In oktober 2025 viert luchtvaartmaatschappij Transavia haar 60-jarig bestaan in Nederland. Ter gelegenheid van dit jubileum introduceert de luchtvaartmaatschappij een vernieuwde merkidentiteit, die aansluit op zowel de historische basis als de toekomstige koers van het bedrijf. De rebranding wordt gezamenlijk doorgevoerd met Transavia Frankrijk, dat sinds 2007 opereert vanaf Parijs-Orly.
Het logo van Transavia, bestaande uit het woordmerk en beeldmerk, krijgt een modernere en strakkere uitstraling. De karakteristieke groene kleur blijft behouden maar krijgt een subtiele update. Ook worden andere visuele elementen zoals ondersteunende kleuren, typografie, iconen en communicatiestijl aangepast.
De vernieuwde branding wordt vanaf eind oktober 2025 gefaseerd doorgevoerd. Hierbij wordt ook aandacht besteed aan de merkstrategie, die volgens de luchtvaartmaatschappij wordt aangescherpt om beter aan te sluiten bij veranderende klantbehoeften.
Een belangrijk onderdeel van de rebranding is de vernieuwing van de digitale kanalen, waaronder de website en nieuwsbrieven. Deze worden aangepast aan de nieuwste ontwerptrends en voldoen aan de Europese toegankelijkheidswet die sinds 2025 van kracht is. Deze wet stelt strengere eisen aan de leesbaarheid en toegankelijkheid van digitale communicatie.
De vernieuwde merkidentiteit zal ook zichtbaar zijn op de nieuwe Airbus-toestellen die vanaf eind 2025 aan de vloot worden toegevoegd. Het eerste vliegtuig met het nieuwe logo op de staart is inmiddels geleverd vanuit de fabriek in Hamburg.