een belangrijke rol in het luchtruim?
Dit is je kans!




Werken in de Luchtvaart

Officier Vlieger – Werken bij Defensie

Verschillend

Officier Vlieger (VWO) – Werken bij Defensie

Verschillend
VWO

Onderofficier Luchtgevechtsleiding – Werken bij Defensie

Uddel
MBO
A350 Atlanta British Airways NTSB Turbulentie
Delen: Facebook WhatsApp Twitter LinkedIn Email Copy Link
Redactie
  • Website
  • Facebook
  • X (Twitter)
  • LinkedIn

Frequent flyer, luchtvaartprofessional en liefhebber; alles wat je weten wil, je vindt het op Up in the Sky - Alles over luchtvaart.

Gerelateerde Artikelen

Defensie vraagt burgers om mening inzake Eelde

15/07/2025Redactie

Crash Londen: ‘Mijn kids zwaaiden en zij zwaaiden terug’

14/07/2025Redactie

“Nieuwe” airline zegt Schiphol nu al gedag

14/07/2025Redactie
Recent

Defensie vraagt burgers om mening inzake Eelde

15/07/2025

Hoeveel straaljagers heeft de Luftwaffe?

15/07/2025

Crash Londen: ‘Mijn kids zwaaiden en zij zwaaiden terug’

14/07/2025
Populair

Defensie aast op Nederlands vliegveld

11/07/2025

Hoeveel vliegtuigen heeft KLM in totaal?

13/07/2025

VS overwegen schrappen nieuw stealth-vliegtuig

11/07/2025

Bedankt

Je ontvangt vanaf nu de nieuwsbrief!

.

Werken in de Luchtvaart

Onderofficier Luchtgevechtsleiding – Werken bij Defensie

Uddel
MBO

Officier Vlieger – Werken bij Defensie

Verschillend

Officier Vlieger (VWO) – Werken bij Defensie

Verschillend
VWO
Up in the Sky
Facebook X (Twitter) Instagram YouTube LinkedIn WhatsApp RSS
  • Over Up in the Sky
  • Adverteren
  • Algemene voorwaarden
  • Disclaimer
  • Privacy
  • Manage Consent
  • Flying Insight
  • Contact
© 2025 UpFactory B.V. Alle rechten voorbehouden.

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

Inloggen of account aanmaken

Welkom terug!

Log hieronder in op je account. Een account aanmaken kan bij het plaatsen van een bestelling.

Wachtwoord vergeten?